• יפית בן מרדכי

גלידה ביתית: איך להכין גלידה בריאה מ-3 רכיבים בלבד

עודכן ב: יונ 11







הקיץ איתנו. הטמפרטורות עולות ויחד איתם גובר הרצון למאכלים צוננים - ארטיקים, גלידות, אבטיחים ומיני מאכלים קפואים.


הצורך במזון קר ומתוק מתועד עוד בתקופת ממלכת פרס, בה מתועד כי הוסיפו מיץ ענבים לקרח שנשמר מהחורף במחסנים. בהמשך, האיטלקים בעיר טורינו כבר הכינו גלידה על ידי ערבוב של מיצי פירות וקרח.

ברומא כבר הוסיפו לגלידה את הסוכרים הפשוטים בצורה של דבש ובהמשך הצרפתים, העשירו את הגלידה גם עם חלב. האמריקאים שנים אחרי, המציאו מכונה ידנית ובתחילת 1900 כבר התפתחה תעשיית הארטיקים והשלגונים למשהו מתועש, שרחוק מאוד מהמוצר המקורי שהוא, בסך הכל, ערבוב של מיצי פרי וקרח.

המתכון שלי היום, נועד להחזיר עטרה ליושנה. במקום לקנות גלידה מתועשת ועתירת סוכרים מוספים - אראה לכם איך להכין גלידה ביתית ובריאה מ3 מצרכים פשוטים. בגלידה שלנו, כיאה לגלידות המקוריות, אין מוצרי חלב. אלא רק פירות.

והיות ואנו חיים בשנות האלפיים, נשתמש בפלאי הטכנולוגיה, כלומר המקרר, כדי להשתמש בפירות קפואים בשלמותם, וכך במקום לקבל רק את סוכר הפרי (מיץ הפירות בו השתמשו הפרסים והאיטלקים) נקבל גם סיבים, ויטמינים ומנרלים וכך נחסוך את הצורך בשימוש בקרח.

ובקיצור, מתכון של גלידה מקורית איטלקית בטויסט בריאותי תוך שימוש בפלאי המודריניזציה למתכון בריא יותר, ולא בריא פחות, כמו שרווח כיום. במתכון אני משתמשת בתותים, במידה שאין זאת העונה, בהחלט ניתן להשתמש בתותים קפואים (א לה סנפרוסט) או באוכמניות קפואות או בדובדבנים טריים.

מבחינה בריאותית, הגלידה הזאת אינה מכילה סוכר מוסף והיא עשירה בויטמינים ובמינרלים בזכות:

  • בננה - מקור לסיבים תזונתיים ובהם *סיבים פרה ביוטיים, לויטמין C, וויטמיני B (ביניהם ויטמין B6 ופולאט), ובמינרלים מגנזיום ואשלגן, החיוניים לשמירה על לחץ דם בריא, להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם ולשמירה על חוזק העצם. בננה אחת מכילה כ-400 מ"ג אשלגן, 22% מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין 6B ו- 10% ממנת הסיבים המומלצת ליום באדם בוגר.

  • תותים - עשירים בנגדי חמצון, בעלי תכולה נמוכה יחסית של סוכר. מכילים כמות גדולה של ויטמין סי. 100 גרם מספקים את הקצובה היומית המומלצת של ויטמין סי ורק 33 קלוריות.

  • בזיליקום - מוסיף ארומה ורעננות למאכלים. היות ומשתמשים בו בדרך כלל בכמויות קטנות, החומר התזונתי היחיד שהוא מספק הוא ויטמין K.

  • פולי קקאו נא - מוצר שוקולד מזין העשוי מפולי קקאו כתושים. מספק כמות מרשימה של חלבון, סיבים תזונתיים, שומנים בריאים, מינרלים ותרכובות צמחיות כמו פלבנואידים, כולל אפיקאטכין, קטצ'ין ופרוציאנידין. מסייע בהפחתת לחץ ודלקת חמצונית ויכול לחזק את מערכת החיסון, להגן מפני סוכרת, מחלות לב וסרטנים מסוימים. מכיל ממריצים העלולים לגרום לתופעות שליליות אם נצרכים עודף. נקטו משנה זהירות או הימנעו אם אתן בהריון, מניקות או רגישים או אלרגיים לשוקולד או ניקל. שילובו בתזונה מאוזנת משפר את הבריאות תוך סיפוק התשוקה לשוקולד.


אני אוהבת את הגלידה הזאת עם התחכום של הבזיליקום. אם אתם מכינים את הגלידה עבור ילדים או לבעלי חך שנהנה מטעמים פשוטים ולא מורכבים - בהחלט ניתן לוותר עליו. ניתן להזמין פולי קאו נא מאייהרב. השתמשו בקוד שלי YAF1881 ותהנו מ5% הנחה במעמד ההזמנה.

לפניכם המתכון המצולם.

השקעתי! :) אז פרגנו בלייק לסרטון והרשמו לערוץ היוטיוב שלי כמנויים (הכפתור האדום). הרשמה שלכם לערוץ מאפשרת לי לדעת שאתם אוהבים את התכנים שאני מעלה ליוטיוב ומסמנת לי ליצור עוד תוכן בו. אז תרשמו! תרשמו! תרשמו כמנויים! 🙂


כתוב לי למטה בתגובות איך יצא לכם.


בתיאבון!

יפית.


גלידת תות בננה


מתכון טבעוני. ללא גלוטן.














זמן הכנה: 5 דקות דרגת קושי: קל


מצרכים: (1 מנה)

  • 1 בננה

  • 1 כוס תותים/ אוכמניות/ דובדבנים מגולענים קפואים

  • 1 חופינג עלי בזיליקום

  • טופינג מומלץ: 1 כף פולי קקאו נא, גוג'י ברי

הוראות הכנה:

  1. קולפים את הבננה, פורסים לפרוסות, מניחים בשקית ושמים במקפיא לשעתיים. במידה שמתשמשים בתותים טריים שמים גם אותם בשקית ומקפיאים לכשעתיים.

  2. מוציאים את הבננה והתותים, מניחים במעבד מזו, ביחד עם חופן עלי בזיליקום ומעבדים עד לקבלת מרקם סמי חלק.

  3. מעבירים לכוס, שמים מעל פולי קקאו נא וגוג'י ברי ואוכלים בתיאבון.


בתיאבון!

פותח על ידי יפית בן מרדכי.

#גלידהביתית #איךגלידהביתית #גלידהבריאה #סורבה #סורבהתותבננה #מתוקים