• יפית בן מרדכי

מרק דלעת יפנית

עודכן ב: פבר 11


ביום חמישי האחרון, חל יום הדלעת העולמי (כן, יש יום כזה). באופן סימבולי ירד לו ביום זה היורה המציין את יריית הפתיחה של בוא הסתיו. ראיתי בשילוב הדברים מחווה של היקום הקורא לי לבשל ולהכין מתכוני דלעות. נכנסתי למטבח והכנתי מרק דלעת יפנית, עוגיות דלעת וסלט דלעת (אל דאגה, מתכונים יגיעו בהמשך). ולבנתיים, למה בכלל דלעת? בסתיו ובחורף דלעת הינה מאכל מחמם נהדר. דלעת יפנית השייכת למשפחת הדלועים, היא ירק עסיסי עם צבע אדום - כתום תוסס. עם הצבע הרווי שלה מגיע כח עצום של נוגדי חמצון.

ככל שצבע הירק כהה יותר - ריכוז נוגדי החמצון שבו רב יותר. צבע כתום הוא סימן לנוכחות נוגד החמצון בטא קארוטן המהווה חומר מוצא לויטמין A, המסייע למניעת עיוורון לילה ולפעילות טובה יותר של מערכת החיסון.

יתרונות:

בטא קארוטן - נוגד חמצון המסייע במניעת עיוורון לילה, לפעילות תקינה של מערכת החיסון ולבריאות המח.

רוצים להכין ביחד עימי? הכנסו לערוץ היוטיוב שלי והכינו ביחד עימי.

אהבתם? רוצים שאמשיך לצלם עבורכם עוד מתכונים? הרשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שאדע שאתם אוהבים אותו.

הכינו את המתכון וכתבו לי בהערות למטה איך יצא לכם.

נשתמע בקרוב...

שלכם,

יפית.

מרק דלעת יפנית

טבעוני. ללא גלוטן. מתאים ל: טבעונים. מדיאטים. צליאקים. רגישים לגלוטן.

המצרכים:

2 כפות שמן קוקוס

1 בצל קצוץ 1 פלפל צ'ילי חתוך

3 שיני שום כתושות/ קצוצות

2.5 ס"מ של שורש ג'ינג'ר מגורד

דלעת יפנית בינונית (כ2 ק"ג)

4 כוסות מים/ מרק ירקות מלח, סוכר, פלפל לבן

הוראות הכנה:

1. חוצים את הדלעת לשניים וקולים בתנור על 200 מעלות לכ30 דקות או שבעת הבדיקה המזלג חודר בקלות. 2. מוציאים את הדלעת מהתנור ובאמצעות כף מוציאים את הגרעינים. 3. מחממים בסיר את שמן קוקוס ומוסיפים כעבור כדקה את קוביות הבצל, כעבור 3-5 דקות מוסיפים פלפל צ'ילי חתוך (למי שקשה עם חריף אפשר גם חצי פלפל), ג'ינג'ר ושום.

4. כעבור כ3 דקות ובאמצעות כף או עם היד מכניסים את הדלעת הרכה לתוך הסיר, ביחד עם 4 כוסות מים/ מרק ירקות.

5. מבשלים את המרק במשך כ10 דקות. מכבים את האש וטוחנים את המרק בבלנדר או באמצעות מוט טוחן.

6. מתקנים עם תבלינים - שמים קורט מלח, במידת הצורך מתקנים עם כף סוכר, ניתן להוסיף פלפל לבן.

7. לקישוט מוסיפים גרעיני דלעת.

תזונטיפ: צורת ההגשה האהובה עליי היא 2-3 מצקות מרק עם 1-2 כפות גרעיני דלעת מתובלים ופרוסת לחם קלויה עם כפית שמן קוקוס מעליה ומעט שום/ מלח הודי שחור מעל.

בתיאבון!

המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי