• יפית בן מרדכי

סלט קייל מעוך

עודכן ב: פבר 11


חנוכה ובהלת הסופגניות מאחורינו (אני מקווה) והגיע הזמן לשוב לשגרה של תזונה נקיה, תזונה לא מעובדת הקרובה לאמא אדמה, תזונה שמיטיבה עם הגוף ועם הנפש, ומה יותר טוב מסלט מרענן וטעים? חברים, סלט כזה אני בטוחה שעוד לא טעמתם! הרכיבים העיקרים בו הם קייל ואבוקדו.

את הרוטב נכין בעצמנו באמצעות טכניקה מיוחדת שנקראת לעסות את הקייל - בה משתמשים בידיים כדי לשבור את הקייל ולרכך את העלים.

אוהבי הכרוב - זה כנראה יהיה המאכל החדש האהוב עליכם.

שונאי הקייל או האבוקדו - מבטיחה לכם שאת הסלט הזו תאהבו.

יש משהו מיוחד בסלט הזה, שגורם לכולם, גם לאלו שסולדים ממזון בריא, לחזור אליו בשנית ובהנאה גדולה.

יתרונות תזונתיים:

קייל - סוג של כרוב. שייך למשפחת המצליבים. עשיר בנוגדי חמצון ובויטמין A המסייע לבריאות העין. אבוקדו - ממשפחת השומנים הבריאים.

"הרוטב המיוחד" הזה הוא פחות של רוטב ויותר טכניקה של עיסוי הקייל עם הידיים. זהו צעד חיוני בהפיכת סלט זה לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו, ולכן אל תאלתרו פה, כי זה פשוט לא יעבוד.

סלט זה נשמר נהדר במקרר כך שזו מנה מצוינת להכין בלילה לפני ולהביא לעבודה למחרת היום. נסו ותחליטו בעצמכם :)

רוצים לצפות ולהכין ביחד עימי? המתכון המלא מחכה לכם בערוץ היוטיוב שלי:

אהבתם את המתכון? הרשמו לערוץ כמנויים והשארו מעודכנים.

נתראה השבוע על המשקל, וכמו שאני תמיד אומרת לכם - המשקל בסך הכל מבטא רק שרשרת של הרגלים, אז תהיו טובים! :)

שלכם,

יפית.

סלט קייל מעוך

טבעוני. ללא גלוטן. מתאים ל: מדיאטים, צליאקים, סכרתיים, טבעונים.

זמן הכנה: 10 דק' סך הכל זמן: 10 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים:

צרור עלי קייל (ללא גבעול) חתוכים לחתיכות בגודל של ביס

1/2 כוס בצל סגול חתוך לקוביות

2 כפות פטרוזיליה/ כוסברה/ בצל ירוק

1 אבוקדו בשל שחתוך לקוביות

1/2 לימון סחוט

1/4 כוס גרעיני דלעת/ גרעיני חמניה קורט מלח גס

צ'ילי גרוס לטעם

הוראות הכנה:

1. שמים את עלי הקייל בקערה גדולה, מוסיפים מלמעלה בצל אדום, אבוקדו, פטרוזיליה ומלח.

2. סוחטים חצי מיץ לימון לקערה. ומשתמשים בידיים לעסות ולסחוט את האבוקדו לתוך הקייל במשך 1-2 דקות, הידיים אמנם יתלכלו אבל לא נקבל את אותה השפעה ואותו הטעם אם נעשה זאת באמצעות סכו"ם, אפשר לדעת שזה מוכן כשרואים שהקייל מאבד מהנפח שלו ונעשה כהה יותר.

3.שוטפים את הידיים. 4. מוסיפים לסלט את הגרעיני דלעת או החמניה ואת הצ'ילי הגרוס.

בתיאבון! פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי


למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK