• יפית בן מרדכי

צ'יפס מכרוב ניצנים

עודכן ב: פבר 17


כרוב ניצנים הוא ירק ממשפחת המצליבים עליה נמנים גם כרוב, כרובית, ברוקולי, קולורבי, עלי חרדל. ירק זה משגשג במזג אויר קר. לרוב ניתן להשיגו קפוא, ובחורף ובסתיו ניתן למצוא אותו טרי. כ10 יחידות של כרוב ניצנים מהוות כ100 גרם ויש בהן כ45 ק"ל וקרוב ל4 גרם חלבון. כ20 כאלו ביחד עם מנת חלבון וסלט ירקות מהווים ארוחה דיאטטית מאוזנת. החלק האהוב עליי באכילת כרוב ניצנים זה העלים החיצונים הפריכים, אז החלטתי להכין מהכל עלים חיצונים פריכים. ניתן לנשנש את זה כחטיף או לשים בצלחת כתוספת לארוחה חמה - כך או כך זה יזלל מהר.

אם אתם משתמשים טרי בכרוב ניצנים טרי, כדאי לבחור במאורכים - קל יותר לעבוד איתם ומהם נוצר צ'יפס טוב יותר.

כדאי להגיש אותם באופן מיידי כי זה הכי טעים כשזה חם. מבטיחה לכם - זו תהיה הדרך החדשה והאהובה עליכם להכין כרוב ניצנים.

יתרונות: משפחת המצליבים עשירה בסיבים תזונתיים - המסייעים לתחושת השובע. נוגדי חמצון - המגינים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים.

אינדול 3 קרבינול - המסייע במניעת סרטן השד והשחלות.

סולפוראן - תרכובת בעלת השפעה המגינה על המח ומגינה מפני סרטן.

תזונטיפ:

  • כדי להאריך את ימיו מומלץ לא לרחוץ אותו לפני האחסון, אלא להניחו במקרר בשקית מחוררת.

  • ככל שהניצנים קטנים יותר - הם נחשבים לטובים יותר.

  • ניתן להוסיף איזה תבלינים שרוצים - שום, בצל, פפריקה מעושנת

  • תבלו את ליבת הכרוב שנותרה עם מעט שום, מיץ לימון ומעט שמן זית וקבלתם סלט טרי ומרענן

  • תוספת מצויינת לארוחה חלבונית או סתם כנשנוש בערב מול הטלוויזיה.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון כמה זה פשוט וקל להכנה. פשוט לחצו על הוידאו שמתחת והכינו ביחד איתי.

אהבתם את המתכון? הרשמו לערוץ היוטיוב שלי כמנויים והשארו מעודכנים.

צ'יפס מכרוב ניצנים

דיאטטי. טבעוני. ללא גלוטן. מתאים ל מדיאטים. סכרתיים. טבעונים. חולי צליאק.

זמן הכנה: 10 דק' זמן אפיה: 4-5 דק' זמן כולל: 15 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים:

10 יחידות כרוב ניצנים

1 כף שמן זית/ אבוקדו מלח גס ניתן להוסיף גם - צ'ילי גרוס, פלפל שחור/ לבן, אבקת שום

הוראות הכנה: 1. חממו את התנור ל180 מעלות.

2. הפשיטו בכל פעם כרוב ניצנים אחד מעליו, העזרו בסכין באמצעותה תחתכו כחצי ס"מ מהגזע. מספר עלים יפלו, הוסיפו אותם לקערה. חזרו על התהליך עד שכבר לא ניתן להוריד את עלי הכרוב בקלות ותשאר לכם ביד ליבת קרוב קטנה, שימו אותם בצד בקערה נפרדת לתיבול נפרד בהמשך.

3. תבלו בפלפל שחור/ לבן/ צ'ילי גרוס/ אבקת שום, נגיעה של שמן (מספיק כדי לעטוף אותם אבל לא יותר מידי שישאר עודף שמן בקערה) ומעט מלח.

4. פזרו את העלים בשכבה אחת דקה על גבי נייר אפיה בתבנית.

5. אפו למשך 4-5 דקות. כשהעלים נראים פריכים והקצוות החיצוניים מתחילים להשחים – הם מוכנים. השגיחו עליהם היטב – הם נשרפים בקלות.

6. הוציאו מהתנור והגישו.

תזונטיפ:

  • ניתן להוסיף איזה תבלינים שרוצים – שום, פפריקה מעושנת, צ'ילי גרוס.

  • תבלו את ליבת הכרוב שנותרה עם מעט שום או בצל ונגיעה של שמן זית

  • כדי להאריך את ימי הכרוב ניצנים מומלץ לא לרחוץ אותו לפני האחסון, אלא להניחו במקרר בשקית מחוררת.

  • ניתן לנשנש כחטיף או לשים בצלחת כתוספת לארוחה חמה – כך או כך יזללו אותו מהר.

בתיאבון! פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי.


למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK