• יפית בן מרדכי

גרניטת נענע-אבטיח

עודכן ב: פבר 17


הי לכם,

אני אוהבת להקפיא פירות שונים ולנסות לאכול אותם. בכל פעם מחדש, אני מופתעת מהמרקם המתקבל מפירות שונים שעוברים הקפאה. נסו להקפיא ענבים וקוביות מנגו (את המנגו הוציאו לטמפ' החדר כ5 דקות לפני שאתם מתכננים לאכלם) - זהו תענוג צרוף! לאחרונה, הרחבתי את מנעד ההקפאות גם לסורבה וגרניטה. היום, לכבוד סוף השבוע שבפתח, בו חל יום הולדתי העברי, אשתף אתכם במתכון צונן וטעים לגרניטת נענע - אבטיח. משחר ילדותי, כשאני מבקשת מאמי מתכון לתבשיל שהכינה, היא לא אחת מתקשה לשחזר לי כמויות ויחסים ואני מקבלת תשובה של 'ככה וככה' - ככה זה עם בשלנים, אלו עובדים מהלב ופחות עם כמויות. לימים הבנתי שאני הרבה יותר דומה לאמי ממה שחשבתי, גם בזה. מצד אחד אני שונאת שאומרים לי 'ככה וככה', מצד שני המתכון הזה הוא באמת 'ככה וככה'. אז מבטיחה לכם שניסיתי לכמת את המתכון לכמויות, אבל כדי שיצא לכם מושלם, אני ממליצה בחום על טעימות בין לבין למיזוג הרמוני של הטעמים, נו אתם יודעים...ככה וככה :) גרניטת הנענע אבטיח מהווה קינוח מרענן לסיומה של ארוחה קייצית או ארוחת ביניים צוננת לשעות אחר הצהריים, ביחד עם חופן שקדים כמובן.

יתרונות: אבטיח - עשיר בנוגד החמצון ליקופן ( 100 גרם אבטיח מכילים 4.5 מ"ג ליקופן - קרוב לפי 2 מעגבנייה). ליקופן מסייע במניעת חמצון הכולסטרול הרע (LDL). וכן קיים קשר בין צריכת ליקופן לירידה בסיכון לסרטן הערמונית וסרטן הריאות. אבטיח הינו מקור לחומצת האמינו ציטרולין, התורמת להפחתת יתר לחץ דם.

כדאי לדעת: ההבדל בין גרניטה מוצלחת לאחת שלא, היא במרקמה העדין, רסיסי קרח מתוק שנמס בפה. זה קשור בעיקר באופן הקפאת הנוזל ואופן פירוקו. יש לגרד את הגוש הקפוא בעזרת מזלג ולפורר ממנו בעדינות את פתיתי הקרח, להחזיר להקפאה ולחזור על התהליך במשך מספר פעמים. כדי שגריפת הגרניטה תעשה כהלכה יש להקפיאה בכלי לא עמוק מידי, תבנית מתכת של עוגה בחושה היא כלי אידיאלי לצורך העניין.

אז קדימה, סוף השבוע בפתח וזה בדיוק הזמן להוציא את הבלנדר ולהתפנק בגרניטה צוננת וטעימה :)

לרוויה!

יפית.

גרניטת נענע - אבטיח

4-6 מנות

זמן הכנה: 10 דק' זמן במקפיא: 3 שעות דרגת קושי: קל

רכיבים:

4 כוסות אבטיח חתוך לקוביות מיץ מלימון שלם חופן עלי נענע

הוראות הכנה: 1. טוחנים הכל בבלנדר עד לקבלת מרקם חלק, טועמים לוודא שאין צורך בתוספת נענע או לימון, במידת הצורך מוסיפים.

2. מוזגים את הנוזל לתבנית מתכת לא עמוקה ויחסית רחבה (על השכבה שתיווצר להיות דקה, בעובי של קצת יותר מ1/2 ס"מ), מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא 3. כמידי 30 דקות מוציאים את התבנית, שוברים ומערבבים את התערובת בעזרת מזלג לקבלת גבישי קרח עדינים, כך במשך כ5-6 פעמים. 4. מוציאים מהמקפיא, מעבירים לכוסות קטנות ויפות ומגישים.

תזונטיפ: * לזירוז תהליך ההקפאה - הקפיאו את קוביות האבטיח למשך מספר שעות טרם הכנסת הרכיבים לבלנדר.

* המראה השבבי של הגרניטה במיטבו כשהגרניטה טרייה.

לרוויה! פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי.


463 צפיות

למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK