• יפית בן מרדכי

כדורי שוקולד

עודכן ב: פבר 11


כבר הרבה זמן שאני רוצה להמציא מתכון לכדורי שוקולד מתוקים, טעימים אבל בריאים. בלי חמאה, ביצים, טון של סוכר וביסקוויטים מיותרים - אבל כאלו שעדיין יתנו תחושת פינוק. הבוקר, קמתי עם שיר בלב. למרות שהיו לי המון דברים שתכננתי, משהו בי רצה ליצור משהו חדש. היה לי בוקר שקט שנועד לעבודה מהבית והחלטתי ללכת עם הלב. נכנסתי למטבח ודמיינתי את הכדורים שלי...רציתי טעם אגוזי, נוטלה שכזה - אז הוצאתי אגוזי לוז, למתיקות השתמשתי בתמרים ולהסמכה בטחינה (אפשר גם בשמן קוקוס), למען המראה והטעם השוקולדי הוספתי מעט קקאו. חילקתי את העיסה לשניים, החצי הראשון נועד לילדים ולחצי השני הוספתי קורט מלח, לחך הבוגר יותר.

ילדיו של אחי, הגיעו לביקור בשעות הצהריים המאוחרות, בדיוק השעות בהן מתחשק משהו מתוק - הצעתי להם כדורי שוקולד. בחשדנותם, מיד שאלו מה יש שם והאם השתמשתי בדברים מוזרים..."תנסו" השבתי עם חיוך. בולי, הבכור, שהחל את גיל ההתבגרות ונעשה מודע לגופו ולמה שהוא מכניס אליו - הזכיר לי כי לאחרונה הוא נמנע משוקולד. השבתי לו שזה עם קקאו אמיתי. הוא הסתכל עליי, נטל אחד וטעם.. "המממ...טעים!" שיתף ונטל עוד שניים. אחריו ניסתה השלישית, ואז השניה ולבסוף הקטן בן החמש. כולם אהבו וביקשו תוספת, למעט הקטן שאמר שבשבילו אחד מרגיש כמו שניים. למשמע דבריו נמלאתי גאווה. הקטן הזה כל כך צודק! בכדורי השוקולד האלו יש אגוזי לוז (שומן בריא), היחס ביניהם לבין התמרים (פחמימות) הוא 2:1 לטובת האגוזים - כלומר הם בעלי ערך גליקמי נמוך יותר ביחס ליתר כדורי השוקולד ומשביעים למשך זמן רב ועם מתיקות דחוסה המקנה שובע מהיר טווח ולכן אחד כזה בהחלט מספק. כשמנגנון ההקשבה לגוף מווסת כמו שצריך (ילדים) - ניתן להבחין זאת בקלות וללא ההסבר שהרגע שטחתי בפניכם. איריק (הקטן) שאל גם למה לא הוספתי שבבי קוקוס? האמת היא שכשהייתי קטנה שבבי הקוקוס הרסו לי את הטעם של כדורי השוקולד, חשבתי לעצמי שזוהי קונספירציה של אנשים גדולים לגרום לאנשים קטנים לחבב גם שבבי קוקוס. היום התבשרתי כי יש ילדים שאכן אוהבים שבבי קוקוס! כמו איריק ונגה. שירקול הסנדויץ', כמותי, גם אינה אוהבת אותם. אז שתדעו שאפשר לצפות אותם גם עם קוקוס, רק אנא עשו זאת רק אם האנשים הקטנים שבחייכם באמת אוהבים אותם.

יתרונות: אגוזי לוז - עשירים בשומן חד בלתי רווי ובויטמין E - נוגד חמצון המסייע בהגנה על דפנות התאים מפני רדיקלים חופשיים. כמו כן עשירים בברזל, זרחן ואשלגן.

תמרים - מקור לסוכר זמין מן הטבע. בניגוד לסוכרים פשוטים אחרים, התמרים אוצרים בתוכם גם סיבים תזונתיים ואשלגן

קקאו - מכיל אלקלואיד בשם תאוברומין, בעל פעילות דומה לזו של הקפאין אולם עם השפעה חלשה יותר על מערכת העצבים. עשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים (מכיל פי 2 יותר וגדי חמצון בהשוואה ליין אדום!) הפוליפנול החשוב בקקאו נקרא CMP והוא מצמם תופעות שליליות הקשורות במתח נפשי.

הכינו וספרו לי בתגובות למטה איך יצא לכם :)

בתיאבון!

יפית.

כדורי שוקולד

טבעוני. ללא גלוטן.

מתאים לטבעונים, סכרתיים, מדיאטים, צליאקים

זמן הכנה: 15 דק' דרגת קושי: קל

מצרכים:

2 כוסות אגוזי לוז לא קלויים 1 כוס תמרים מגולענים 3 כפות גדושות של קקאו 2 כפות טחינה גולמית/ שמן קוקוס 1/4 כף תמצית וניל ניתן להוסיף: קורט מלח גס/ קורט הל טחון

הוראות הכנה:

1. טוחנים בבלנדר את אגוזי הלוז עד לקבלת מרקם חולי 2. מוסיפים את התמרים וטוחנים שוב 3. מוסיפים את הקקאו, הטחינה/ שמן הקוקוס והמלח/ הל ותמצית הוניל וטוחנים שוב 4. מעבירים את העיסה לקערה ומכדדרים לכדורים 5. ניתן לצפות בשבבי קוקוס/ קקאו 6. מצננים ושומרים במקרר

תזונטיפ:

1-2 עם הקפה/ תה מהווים ארוחת ביניים טעימה, בריאה ובעלת ערך גליקמי נמוך.

בתיאבון!

פותח על ידי יפית בן מרדכי.


למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום. אני מזמינה אתכם להפגש איתי במשרדי בתל אביב או אונליין.

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK