• יפית בן מרדכי

פסטה ים תיכונית

עודכן ב: פבר 11


מכירים את זה שאתם מכינים משהו טעים וכולם מבקשים ממכם את המתכון? אז הכל נהדר כשיש לכם אותו כתוב איפשהוא, אבל מה עושים כשאתם מאלו שמאלתרים? המנה הזו נולדה מתוך מנה שאכלתי ואהבתי לפני כמה שנים בספגטים, ניסיתי לשחזר ותוך כדי גם להבריא אותה (כלומר להפוך אותה לבריאה יותר). מאז אני מכינה אותה מידי פעם בוריאציות משתנות. אודה כי כשיש לי אורחים ועליי להרכיב ארוחה במהירות, זו בהחלט אחת מהמנות החביבות עליי, איכשהוא כולם תמיד מתפעלים ממנה. הערב ניסיתי לזכור את מה ששמתי כדי שאוכל לכתוב אותה גם לכם.

פסטה זו עונה בדיוק על עקרונות התזונה הים תיכונית והיא ממש טעימה!

אני מכינה אותם לפעמים עם פסטה מאורז ולפעמים עם פסטה מחיטת דורום - והטעם של שתיהן מצוין, כך שגם צליאקים ורגישים לגלוטן יהנו ממנה זו.

הפסטה צמחונית היות והיא מכילה גבינת עיזים. ניתן לטבען אותה באמצעות שימוש בטופוטי. אני ממליצה על מוצרי העיזים של נאות סמדר בזכות התנאים בהם עיזים גדלות (כרי מרעה המטופחים בעזרת השקיה במים ממוחזרים, מזון אורגני, רבייה טבעית, מרחבים לרעייה ויחס אוהב ) התורמים לבריאות העז ומשפיעים על התוצרת המגיעה לגופנו.

יתרונות: שום - עשיר באלין ואליצין תרכובות נוגדות דלקת ובעלות השפעה מגינה מפני סרטן המעי הגס שמן זית - עשיר בתרכובות פוליפנוליות ובחומצה אולאית המעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחיתה את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם, ובנוגד החמצון ויטמין E. ברוקולי - מכיל אינדול 3 קרבינול המסייע במניעת סרטן השד והשחלות. אותי אישית המנה משביעה כמו שהיא, מי שצריך יותר, מוזמן להוסיף סלט ירוק בצד. ביחד עם כוסית יין אדום - סגרתם לעצמכם ארוחת ערב מנצחת.

בתיאבון חברים! יפית.

פסטה בסגנון ים תיכוני

מתאים ל: צמחונים, סכרתים, מדיאטים, צליאקים

כמות ל 2 מנות (ניתן להכפיל כמויות)

זמן הכנה: 15 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים: 4 כפות שמן זית כתית 6 שיני שום קצוצות 2 כוסות פסטת אורז מבושלת 2 כוסות ברוקולי קצוץ חופן פטרוזיליה קצוצה כפית חומץ בלסמי 2 כפות יין לבן 2-3 כפות מיץ לימון 120 גרם גבינת עיזים אורגנית/ טופוטי 2 כפות שקדים מולבנים תיבול: מלח, פלפל לבן, אורגנו/ תימין

הוראות הכנה:

0. קחו כוס פסטה מאורז/ פסטה מחיטת דורום ובשלו אותה בסיר עם מים במשך כ12 דקות (עד שמתרכך), סננו את המים ושמרו את הפסטה בצד. 1. חממו מחבת עמוקה והוסיפו כף שמן. כעבור כדקה הוסיפו את השום הקצוץ. 2. כעבור כ2 דקות כשהשום מתחיל להזהיב, הוסיפו את הברוקולי ו2 כפות שמן, ביחד עם החומץ בלסמי, היין הלבן ומיץ הלימון, ערבבו היטב. 3. כעבור כ3 דקות הוסיפו את הפטרוזיליה הקצוצה ביחד עם המלח, פלפל ואורגנו ערבבו כדקה. 4. הוסיפו את הפסטה המבושלת, ערבבו היטב, כבו את האש והוסיפו את גבינת העיזים. 5. במחבת נפרדת קלו את השדים המולבנים כ2-3 דקות תוך ערבוב (עד שמתחילה השחמה) 6. העבירו את המנות לצלוחיות, פזרו מעל כל מנה כף שקדים מולבנים

בתיאבון! פותח על ידי יפית בן מרדכי.

#שמןזית #שקדים #ברוקולי #פסטה #שום

למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK