• יפית בן מרדכי

מרק גזר-ג'ינג'ר לימוני

עודכן ב: פבר 11


בכל שנה, עם היורה המחשבה על החורף מחממת את ליבי, אבל ככל שעובר הזמן אני מייחלת ללכתו. החורף ואני פשוט לא הכי מסתדרים - איני מתלבשת מספיק חם בחורף, אני שונאת את שיטת השכבות ובכלל טוענת שהגנטיקה שלי חובבת מזג אויר שמשי ונעים היות ואבות אבותיי מגיעים מאקלים חם. בין אם אתם מאוהבי החורף, שונאיו או חסרי רגשות לגביו' על דבר אחד אין עוררין - אחד הדברים המענגים בחורף היא צלחת מרק חם ומהביל עם טוסט טעים בצד. כדי להשיג את היתרון שבגיוון ירקות בצבעים שונים (צבעים שונים מכילים פיטוכימיקלים ונוגדי חמצון שונים. כאשר לכל רכיב השפעה מיטיבה אחרת על בריאותנו), ניתן להכין מרק עם מגוון ירקות בתוכו או אם אתם כמוני ואוהבים מרקים קרמיים עם ירק עיקרי אחד, הקפידו לגוון את צריכת המרקים על בסיס שבועי. הכנה של מרק מסוג ירק אחר (דלעת, עגבניות, קישואים, גזר, ברוקולי וכו') מידי שבוע, תספק לגוף את הויטמינים, המינרלים ונוגדי חמצון להם הוא זקוק. ובקיצור: השגת הגיוון - אינה חייבת להיות על בסיס יומי ויכולה להעשות גם על בסיס תקופתי.

הפעם בחרתי לשתף אתכם במתכון למרק גזר. אני מודה כי מעולם לא השתייכתי לז'אנר חובבי מרק הבטטה או הגזר. במרק זה מצאתי לראשונה, שילוב טעמים בהרכב ובמידה הנכונה שהחך שלי אוהב. המרק הזה הספיק לככב בארוחת גורמה טבעונית למשפחתי המורחבת ובמקבץ סדנאות בישול, כך שההנאה מובטחת.

יתרונות:

גזר - מכיל בטא קארוטן, נוגד חמצון המהווה חומר מוצא ליצירת ויטמין A, וכן מסייע להגנה על תאי הגוף מפני רדיקלים חופשיים, מסייע במניעת עיוורון לילה, לפעילות תקינה של מערכת החיסון ולבריאות המח. ג'ינג'ר - מכיל ג'ינג'רול, הדומה במבנה ובתכונות לקפסצאין המצוי בפלפל חריף ולפפרין המצוי בפלפל שחור.ונותן לג'ינג'ר טעם חריף -מרענן וכן אחראי למרבית יתרונותיו הבריאותיים; הורדת סימני דלקת במעי הגס, מניעה והפחתה של בחילות והקאות, סיוע בחיזוק מערכת החיסון. בעונה המלאה בשפעות, שווה לשקול להוסיף ג'ינג'ר בקביעות לתזונה. בצל - מכיל את התרכובת קוורצטין, המסייעת בצמצום הסיכון לסרטן המעי הגס. לימון - מכיל ויטמין סי, המסייע בחיזוק מערכת החיסון ובצמצום משך שפעות. קמח עדשים - תוספת הקטניות במרק תורמת למרק חלבונים, עוזרת להוריד את הערך הגליקמי שלו והופכת את המרק למשביע יותר למשך זמן

המרק משתלב מצוין עם טוסט אבוקדו קרמי.

אהבתם? הרשמו לניוזלטר באתר וספרו לי בתגובות מטה איך יצא לכם.

שלכם,

יפית.

מרק גזר-גי'נג'ר לימוני

טבעוני. ללא גלוטן. מתאים ל: טבעונים. מדיאטים. צליאקים. רגישים לגלוטן.

4 מנות

זמן הכנה: 10 דקות זמן בישול: 45 דקות סך הכל: 55 דקות. דרגת קושי: קל

המצרכים:

1 כף שמן קוקוס

1 בצל קצוץ 4 שיני שום קצוץ או כפית שום כתוש 6 גזרים קלופים

3 כפיות שורש ג'ינג'ר קצוץ

5 כוסות מים (1 ליטר) 3 כפות קמח עדשים 3-4 כפות מיץ מלימון סחוט טרי 1/2 כפית אגוז מוסקט מלח, פלפל לבן להגשה: כף זרעי המפ/ פיסטוקים / גרעיני דלעת פטרוזיליה קצוצה/ עלה בזיליקום טוסט אבוקדו (לאדם): 2 פרוסות לחם קלוי (לצליאקים - ללא גלוטן), 1/4 אבוקדו, 1 כפות בצל אדום קצוץ, 2 כפות מיץ לימון, כפית שמן שומשום, קורט צ'ילי גרוס. מועכים את האבוקדו, מוסיפים את יתר הרכיבים, מערבבים ומוסיפים מלח, במידת הצורך, לטעם.

הוראות הכנה:

1. קולפים את הגזר וחותכים לקוביות או פרוסות דקות (ככל שחותכים את הגזר דק יותר, הוא יתבשל מהר יותר). 2. מחממים סיר על אש בינונית ומוסיפים את שמן הקוקוס ואת הבצל, כעבור כ3 דקות, כשהבצל מתחיל להיות שקוף, מוסיפים את השום ומערבבים. כעבור כ1-2, מוסיפים את הג'ינג'ר והגזרים ומערבבים. 3. כעבור כ5 דקות, מוסיפים 4 כוסות מים. כשהמים רותחים, מנמיכים את האש לאש קטנה ומבשלים במשך כ25 דקות, עד שהגזר רך וחודר בקלות באמצעות מזלג 4. מערבבים את הקמח העדשים ביחד עם כוס מים קרים, מוסיפים לסיר ובוחשים היטב.. 5. כעבור כ5 דקות מוסיפים אגוז מוסקט ומלח, מערבבים היטב ונותנים למרק להתבשל עוד מספר דקות. 6. מכבים את האש. באמצעות מוט טוחן/ בלנדר טוחנים את המרק עד לקבלת מרקם קרמי. 7. מתבלים ב3-4 כפות מיץ לימון, לפי מידת הטעם.

ניתן גם להוסיף קורט פלפל שחור או צ'ילי גרוס.

8. לקישוט מוסיפים עלה בזיליקום/ פטרוזיליה וכף זרעי המפ/ פיסטוקים קצוצים.קלויים.

תזונטיפ: צורת הגשה מומלצת היא 2-3 מצקות מרק עם כף פיסטוקים קלויים/ זרעי המפ, עלה בזיליקום או פטרוזיליה קצוצה ופרוסת לחם קלויה עם כפית שמן קוקוס ושום קלוי מעליה או פרוסת לחם עם טוסט אבוקדו.

בתיאבון!

המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי


0 צפיות