• יפית בן מרדכי

חמאת אגוזי מלך

עודכן ב: פבר 11


השבוע, ברוח ט"ו בשבט הקרב ובא עלינו, הכנתי לכם מיני הפתעות. היכונו לקבלת מידע ומתכונים המערבים שקדים, אגוזים ופירות יבשים. יש למה לצפות!

לאחרונה נשאלתי בפינתי "חיים בריא" בתוכניתו של פרופ' קרסו לגבי חמאות אגוזים בריאות שונות, והוא אמר כי זה יקר. זה נכון. ניתן לרכוש היום בחנויות טבע חמאות אגוזים שונות, זה נוח, בריא ולרוב גם יקר (אריזה של 200 גרם עולה למעלה מ30 ש"ח, למעט חמאת בוטנים טבעית). בניגוד לסברה הרווחת, בישול ואכילה בריאה, לא חייבים להיות יקרים, נהפוך הוא. ברוח זו, בחרתי לשתף אתכם הפעם בגירסא הביתית שלי לחמאת אגוזי מלך. החמאה טעימה, קלה להכנה והרבה יותר זולה מאלו שנמכרות בחוץ. אם אתם אוהבים חמאת בוטנים - אתם תאהבו את המתכון הזה.

יתרונות:

אגוזי מלך - עשירים בחומצות שומן חיוניות בכלל ובחומצה אלפא-לינולנית בפרט וכך מהווה מקור מצוין לאומגה 3 ממקור צמחי.

חמש דקות הכנה וקבלתם ממרח למריחה על הלחם ומטבל להגשה לאורחים.

אז קדימה! למה אתם מחכים? הכינו וספרו לי בהערות למטה איך יצא.

בתיאבון!

יפית.

חמאת אגוזי מלך

ניתן בקלות להכפיל כמויות. מתאים ל: טבעונים, סכרתיים, צליאקים

זמן הכנה: 5 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים: 2 כוסות אגוזי מלך 2 כפיות מייפל/ אגבה/ ממתיק טבעי אחר 1/3 כוס מים חמים 1 כפית מלח גס

הוראות הכנה:

1. טוחנים בבלנדר את אגוזי המלך עד לקבלת מרקם חלק 2. מערבבים בכוס את המים עם המייפל והמלח 3. מוסיפים לתערובת בבלנדר ומערבבים שוב 4. מעבירים לכלי הגשה יפה, ניתן לקשט מעל במעט מלח גס

*הערה* במידה ומכינים בויטמיקס, אין צורך בהוספת מים.

תזונטיפ: ניתן לשמור במקרר במשך מספר שבועות.

ניתן להגיש כמטבל ביחד עם מקלות סלרי ופלחי תפוח עץ או למרוח בתוך סנדויץ' עם ירקות.

בתיאבון! פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי