• יפית בן מרדכי

ממרח שעועית שחורה

עודכן ב: פבר 11


בתקופה האחרונה, בין היעוצים וסדנאות הבישול (שנערכו אצל אחדים מכם בבית :)) להפתעות אחרות שאני מתכננת לכם ומעבר דירה, אני לא מוצאת מספיק זמן לשבת ולכתוב לכם.

ברוח הכתבה שהעלתי בשבוע שעבר אודות קטניות, אשתף אתכם הפעם במתכון לממרח שעועית שחורה.

את הממרח הזה אפשר לשים בתוך סנדויץ' לארוחת עשר או כארוחת ביניים ליום ארוך מחוץ לבית בליווי ירקות בתוכו או לצידו. אפשר גם להגיש אותו בתוך חצי אבוקדו עם עגבניות שרי חתוכות מעל (גיוון למדיאטים שעל דיאטה דלת פחמימות/ אטקינס/ פליאו עם קטניות) אפשר להגיש את ממרח השעועית השחורה כמטבל לצד ירקות ופאפדמס או בתוך טורטיה עם תירס, סלסה, אבוקדו יוגורט וחריף - האופציה החביבה עליי לארוחת ערב מהירה בערבים של אחרי אימון.

יתרונות: שום - עשיר באלין ואליצין תרכובות נוגדות דלקת ובעלות השפעה מגינה מפני סרטן המעי הגס שמן זית - עשיר בתרכובות פוליפנוליות ובחומצה אולאית המעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחית את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם, ובנוגד החמצון ויטמין E.

פטריות - מסייעות על פי הרפואה הסינית בשיפור תפקוד מערכת החיסון.

שעועית - מסייעת לתחושת שובע ממושך בזכות הסיבים התזונתיים המסיסים שיש בה, בויטמיני B ובברזל.

בתיאבון!

יפית.

ממרח שעועית שחורה

מתאים ל: טבעונים, סכרתים, צליאקים, פליאו אוכלי קטניות

זמן הכנה: 10 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים: 1 כף שמן זית 1 בצל סגול חתוך לקוביות 4 שיני שום קצוצות 1 כוס פטריות פורטובלו חתוכות 1 כפית כמון 1/2 כפית צ'ילי גרוס

1/4 כפית פפריקה מעושנת 1/4 כפית קאיין 1/2 כוס פטרוזיליה אורגנית קצוצה 1/4 כפית מלח 1.5 כוסות שעועית שחורה מבושלת

הוראות הכנה:

1. שמים כף שמן בתוך סיר על גבי אש נמוכה- בינונית ומטגנים את הבצל והפטריות עד להזהבת הבצל, כעבור כ4-5 דקות מוסיפים את השום ואת התבלינים (למעט המלח) למשך כ3 דקות. מערבבים מידי פעם. שימו לב! הבצל והשום צריכים להיות בגוון זהוב, לא חום! מכבים את האש ונותנים לבלילה להתקרר כדקה. 2. שמים את השעועית השחורה, פטרוזיליה, מלח ותערובת בצלים, שום ופטריות בבלנדר וטוחנים עד קבלת מרקם אחיד.

בתיאבון!

פותח על ידי יפית בן מרדכי.

#שעועיתשחורה #שעועית #פטריות #בצל #שום