• יפית בן מרדכי

איך להכין צ'יפס קייל

עודכן ב: פבר 11


מחר בערב נחל בחגיגות עצמאותה של מדינת ישראל, וביום שלישי, רובנו יבלו ב"על האש" כזה או אחר - לרגל המאורע אני משתפת אתכם בצ'יפס בריא שיככב אצלי על השולחן.

הצ'יפס הזה תמיד להיט אצלי - בין אם זה בסדנאות בישול, כשאני מארחת או בעל האש משפחתי.

אחיינים שלי תמיד טורפים הכל בהנאה גדולה וכשאנחנו ביחד, הם אוהבים לעמוד על יד התנור בזמן האפיה ולבקש שאוציא להם בכל פעם חתיכה מוכנה.

יתרונות:

קייל: ירק דל בקלוריות ודל בשומן. מאה גרם ממנו מכילים רק כ21 קק"ל, 3 גרם חלבון ו6 גרם סיבים תזונתיים. כמו כן הוא עשיר בויטמין K, ויטמין A וויטמין C. בנוסף, הקייל עשיר בנוגד החמצון לוטאין וכן משתייך למשפחת המצליבים, המסייעת במניעת סרטן השד והשחלות.

שמן אבוקדו: עשירות בויטמיני B ובכולין, רכיב תזונתי המסייע לזיכרון ווויסות המוח, מערכת העצבים ומערכת כלי הדם והלב.

את המתכון הזה העברתי רבות בקליניקה במסגרת יעוצי תזונה ודיאטה, יחד עם זאת קבלתי מספר פידבקים שהצ'יפס יוצא מיימי ולא מספיק קריספי. בדיוק עבור זה החלטתי להסריט את המתכון בעמוד שלי בפייסבוק. למי מכם שטרם יודע, לאחרונה אני משתדלת להעלות אחת לשבוע מתכון מצולם בשידור חי במטבח הביתי שלי ומראה שגם במטבח קטן שלא תמיד הכי מאובזר - אפשר לבשל בריא וטעים. במתכון המצולם הזה, אני מסבירה על מה כדאי להסתכל כשרוכשים קייל, באיזה שמן כדאי להשתמש באפייה של הקייל, למה אני מעדיפה ירקות אורגניים (ביחוד כשמדובר בירקות עליים) ואיך מוציאים את הקייל מהתנור קריספי ולא מיימי.

אם טרם הצטרפתם לעמוד הפייסבוק שלי - זה בדיוק הזמן, ללחוץ לייק על העמוד ולהשאר מעודכנים בתכנים איכותיים.

בתיאבון! יפית.

צ'יפס קייל

דיאטטי, ללא גלוטן, טבעוני מתאים ל: טבעונים, חולי צליאק, רגישים לגלוטן, מדיאטים, פליאו, אטקינס, דיאטת ה17 יום.

זמן הכנה: 7 דק' זמן אפיה: 15 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים:

צרור קייל 1-2 כפות שמן אבוקדו קורט מלח הימלאיה ורוד

הוראות הכנה:

1. מחממים תנור על 200 מעלות צלזיוס.

2. מפרידים בין עלי הקייל והגבעולים

3. שמים את עלי הקייל בתבנית על גבי נייר אפיה

4. מפזרים על העלים 1-2 כפות שמן אבוקדו ולשים את הקייל עם השמן באמצעות הידיים, עד שהשמן מצפה את העלים ומפזרים מעל מלח גס

5. אופים בתנור במשך כ15 דקות 6. בודקים על עליי הקייל, את אלו שכבר קריספיים מוציאים החוצה באמצעות כף ואת אלו שעדיין רטובים משאירים עוד כמה דקות בתנור, עד לייבושם.

תזונטיפ: * הקפידו לרכוש קייל בצבע ירוק כהה. ככל שצבע הירק כהה יותר, נוכחות נוגדי החמצון שבו - עזה יותר.

בתיאבון! המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי.


למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK