• יפית בן מרדכי

ביקורת מסעדה: ג'אפניקה

עודכן ב: פבר 11


במשך למעלה משנה סקרתי מסעדות ובתי קפה בהיבט הקולינרי והתזונתי שלהם, במסגרת יעוץ תזונתי שערכתי לחברת סודקסו ישראל. מידי פעם אני משתפת באתר זה ביקורות שנערכו ונכתבו במקומות שונים ברחבי הארץ כדי לשתף אתכם באופי האכילה שלי במסעדות בחוץ ולהראות איך ניתן לאכול בחוץ תוך שמירה על הגזרה וביצוע של בחירות בריאות אך שפויות, כאלו שלא מייצרות חסכים.

ברוכים הבאים לנקודת המפגש הפרטית שלי בין תשוקה קולינרית לשפיות תזונתית. מקווה שתהנו.

והפעם: ג'אפניקה, רחוב הארבעה תל אביב

הכניסה למסעדה אסייתית יכול להיות מוקש קלורי לא מבוטל. מעולם לא הבנתי כיצד המחשבה שסושי מרזה – השתרשה כה עמוק בקרבנו. נכון, סושי במקור הינו דל שומן, כי בסיסו הוא אורז, אבל מכאן ועד דיאטטי יש פער ניכר. הידעתם? יחידת סושי, אחת, בודדה מכילה כ35-80 קק"ל – תלוי בגודל ובמה שבוחרים לשים בתוכה.

בין יעוצי ערב בקליניקה, לפגישת עבודה מחוץ לעיר - ניצלתי את הזמן לארוחת ערב ופקדתי את הג'אפניקה שברחוב הארבעה, הזכורה לי לטובה. הופתעתי קלות שהתפריט הוחלף ושהמנה שרציתי כבר אינה בתפריט, אז תרתי אחר מנות חדשות.

למנה ראשונה בחרתי במרק מיסו עם טופו – חסרונו הוא היותו עשיר בנתרן ויתרונותיו הוא עושרו החלבוני (הטופו) והיות דל בקלוריות ביחס ליתר המרקים המוצעים, שמהווים ארוחה מלאה בהרכבם התזונתי בשל היותם מכילים אטריות/ שבבי אורז/ תירס, עוף/ דגים/ פירות ים וחלקם מכילים אף חלב קוקוס שמעצים את ערכה הקלורי של המנה. היות וידעתי כי צפוי לי ליל עבודה שיסתיים מאוחר, והייתי זקוקה לשמור על רמות ערנות, בחרתי בארוחה המרגישה קל בבטן - מנת סושי עם דג. כדאי לדעת כי על אף שסושי נתפס כמשהו לא משמין לכל הפחות ומרזה לכל היותר – זה לא. ראשית, אין מאכל מרזה כשם שאין מאכל משמין. הכל עניין של כמה קלוריות מכניסים לגוף אל מול כמה קלוריות מוציאים. לגרסת הסושי המערבית, נוסף לאורז, החומץ, הדג נא והמלפפון מוסיפים סוכר לאורז ותוספות כאבוקדו, גבינת שמנת, ספייסי מיונז ,טמאגו (חביתה יפנית), ירקות יפנים מסוכרים, כדלעת יפנית קמפיו - המוסיפים קלוריות ושומן למנה. תוספת בטטה מטוגנת לרול מוסיפה לו כ100-140 קק"ל, ציפוי שומשום מוסיף עוד כ30 קק"ל ואופציית הטמפורה, הופכת את המנה לפריכה מחד ומעצימה את ערכה הקלורי מאידך. גם לרטבים יש מחיר; כף ספייסי מיונז מכילה כ70 קק"ל, 2 כפות טריאקי מכילות כ40 קק"ל, ו3 כפות סויה שוות לכ30 קק"ל ו2500 מ"ג נתרן - כמות הצריכה היומית המומלצת למבוגרים. ארוחת סושי עלולה להסתכם במאות עד אלפי קלוריות וערכים גבוהים של נתרן וסוכר. אפשר ואפליו כיף לשלב סושי בתפריט, אבל אל תתפתו להאמין שזה דיאאטי. לעיקרית - בחרתי בסלמון גריל רול – רול המורכב מטמאגו, קנפיו, מלפפון ועירית בציפוי סלמון מוקרם עם צ'ילי בגריל ובספיידר רול שתיאורה שכלל דג עונתי ברוטב ספייסי מיונז עם אספרגוס, חסה, עירית כוסברה וביצי טוביקו – סיקרן את מוחי ואת חיכי. הזמנתי גם סלט אוסקה – המורכבת מכרוב, גזר, עגבניות שרי, עלי נענע וכוסברה ברוטב צ'ילי ולמון גראס, את הרוטב בקשתי בצד. הסלט התגלה כנהדר! גם ללא הרוטב, הוא לא היה יבש ולא הרגיש שחסר לו משהו. הוא היה מיוחד וטעים – כדאי להגיע למקום ולו בשביל הסלט הזה שבקלות אפשר גם להכינו בבית. סלט ידידותי לבריאות ולגזרה. לשתיה בקשתי קנקן מים. וכמובן שביקשתי שיביאו הכל ביחד. את הסלט אכלתי ביחד עם הסושי, הסלמון גריל היה טעים בפשטותו והספיידר רול היה אמנם אך חביב במבחן הטעם. היות והזמנתי כמות לא מבוטלת לאדם אחד, ביקשתי שיארזו לי את מה שנשאר ואכלתי כארוחת צהריים ביום שאחרי.

שורה תחתונה: אוכל טעים, שירות אדיב, מחירים נוחים. בקיצור, תענוג.

במבחן יפית התזונאית: בחירה נהדרת למי שמעוניין לאכול טוב, שילובי מזון מושכלים מאפשרים גם שמירה על מסגרת של תהליך הרזיה ושמירה על המשקל. שלכם,

יפית.

הידעתם? בשנה האחרונה אני עובדת על ספר מתכונים דיגיטלי הכולל למעלה מ113 מתכונים בריאים בגישה ים תיכונית, עם מגוון אופציות לטבעונים, סוכרתיים, מדיאטים ונמנעים מגלוטן. הספר הינו הרבה יותר מעוד ספר מתכונים, מעבר לפילוח המתכונים לקהלי היעד שלעיל, הוא כולל בתוכו את משנתי התזונתית ונועד לעזור בשמירה ובקיום על אורח חיים בריא וקיימותי ברוח התזונה הים תיכונית וביישום פרקטי של כללי אכילה נכונה- מהלכה למעשה. את הספר יצרתי עבור כל אותם הורים תוהים שרוצים להעניק לילדיהם תזונה בריאה וטעימה והוא לדעתי ספר חובה בכל בית בו מבשלים ולכל אם בישראל ובכלל. על קצה המזלג, אספר לכם כי הספר משלב בתוכו שימוש בירקות ובקטניות בחלק של המתוקים, מנגיש עבודה עם קטניות לכדי מתכונים פשוטים ובכך מספק חלבונים מהצומח שידידותיים לבריאות ולסביבה וכן מרחיב את מנעד הסלטים והירקות החמים ובכך מחליף את הצורך בפחמימות בארוחה העיקרית. סיימתי לעבוד עליו תוך ידיעה ברורה כי אם הספר הזה היה קיים וניתן לאימי, כשאני הייתי קטנה - תזונתי היתה בריאה, עשירה ומאוזנת הרבה יותר. הספר נמצא כעת בשלב העריכה הגרפית ובקרוב יצא לאור. בימים אלו הוא עדיין נמכר תחת מכירה מוקדמת ומוזלת ועולה רק 210 ש"ח (המחיר המלא עם צאת הספר לאור עומד על למעלה מ300 שקלים). אם אתם אוהבים את המתכונים שלי, אל תתלבטו, מהרו ורכשו את הספר עתה. זה בדיוק הזמן. לרכישה מוקדמת ומוזלת: https://goo.gl/XBtCif

#ביקורתמסעדה #אכילהבמסעדות #אכילהבריאה #סושי #להיותהתזונאישלעצמך

129 צפיות

למתכונים הסודיים של יפית

לקביעת יעוץ

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

אני יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, ומאמינה גדולה ב"והיו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח. בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך. במקום לחשוב "ממחר דיאטה!" בואי ונתחיל לעבוד ביחד עוד היום

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
FACEBOOK