• יפית בן מרדכי

מוס שוקולד עם מרכיב סודי

עודכן ב: מרץ 27


מכירים את זה שאתם טועמים משהו, עפים על זה ואז כשמספרים לכם מה יש בפנים - אתם לא מבינים מה הקשר? אז המתכון הזה הוא בדיוק כזה!

המוס שלפניכם שוקולדי בטעמו ומרקמו הוא בין מעדן דני למוס. כ-ל מי שטעם התאהב ואף אחד לא האמין כי יש בפנים...אבוקדו! אני אוהבת את הקינוח הזה כי הוא למעשה קינוח טעים, עשיר וקרמי ומספק חומצות שומן חיוניות כאומגה שלוש. הכינו את זה לאנשים האהובים עליכם, חברים או ילדים בלי לספר להם מה המרכיב הסודי והמתינו לראות האם מישהו שם בכלל לב...

ניתן להכין את המוס הזה עם תמרים, עם סירופ מייפל ועם שילוב של השניים.

במידה אתם בדיאטת הרזיה או חולי סוכרת - אני ממליצה לכם להכינו עם סירופ מייפל. במידה ואתם משומרי המשקל אני ממליצה לכם על השילוב של השניים. בהמשך המתכון מופיעים ערכים תזונתים עבור כל האפשרויות שלעיל. רק לפני זה בואו נדבר רגע על היתרונות התזונתיים שבמתכון.

יתרונות תזונתיים: אבוקדו: עשיר בחומצות שומן חד-בלתי-רוויות ובסיבים תזונתיים. מהווה מקור למינרלים: אשלגן, מגנזיום, ויטמין K, לויטמינים C, E, B6 ופולאט, לפיטוסטרולים ולנוגדי החמצון לוטאין וזיאקסנטין. חומצות השומן החד בלתי רוויות שבאבוקדו תורמות להפחתת רמות ה LDL -כולסטרול בדם. הפיטוסטרולים, מתחרים עם הכולסטרול על ספיגתו במעי. הקרטנואידים לוטאין וזיאקסנטין, מסייעים בשמירה על בריאות הלב ותורמים להאטת הזדקנות העין ולשמירה על ראייה תקינה. קקאו: מכיל אלקלואיד בשם תאוברומין, בעל פעילות דומה לזו של הקפאין אולם עם השפעה חלשה יותר על מערכת העצבים. עשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים (מכיל פי 2 יותר וגדי חמצון בהשוואה ליין אדום!) הפוליפנול החשוב בקקאו נקרא CMP והוא מצמם תופעות שליליות הקשורות במתח נפשי. תמרים: מקור לסוכר זמין מן הטבע. בניגוד לסוכרים פשוטים אחרים, התמרים אוצרים בתוכם גם סיבים תזונתיים, אשלגן, מגנזיום, ברזל, סידן, אבץ וויטמיני B. בנוסף, עשירים בנוגדי חמצון פוליפנולים, המסייעים במניעת טרשת עורקים על ידי הפחתת חמצון הכולסטרול הרע (LDL) וסילוק עודפי כולסטרול מדופן העורק.

אוהבים את המתכון? הראו לי אהבה, שתפו את האתר שלי עם חברים באמצעות כפתור השיתוף בוואטסאפ ובפייסבוק.

בתיאבון!

יפית.

מוס שוקולד עם מרכיב סודי

ידידותי לטבעונים, מדיאטים, נמנעים מגלוטן, סוכרתיים ורגישים ללקטוז.

זמן הכנה: 5 דק' דרגת קושי: קל מאוד

מצרכים:

  • 1 אבוקדו בינוני מגולען

  • 5-6 תמרי מג'הול*

  • 1/4 כוס אבקת קקאו

  • 1 כפית תמצית וניל

  • 2 כפות שמן קוקוס נוזלי

הוראות הכנה: 1. טוחנים הכל בבלנדר מעבד מזון, עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. 2. מעבירים לכלי ושומרים במקרר למשך שעה אחת לפחות 3. מוציאים, מקשטים עם פירות יער טריים (לא חובה) ואוכלים בתיאבון. *ניתן להשתמש במקום כל התמרים ב3 תמרים+3 כפות סירופ מייפל או ב6 כפות סירופ מייפל

בתיאבון! פותח על ידי יפית בן מרדכי.

#טבעוני #דיאטה #ללאגלוטן #שוקולד #מוסשוקולד #אבוקדו #מוסשוקולדאבוקדו #מוס #מעדן #ללאסוכרמוסף