top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

גלידה ביתית

איך מכינים גלידה ביתית מ3 מצרכים בלבד? בואו ואראה לכם איך להכין גלידת תות טעימה בטירוף בקלי קלות. מתכון לגלידה איטלקית מקורית בריאה, טעימה וללא תוספת סוכר.

הקיץ איתנו, הטמפרטורות עולות ויחד איתן גובר הרצון למאכלים צוננים - ארטיקים, גלידות, גרניטה, אבטיח ומאכלים קפואים אחרים.

הצורך במזון קר ומתוק מתועד עוד בתקופת ממלכת פרס, בה מתועד כי הוסיפו מיץ ענבים לקרח שנשמר מהחורף במחסנים. בהמשך, האיטלקים בעיר טורינו הכינו גלידה על ידי ערבוב של מיצי פירות וקרח. ברומא הוסיפו לגלידה את הסוכרים הפשוטים בצורה של דבש ובהמשך הצרפתים העשירו את הגלידה גם עם חלב. שנים אחרי האמריקאים המציאו מכונה ידנית ובתחילת 1900 כבר התפתחה תעשיית הארטיקים והשלגונים למשהו מתועש, שרחוק מאוד מהמוצר המקורי שהוא ערבוב של מיץ פרי וקרח.

המתכון שלי נועד להחזיר עטרה ליושנה. במקום לקנות גלידה מתועשת ועתירת סוכרים מוספים - אראה לכם איך להכין גלידה ביתית ובריאה משלושה מצרכים פשוטים. בגלידה שתכינו, כיאה לגלידות המקוריות, אין מוצרי חלב, אלא רק פירות. על מנת להימנע משימוש קרח ולוודא שאנו מקבלים את מקסימום הערכים התזונתיים מהפירות כמו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, נשתמש בפירות טריים שלמים שהקפאנו מבעוד מועד.

ובקיצור, מתכון לגלידה איטלקית מקורית עם טוויסט בריאותי.


במתכון אני משתמשת בתותים. במידה שאין זאת העונה, ניתן להשתמש בתותים קפואים, אוכמניות קפואות או דובדבנים טריים. מבחינה בריאותית, הגלידה הזאת אינה מכילה סוכר מוסף והיא עשירה בויטמינים ובמינרלים.

יתרונות בריאותיים ותזונתיים:

  • בננה - מקור לסיבים תזונתיים, סיבים פרה-ביוטיים, ויטמין C, וויטמיני B (ביניהם ויטמין B6 ופולאט), ולמינרלים מגנזיום ואשלגן, החיוניים לשמירה על לחץ דם בריא, להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם ולשמירה על חוזק העצם. בננה אחת מכילה כ-400 מ"ג אשלגן, 22% מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין B6 ו- 10% ממנת הסיבים המומלצת ליום באדם בוגר. עוד על יתרונות הבננות, מידע לאחסון אופטימלי וטיפים נוספים ניתן למצוא בפוסט הזה שבאינסטגרם שלי.

  • תותים - עשירים בנוגדי חימצון, בעלי תכולה נמוכה יחסית של סוכר ומכילים כמות גדולה של ויטמין סי. 100 גרם מספקים את הקצובה היומית המומלצת של ויטמין סי ומכילים רק 33 קלוריות.

  • בזיליקום - מוסיף ארומה ורעננות למאכלים. היות ומשתמשים בו בדרך כלל בכמויות קטנות, החומר התזונתי היחיד שהוא מספק הוא ויטמין K.

  • פולי קקאו נא - מוצר שוקולד מזין העשוי מפולי קקאו כתושים. מספק כמות מרשימה של חלבון, סיבים תזונתיים, שומנים בריאים, מינרלים ותרכובות צמחיות כמו פלבנואידים, כולל אפיקאטכין, קטצ'ין ופרוציאנידין. מסייע בהפחתת לחץ ודלקת חימצונית ויכול לחזק את מערכת החיסון, להגן מפני סוכרת, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. בנוסף, שילובו בתזונה מאוזנת משפר את הבריאות תוך סיפוק התשוקה לשוקולד.


כאן תוכלו להזמין פולי קקאו נא.


*אם אתן בהריון, מניקות, רגישים או אלרגיים לשוקולד או ניקל, אני ממליצה להשתמש במקום בפולי הקקאו הנא, בשברי פיסטוקים.



אני אוהבת את הגלידה הזאת עם התחכום של הבזיליקום. אם אתם מכינים את הגלידה עבור ילדים או לבעלי חך שנהנה מטעמים פשוטים ולא מורכבים - ניתן לוותר עליו.

המתכון המצולם מחכה לכם בערוץ היוטיוב שלי. אם טרם נרשמתם - אל תשכחו להרשם לערוץ כמנויים.

אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

לעדכונים במייל על המתכונים והמאמרים הבאים שלי - כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.


הכנתם? איך יצא? כתבו לי בתגובות למטה.

 

גלידת תות

טבעוני. ללא גלוטן.

 

זמן הכנה: 5 דקות דרגת קושי: קל

 

מצרכים:

  • 1 בננה קלופה קפואה

  • 1 כוס תותים/ פירות יער קפואים

  • 1 חופן עלי בזיליקום

  • טופינג מומלץ: 1 כף פולי קקאו נא/ פיסטוקים, גוג'י ברי

הוראות הכנה:

  1. קולפים את הבננה, פורסים לפרוסות, מניחים בשקית ושמים במקפיא לשעתיים. במידה שמשתמשים בתותים טריים שמים גם אותם בשקית ומקפיאים לכשעתיים.

  2. מוציאים את הבננה והתותים, מניחים במעבד מזון, ביחד עם חופן עלי הבזיליקום ומעבדים עד לקבלת מרקם חצי חלק, כפי שאני מראה בסרטון היוטיוב.

  3. מעבירים לכוס, שמים מעל פולי קקאו נא/ פיסטוקים. ניתן להסיף גם גוג'י ברי ומגישים.

בתיאבון! פותח על ידי יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page