top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

דיאטה בחגים

תקופת החגים לפנינו, וההחלטה האם נעלה במשקל, נשמור או נרד במשקל תלויה בראש ובראשונה בהחלטה מודעת ובבחירות הקטנות שנעשה לפני, במהלך ואחרי ארוחת החג. במקום לעלות 2-5 ק"ג במהלך החודש הקרוב, אתם יכולים לשמור על המשקל שלכם. זה לגמרי בידיים שלכם ואחרי קריאת המאמר הזה - תבינו איך עושים את זה מהלכה למעשה.

כל שנה באותו תאריך, מגיעים להם החגים ומביאים איתם שפע של אורחים, אירוחים ואוכל. בכל שנה אנו מבטיחים לעצמנו שהשנה נשמור על הגזרה. מרחיקי ההחלטות שבינינו אף מסמנים לעצמם להשיל כמה ק"ג. ועדיין בכל שנה אנו חוזרים על אותן הטעויות שגורמות לנו לסיים את החגים עם מצברים מלאים ועם 2-3 ק"ג עודפים שהתיישבו להם אי שם בין הבטן לירכיים. עם יד על הלב, מי מאיתנו לא חוזר כל שנה על המשפטים הבאים: ''בערב יש לי ארוחה גדולה, אדלג על ארוחת צהריים וככה אחסוך את הקלוריות'', "אחרי החג ישר - צום מיצים/ דיאטת כרוב/ חלבונים לשבועיים''?

חג זו הזדמנות למפגש מרגש עם הרבה חברים ובני משפחה שמגיעים להתארח. האכילה כאן אינה רק צורך פיזי, אלא מהווה גם הווי חברתי. בגלל המפגש החגיגי יש מגוון נרחב יותר של מנות מבדרך כלל שבא יחד עם הצורך להרשים. ראוי לדעת כי צריכת המזון של הפרט עולה בכ60% כשיש מגוון של מנות ובחברותא.

אז מה עושים? איך עוברים את הארוחות בשלום וממשיכים להיכנס לג'ינס?

אחת הבעיות היא שלמרות ההבטחות של כל שנה, ולנוכח הכישלונות של שנים קודמות בהשגת המטרה, התרגלנו בתת מודע לחשוב ולחשוש שבחג נעלה במשקל - מחשבותינו מייצרות מציאות זו. אז בואו נחליט שהשנה תהיה אחרת. זכרו כי בחגים המטרה היא אינה ירידה במשקל, כי אם שמירה על הקיים. הצבת יעד מציאותי ושפוי תעזור לנו לעבור תקופה זו בשלום וללא רגשות אשמה.

חילקתי את המלצותיי ללפני האירוע, במהלך האירוע ואחרי החג:

לפני החג - ביום ארוחת החג: תעשו למצב הרוח ולגזרה שלכם טובה ואל תגיעו מורעבים לארוחה,. אנשים שמדלגים על ארוחות במטרה לאכול פחות נוטים בסוף דווקא לאכילה מופרזת, בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב.

  • אכלו מסודר במהלך היום. הקפידו על ארוחות מסודרות ועל שתיית מים מספקת כדי למנוע תרגום של תחושת צמא ברעב.

  • אכלו ארוחה צהריים קלה המבוססת על סלט על בסיס ירקות ירוקים עליים אורגניים, חלבון רזה (חומוס/ עדשים/ טופו/ ביצה/ גבינות רזות) ומעט לחם.

  • כשעתיים לפני האוכל אכלו משהו קטן כמו ביצה/ יוגורט עם שקדים – שילוב חלבון לפני ארוחת החג יסייע להגיע אליה בתחושת שובע וכך להימנע מאכילה מופרזת.

במהלך ארוחת החג - במשפחות מסורתיות ודתיות יש את מנהג ה"ברכות", לפני הארוחה עצמה, בו מברכים על מיני מאכלים המוגשים לשולחן ברכות. אני זוכרת שאצל בני משפחתי אלו שהגיעו מורעבים לארוחת חג - אכלו כל כך הרבה מהברכות, שכבר לא היה להם מקום בבטן למנה העיקרית, ולא אחת אכלו בכח - כי לא נעים מהמארחת, לאכול בכח כשכבר לא רעבים - זה פחות טעים, פחות כיף וגם עולה בלא מעט קלוריות מיותרות. חבל.

  • במהלך ה"ברכות" אני ממליצה לכם להסתפק בכשיעור, היינו במינימום ההכרחי לצאת ידי חובת הברכה. זכרו! לחתיכה השניה של התפוח בדבש יש אותו טעם כמו לראשונה, מאידך הוא תורמת עוד קלוריות ריקות. כולנו רוצים להנות מכל הארוחה - גם מהעיקרית - אז תשאירו לעצמכם מקום בבטן.

  • לטובת המגזר שומר המסורת אדגיש כי ה"המוציא" שמשקלו כ-35 גרם שווה ערך לכשתי פרוסות לחם, במקרה זה ניתן לוותר על הפחמימות (אורז, תפוחי אדמה וכד' בארוחה).

  • בארוחה עצמה, אין צורך להגיע לשובע מכל מנה ומנה, תהנו מהטעם המיוחד של כל מנה. אל תדאגו - מסך הארוחה כבר נשבע. איך עושים זאת? בוחרים מראש איזה מנות נשים בצלחת שלנו ומרכיבים צלחת אחת לפי העקרונות של צלחת מנצחת, לוקחים קציצה אחת ולא שתיים, אם לא מתחשק מאכל מסוים - מומלץ בחום לסרב בנימוס. זכרו כי במקרה זה על הנימוס אנו משלמים בגזרה. מבטיחה לכם שגם המארחת שלכם לא רוצה לעלות במשקל. הרכב אידיאלי לצלחת מנצחת יהיה מ2/3 ירקות עליים וטריים, מנת חלבון בגודל אגרוף וירקות חמים. על התוספות הפחמימתיות, כמו תפוח אדמה, אורז, קינואה וכיוצ' בהחלט כדאי לפסוח היות והם מהווים מרכיב נלווה לכל הארוחה בתוך הסלטים המורכבים, בלחם הנלווה, באלכוהול ובקינוחים.

  • מוקשים קלוריים שכדאי להיות מודעים ולשים לב אליהם: סלטים עם שמן או רטבי מיונז, פשטידות עם תחתית של בצק (ניתן לפסוח על התחתית), מארחת שלוחצת "מה זה?! הצלחת שלך ריקה" (סרבו באסרטיביות ובצורה נעימה). החלה הטעימה שנוטים לנגב איתה חומוס ושאר מיני רטבים מהצלחת, שתייה קלה ממותקת, חמוציות וצנוברים בתוך סלטים וכיוצ'.

  • במידה וחשקה נפשכם באלכוהול, הסתפקו בכוסית. העדיפות הינה ליין אדום יבש/ חצי יבש. שתיתם אלכוהול? לרוויה! מומלץ לוותר על הפחמימה בארוחה.

  • במהלך הארוחה זוזו טיפה יותר – הציעו עזרה בפינוי ובהגשה. התזוזה מווסתת את הצורך באכילה (וגם מוציאה אתכם אדיבים ומנומסים יותר).

  • קינוח: מי שלא אוהב מתוקים – עדיף שיוותר על הקינוח. מבחינה פיזיולוגית לגוף אין צורך בעוד מזון, הוא קיבל את אבות המזון הנחוצים לו במהלך הארוחה, אולם כדי למנוע מחובבי המתוקים חסך פסיכולוגי - עדיף לקחת ולהסתפק במעט. היות ואנו כבר שבעים מהארוחה, ניתן בהחלט להסתפק ב2-3 ביסים או בשליש מנה. ולהתענג עליה לאט ובהנאה ביחד עם כוס תה. אחד הטריקים שלי לשליטה בקלוריות של הקינוח הוא יצירת קינוחים בכוסיות אישיות, נסו את המלבי שלי. הוא גם בסימן ראש השנה, פרווה והוא לא מאכזב. במידה ואין לכם עדיפות קולינרית – בחרו בסלט פירות / בסורבה. אם אתם מחסידי השוקולד או עוגת הדבש – בחרו בזה, כדי להימנע מתחושות חסך וקיפוח.

  • זכרו כי בחגים המטרה היא זמן איכות עם האהובים עליכם, נסו להנות מתחושת הביחד במקום להתמקד בצלחת. שוחחו והתעניינו מעט יותר בסובבים אתכם. מחקרים מראים כי מי שמדבר יותר בזמן האוכל גם אוכל פחות ;) בזמן הקינוח כדאי לעבור לשבת בסלון. אכילה סביב השולחן מגבירה את צריכת המזון.

אחרי ארוחת החג – סביר להניח שנכניס בחג יותר ממה שנוציא. כדי לשמור על המשקל ביתר קלות כשסעיף ההכנסה גדל - נגדיל גם את סעיף ההוצאה. זה הזמן להתחיל לקיים ''קום והתהלך בארץ'' (כל ארץ שתבחרו – העיקר שתלכו ברגל). התחילה עונת הסתיו ואיתה מזג אויר נעים המתאים לטיולים. אפשרות נוספת היא לבצע בכל יום מימות החג ואחריו תוספת של 15 שעה פעילות אירובית לאימון במהלך החודש הקרוב. לא מבצעים פעילות גופנית?! זה הזמן המושלם להתחיל.



תזונטיפ לשנה החדשה: קחו שינוי אחד אליו תתחייבו לשנה הקרובה. השינוי יכול להיות הגבלת דברי מתיקה לאחד ביום, בישול ואפייה בריאים ואיכותיים יותר, הימנעות משתייה קלה, חוג ספורט חדש בו תתמידו, או הפחתת צריכת מזון מהחי.

טיפים מצולמים לשמירה על המשקל בחגים וברכת שנה טובה - מחכים לכם בסרטון זה. אם טרם נרשמתם לערוץ היוטיוב שלי - אל תשכחו להרשם לערוץ כמנויים🙂


תזונטיפ למארחים: קחו בחשבון שככל שיש יותר פיתויים על השולחן, כך קשה יותר לשמור. צרו את הגיוון בארוחות החג על ידי הצעה של יותר סוגי סלטים חיים ושימוש נרחב יותר בירקות חמים. יש כיום שפע של מתכונים ברחבי הרשת. הרי בסופו של חג, אף אחד מאיתנו לא רוצה לצבור חצי ק"ג על כל ארוחה. תזונטיפ למתארחים: התנדבו להביא סלט מרענן ומקורי או בקבוק יין טוב, שימו יותר לב למזון שאתם מכניסים לגופכם ותיהנו מזמן האיכות עם האנשים היקרים שבחייכם.


דיאטה בחגים: איך להימנע מהטעויות הנפוצות: איך לסרב למארחת בנימוס, איך לחזור לשגרה אחרי החגים ועוד מידע בסרטון הזה:


אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

לקבלת עדכונים במייל על המאמרים והמתכונים הבאים שלי- כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.


אני מאחלת לכם שנה בריאה ומתוקה!


שלכם,

יפית.


261 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page