אגוזים - לא מה שחשבתם! חמישה טיפים לצריכה ואכילה חכמה של אגוזים

February 7, 2017

שומנים טובים הם שומנים העשירים בחומצות שומן חד ורב בלתי רויות, אלו מגיעים מהצומח וצריכתם על פני היום מסייעת לבריאות.
אבוקדו, שמן זית, זיתים מיני אגוזים שקדים הן מקורות לצריכה של שומנים טובים.
שומנים אלו מהווים מקור עיקרי לשמן ב
תזונה הים תיכונית התורמת לאריכות ימים, לבריאות הלב, כלי הדם והמח. 
מעבר להרכב השומנים הבריא של האגוזים, המסייע לבריאות הלב והעורקים, הם אוצרים בתוכם כמות נרחבת של ויטמינים ומנרלים חשובים:

בעוד שהשקדים עתירי סידן, אגוזי המלך עשירים בחומצה אלפא לינולנית ובמגנזיום, קשיו וצנוברים מכילים ברזל ואגוזי ברזיל עשירים בסלניום.
המקום בו אנו רוכשים את האגוזים שלנו והאופן בו אנו שומרים אותם - משפיע על טריותם. הדרך בה אנו צורכים אותם משפיעה האיכות התזונתית שהם מעניקים לנו ואפילו על הכמות אותה אנו צורכים.
במסגרת שבוע הפתעות ט"ו בשבט שהבטחתי, הכנתי לכם היום את הטיפים הבאים.

 

 

טיפים ברכישה, איחסון ואכילה של אגוזים:
 

  1. מומלץ לקנות אגוזים במקומות בהם תחלופת הסחורה גבוהה. 
     

  2. עדיף לרכוש אגוזים עם קליפתם הנוקשה, מאחר שהקליפה מגנה על חלקו הפנימי של האגוז שאינו נחשף לאור ומוגן מפני נזק חמצוני וכך נשמרת טריותו.
    לעיתים, למרות הקליפה, האגוזים אינם ראויים לאכילה וזאת עקב חדירת חרקים, או כי אינם טריים. כשהאגוזים קלים ניתן לחשוד שהם אגוזים ישנים.

     

  3. ברכישת אגוזים ללא קליפה, מומלץ לבחון את טריותם בעזרת מראם, ריחם וטעמם (לאגוזים מקולקלים יש טעם וריח מעופש אופייני).
     

  4.  האחסון מומלץ עבורם הינו בקירור, כלי אטום, כתחליף לקליפה.
     עבור מי שמוצא עצמו ניגש בכל פעם למזווה וחופן לעצמו מיני שקדים טעימים, המלצתי היא לשמור אותם במקפיא. 
    במידת הצורך, ניתן אף לחלק את האגוזים למנות יומיות בתוך שקיות, וכך לוקחים בכל יום את המנה היומית לארוחת ביניים מאוזנת ביחד עם מנת פרי באמצע היום. 

     

  5. כפי שרובכם יודעים, מומלץ לאכול את האגוז הטבעי, מבלי לחשוף אותו לתהליכי חימום, כלומר לא קלוי.
    הסיבה היא כי חומצות השומן באגוז משנות את מבניהן ונוצר רדיקל חופשי (גורם מחמצן) כתוצאה מחשיפה לאור ולחימום. בנוסף, לאגוזים הקלויים מוסיפים חומרים שונים כגון מלח, סוכר וחומרים משמרים. תוספות אלו עשויות להגביר את התיאבון ומומלץ לצמצם את כמותם בתפריט.

    יחד עם זאת, האופציה הקלויה עדיפה על פני האפשרות שלא לצרוך בכלל. 
    דוגמא: אם דני-דין מסרב בתוקף לאכול שקדים שאינם קלויים, אין צורך להתעקש עימו. עדיף שיאכל את הקלויים מאשר לא יאכל בכלל.

     

לסיכום: אגוזים ושקדים טבעיים שלא עברו תהליך קלייה, מומלצים כחלק מתפריט יומי מאוזן. יחד עם זאת חשוב לשים לב לכמויות, שהרי כמו בכל דבר בחיים: הכל עניין של מינונים.

 

וברוח זו, רוצו לקנות מיני אגוזים (לא קלויים) טעימים ופירות יבשים אורגניים.
מחר אשתף אתכם במתכון לעוגת החג האהובה עליי. 

 

שלכם,

יפית. 

 

 

 

 

Please reload

לרכישת ספר המתכונים הסודיים של יפית  #גםבריאוגםטעים 

INSTAGRAM

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

הי, אני יפית ואני מאמינה גדולה ב"היו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח, בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך.

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
רשימת תפוצה
FACEBOOK