top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

אגוזים - לא מה שחשבתם! חמישה טיפים לצריכה ואכילה חכמה של אגוזים

שומנים טובים הם שומנים העשירים בחומצות שומן חד ורב בלתי רויות, אלו מגיעים מהצומח וצריכתם על פני היום מסייעת לבריאות. אבוקדו, שמן זית, זיתים מיני אגוזים שקדים הן מקורות לצריכה של שומנים טובים. שומנים אלו מהווים מקור עיקרי לשמן בתזונה הים תיכונית התורמת לאריכות ימים, לבריאות הלב, כלי הדם והמח. מעבר להרכב השומנים הבריא של האגוזים, המסייע לבריאות הלב והעורקים, הם אוצרים בתוכם כמות נרחבת של ויטמינים ומנרלים חשובים: בעוד שהשקדים עתירי סידן, אגוזי המלך עשירים בחומצה אלפא לינולנית ובמגנזיום, קשיו וצנוברים מכילים ברזל ואגוזי ברזיל עשירים בסלניום. המקום בו אנו רוכשים את האגוזים שלנו והאופן בו אנו שומרים אותם - משפיע על טריותם. הדרך בה אנו צורכים אותם משפיעה האיכות התזונתית שהם מעניקים לנו ואפילו על הכמות אותה אנו צורכים. >> לקביעת ייעוץ תזונה בהתאמה אישית במסגרת שבוע הפתעות ט"ו בשבט שהבטחתי, הכנתי לכם היום את הטיפים הבאים.


טיפים ברכישה, איחסון ואכילה של אגוזים:

  1. מומלץ לקנות אגוזים במקומות בהם תחלופת הסחורה גבוהה.

  2. עדיף לרכוש אגוזים עם קליפתם הנוקשה, מאחר שהקליפה מגנה על חלקו הפנימי של האגוז שאינו נחשף לאור ומוגן מפני נזק חמצוני וכך נשמרת טריותו. לעיתים, למרות הקליפה, האגוזים אינם ראויים לאכילה וזאת עקב חדירת חרקים, או כי אינם טריים. כשהאגוזים קלים ניתן לחשוד שהם אגוזים ישנים.

  3. ברכישת אגוזים ללא קליפה, מומלץ לבחון את טריותם בעזרת מראם, ריחם וטעמם (לאגוזים מקולקלים יש טעם וריח מעופש אופייני).

  4. האחסון מומלץ עבורם הינו בקירור, כלי אטום, כתחליף לקליפה. עבור מי שמוצא עצמו ניגש בכל פעם למזווה וחופן לעצמו מיני שקדים טעימים, המלצתי היא לשמור אותם במקפיא. במידת הצורך, ניתן אף לחלק את האגוזים למנות יומיות בתוך שקיות, וכך לוקחים בכל יום את המנה היומית לארוחת ביניים מאוזנת ביחד עם מנת פרי באמצע היום.

  5. כפי שרובכם יודעים, מומלץ לאכול את האגוז הטבעי, מבלי לחשוף אותו לתהליכי חימום, כלומר לא קלוי. הסיבה היא כי חומצות השומן באגוז משנות את מבניהן ונוצר רדיקל חופשי (גורם מחמצן) כתוצאה מחשיפה לאור ולחימום. בנוסף, לאגוזים הקלויים מוסיפים חומרים שונים כגון מלח, סוכר וחומרים משמרים. תוספות אלו עשויות להגביר את התיאבון ומומלץ לצמצם את כמותם בתפריט. יחד עם זאת, האופציה הקלויה עדיפה על פני האפשרות שלא לצרוך בכלל. דוגמא: אם דני-דין מסרב בתוקף לאכול שקדים שאינם קלויים, אין צורך להתעקש עימו. עדיף שיאכל את הקלויים מאשר לא יאכל בכלל.

לסיכום: אגוזים ושקדים טבעיים שלא עברו תהליך קלייה, מומלצים כחלק מתפריט יומי מאוזן. יחד עם זאת חשוב לשים לב לכמויות, שהרי כמו בכל דבר בחיים: הכל עניין של מינונים. >> לקביעת ייעוץ תזונה בהתאמה אישית

וברוח זו, רוצו לקנות מיני אגוזים (לא קלויים) טעימים ופירות יבשים אורגניים.

שלכם,

יפית.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page