דייסת צ'יה


דייסת צ'יה. צילום וסטייליגג: יפית בן מרדכי

ארוחת בוקר מנצחת לחובבי הדייסות ולימים עמוסים בהם אין זמן לפתוח לארוחת בוקר מושקעת, ובואו נודה באמת... למרבית האנשים העובדים בבקרים - מדובר ברוב ימות השבוע. בפחות מחמש דקות, ניתן להכין מראש מספר מנות להמשך השבוע ואתם מסודרים עם התחלה בריאה ומזינה לכל בוקר.

במנה של זרעי צ'יה וחלב סויה שלפניכם יש 334 קק"ל, 15 גרם חלבון, 29 גרם פחמימה, מעל 17 גרם סיבים תזונתיים, ו550 מ"ג סידן! וביחד עם קפה שחור או תה ירוק מהווה ארוחת בוקר מאוזנת. ניתן לקשט מעל בפירות, קינמון, פולי קקאו, גרעיני דלעת וכדו'.

מפתחי הגוף שביניכם ואלו שקיבלו ממני תפריט עשיר בחלבון, יכולים להעשיר את המנה בתוספת סקופ חלבון ההופכים את הארוחה למכילה 460 קק"ל ו40 גרם חלבון.

לאלו שתוהים למקור הזרעים השחורים והקטנים האלו, דעו כי מקורם של זרעי הצ'יה הוא בצמח הסלביה היספניקה (סוג של מנטה), הגדל בעיקר בדרום אמריקה. הזרעים חסרי טעם וריח ובעלי תכונה של ספיחת נוזלים, כך שבהשרייתם בנוזל, הם סופחים את הנוזל ומתנפחים ונוצר מעיין ג'ל או דייסה (שיכול גם להחליף ביצים באפיה ולהוות חומר מאחד וקושר).

יתרונות תזונתיים ובריאותיים:

זרעי צ'יה: מקור לשומנים בריאים, עשירים בחומצת השומן החיונית אומגה 3 המסייעת בהגנה על המח ועוזרת לשמור על יחס חיובי בין אומגה 3 לאומגה 6. בנוסף, מהווים מקור לחלבון וכן עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים לתנועתיות מעיים ולפעילות סדירה של מערכת העיכול וכן במנרלים סידן, אבץ ומגנזיום. קינמון: עוזר בויסות רמות סוכר, המסייעות בתחושת השובע וכן מסייע בהגנה על תאי העצבים במח. מהווה ממתיק טבעי ללא תוספת קלורית.

חלב סויה: מקור לחלבון. עשיר בפיטוסטרולים, פיטואסטורגנים, ספונינים, חומצה אלפא לינואלית, חומצה פיטית, איזופלאבונים וג'ניסאין. על יתרונות הסויה בהרחבה ניתן לקרוא כאן.

אהבם את המתכון? תנו לי לדעת, פרגנו לי בלייק ושתפו בפייסבוק ובואטסאפ אנשים שאתם אוהבים.

בתיאבון!

יפית.

פודינג צ'יה. צילום וסטיילינג: יפית בן מרדכי

דייסת צ'יה בטעם וניל

טבעוני, ללא גלוטן. מתאים ל: טבעונים, לנמנעים מגלוטן, לסוכרתיים ולמדיאטים.













זמן הכנה: 3 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים: (מנה אחת)


  • 4 כפות צ'יה

  • 1 כפית תמצית וניל

  • 1 כוס חלב סויה מועשר בסידן/ חלב לבחירה

  • ניתן להוסיף: 1 כפית קינמון

  • טופינג: פרות יער/ חופן אוכמניות/ חצי תפ"ע חתוך, כפית גרעיני דלעת / קוקוס טחון ופולי קקאו נא

הוראות הכנה:

  1. מערבבים את כל הרכיבים בקערה או בצנצנת עם מכסה.

  2. מכסים את הקערה ושמים בצד או במקרר למשך כ4 שעות או במהלך שעות הלילה.

  3. בבוקר מסירים את המכסה ואוכלים בתיאבון.

תזונטיפ: ניתן לקשט מעל בחצי תפוח עץ פרוס או חצי בננה או חופן פירות יער, כפית גרעיני דלעת או שבבי קוקוס, קינמון או פולי קקאו המוסיפים כ85 קק"ל.

בתיאבון! המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי.