top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

ביקורת מסעדה: חומוס פינתי

במשך למעלה משנה סקרתי מסעדות ובתי קפה בהיבט הקולינרי והתזונתי שלהם, במסגרת יעוץ תזונתי שערכתי לחברת סודקסו ישראל. בתקופה הקרובה אשתדל להביא אחת לשבוע ביקורות שנערכו ונכתבו במקומות שונים ברחבי הארץ כדי לשתף אתכם באופי האכילה שלי במסעדות בחוץ ולהראות איך ניתן לאכול בחוץ תוך שמירה על הגזרה וביצוע של בחירות בריאות אך שפויות, כאלו שלא מייצרות חסכים. ברוכים הבאים לנקודת המפגש הפרטית שלי בין תשוקה קולינרית לשפיות תזונתית. מקווה שתהנו.

והפעם: חומוס פינתי.

בכל שנה אחייני יכולים לבחור לעצמם את מתנת יום הולדתם ממני – הבחירה נעה בין מתנה, כסף או זמן איכות עימי. ליום הולדתו העשירי, אחייני בחר בזמן איכות איתי (יאיי!). לאחר באולינג, הוקי קרח וסרט ב5 מימדים, הלכנו לאכול ב'פינתי' שבמודיעין.

התפריט מורכב ממרקים, חומוס עם תוספות שונות, בשרים על האש ועיקריות בשריות ברובן, למעט סלמון, שקשוקה וארטישוק (שאפו!) שבתוספת מחיר ניתן לפחממן אותה (להוסיף פחמימות) בבגט או בפיתה וכן תוספות שונות כאורז, תפ"א, צ'יפס, קוסקוס וסלט ירקות.

היות ובשנה האחרונה אחייני בחר באורח חיים צמחוני, ויתרנו על הבשרים ובחרנו במנת חומוס גרגירים בתוספת פלאפל, בליווי סלטים וצ'יפס, שהילד ביקש. לשתיה הזמנו לנו בירה שחורה (עבורו), כוס לימונדה סחוטה וטריה (עבורי) וקנקן מים.

החומוס הגיע עם מעט שמן, חומוס גרגירים ופטרוזיליה מעליו ולווה ב2 פיתות מחוממות קלות. ביחד עם אלו קבלנו בצלחות קטנות; סלט ירקות, סלט כרוב ולימון, מלפפונים חמוצים, סחוג ואת השתיה שהזמנו. הצ'יפס יצא בהמשך ואחרון חביב הגיעו להם כ5 כדורי פלאפל.

החומוס והפלאפל היוו את החלבון שבארוחה, הפיתות, הצ'יפס והשתיה הקלה היו הפחמימות והסלטים – היוו תוספת סיבים יפה לארוחה.

ראויים לשבח כדורי הפלאפל שהיו בין הטעימים שאכלתי בחיי.

הצ'יפס שהגיע, היה בצורה עגולה כששאלתי למקור הצורה, הוסבר לי כי זה צ'יפס תפוגן, הניתן לרכישה בכל סופר. כדאי וראוי בעיני לדעת כי צ'יפס שרוכשים קפוא עובר תהליך של טיגון ראשוני והקפאה, כך שכשמטגנים צ'יפס קפוא למעשה מטגנים אותו פעמיים; פעם ראשונה לפני שהמוצר נארז ובפעם השניה כשהוא מוצא מההקפאה בטרם הוא נאכל. בתהליך של טיגון תפוח האדמה נוצר חומר הנחשב למסרטן. הן תפוח אדמה והן פלאפל, שעשוי מקטנית החומוס, עתירים בפחמימה מסוג עמילן.

בטיגון, אפיה והכנה בגריל של מזונות עמילנים בטמפ' גבוהות (מעל 120 מעלות צלזיוס) נוצרת תרכובת כימית בשם אקרילאמיד הנחשבת כמסרטנת.

>> לקביעת ייעוץ תזונה בהתאמה אישית מזונות יכילו כמויות גדולות יותר של אקרילאמיד, כשהם מתבשלים' נאפים או מטוגנים משך זמן רב יותר בטמפרטורות גבוהות. כך שמעבר לכמות הקלוריות הלא מבוטלת שבצ'יפס (7 יחידות מכילות כ70 קק"ל) הוא מכיל גם תוצרים מסרטנים. ועכשיו, קצת חשיבה ביקורתית, אם תשאלו אותי ראוי להשוות בין השפעת האקרילאמיד לזיהום אויר במרכז. משום מה נראה לי שאכילת צ'יפס לא משתווה למגורים בגוש זיהום האויר הנקרא אזור השרון וגוש דן.

כלומר, זו אינה קריאה להתנזר מצ'יפס, אלא כן להיות מודעים לזה ולמנן את הצריכה.

כשאוכלים בחוץ עדיף להזמין סלט או מג'דרה על פני הצ'יפס, אם בכל זאת חשקה נפשכם בצ'יפס – קחו לתשומת ליבכם מידע זה ושמרו על מינונים.

בבית, עדיף להכין סוגי צ'יפס מירקות בתנור כמו צ'יפס קייל או צ'יפס מכרוב ניצנים, שהרכב הפחמימות שבהן אינו כולל עמילן.

שורה תחתונה: מקום טעים עם מחירים שווי נפש, המספק אפשרויות בריאות לכל אחת מהארוחות העיקריות של היום. בבחירה מושכלת ניתן להרכיב ארוחה התומכת כמעט בכל דיאטה וסגנון אכילה.

במבחן יפית התזונאית: שומרי הבריאות והמדייטים בהחלט יכולים למצוא את עצמם במקום זה. שווחה גיחה – שווה ארוחה.

יפית.


אין על הוקי קרח. מתה על המשחק הזה! אחיינים הם רק התירוץ :D

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page