top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

משקאות חמים: מתכונים בריאים

יש משהו כיפי להתכרבל מתחת לשמיכה עם משקה חם ומפנק ביום חורפי קר או להפתיע חברה שמגיעה לבקר עם משקה חם, טעים ובריא. שהרי מי לא רוצה לשתות משקה מפנק שהוא גם בריא, גם טעים וגם... דל קלוריות?! הכנתי לכם מדריך מתכונים של משקאות מחממים, בריאים ודיאטטיים שיחממו לכם את החורף, לצד הסברים על היתרונות התזונתיים שהם אוצרים בתוכם.

משקאות חמים אלו מלווים אותי קרוב לעשרים שנה, עוד מימי כסטודנטית לתזונה. הוספתי לכם מידע, המבוסס על הידע שרכשתי. נוסף לזמנים בהם אני ממליצה לשלבם על פני היום, למקסימום יעילות ופונקציונליות. שהרי חלק מהמשקאות מעוררים, חלקם מרגיעים, חלקם מסייעים להשריית שינה - שילובם בשעות הנכונות על פני היום, יכול להיטיב עמנו. בתפריט:

  • מאצ'ה

  • מאטה

  • משקה כורכום לאטה

  • תה ג'ינג'ר

  • תה יסמין

  • תה מקליפות קקאו

בחורף, כשמחפשים להתחמם, מרבית האנשים פונים לשתייה של קפה הפוך ונס קפה. לרוב, כששותים כמה כוסות כאלו במהלך היום, קל מאוד לצבור מאות קלוריות מיותרות ולא משביעות שמצטברות ומסבירות בחלקן את העלייה במשקל שמאפיינת רבים בסוף החורף. עכשיו, נכון שבעצם שתיית קפה יש אקט פולחני, מנחם ומרגיע. עצם ההזמנה עצמה לשתיית קפה, מביעה אקט חברתי של אכפתיות, שמשמעותה פגישה וזמן איכות עם המזמין. עם זאת, כדאי לשים לב לכמות אותה שותים על פני היום. הן מבחינת מאזן קלורי יומי והן מבחינה בריאותית - מומלץ לשים לב ולגוון את מקורות המזון שלנו, ורכיבי מזון המגיעים בשתייה, נחשבים אף הם למקורות מזון :)


מאידך, יש את האנשים שפשוט לא יכולים לשתות קפה. זה גורם להם לעצבנות, חרדה או שהם פשוט לא אוהבים קפה. כיום כבר יודעים כי להעדר חיבה לשום, בצל וקפה – יש בסיס גנטי. בין אם אתם אחד מהאנשים האלו ובין אם סתם מתחשק לכם לגוון מידי פעם את כוס הקפה שלכם, מאמר זה הוא עבורכם ונועד לחשוף אתכם למשקאות חמים נוספים, לא פחות טעימים ומנחמים, והרבה יותר בריאים ושפויים קלורית.


לפני שנתחיל, חשוב לי להוסיף פסקה אישית. מגיל צעיר מאוד, צמחים מרתקים אותי. בילדותי קראתי עליהם רבות וכבר בגיל ההתבגרות, נהגתי להתנסות בחליטות מרפא שונות. לימים, אפילו התברר לי כי שתי סבתותיי, אותן לא זכיתי להכיר, עסקו כל אחת ברפואת צמחים, רקחו שיקויים והכינו חליטות. סבתי ג'מילה (שאני קרויה על שמה) אפילו מכרה תמציות זהרה בסביבתה הקרובה כשעלתה ארצה.


בתואר הראשון בתזונה, פיתחתי כמה תגובות אלרגיה, כתוצאה משימושים עצמיים שונים בצמחי מרפא (למשל ולריאן). לימים, במהלך לימודיי ההרבליזם (תורת הצמחים) שלי בשנה השלישית בתואר - הבנתי כי היו אלו תופעות לוואי כתוצאה משימוש ממושך מידי לצרכי גופי. בלימודיי התואר השני במדעי הרפואה, הייתי במסלול פרמקולוגיה, ובין היתר למדתי קורס בנזק ותיקון במודל של כבד, שעסק בנזקים הנגרמים לכבד כתוצאה מתרופות ומצמחים. פעמים רבות, אנו סבורים שמשהו טבעי, משמעו בריא. רבים נזהרים דווקא בצריכת תרופות. ועם זאת, נוטים לשכוח כי מרבית התרופות מגיעות מהטבע - פטריות, צמחים ועוד, הכי טבעי, לא בהכרח שווה בריא (קוקאין, ארס של נחש ועוד) ותרופה היא לא בהכרח דבר רע. בתרופות, בתוספי מזון, בצמחים וגם בפטריות - הכל תלויי מטרה, משך הזמן הנצטרך ומינון. כשם שמינון יתר מזיק (הרי, לא תיקחו חמישה כדורי אקמול בבת אחת), כך גם תת מינון לא יעיל. אני רואה את זה רבות כשמגיעים אליי לייעוץ תזונה ולוקחים תתי מינון של תוספי תזונה, כדור אחד כי זה מה שכתוב על האריזה אבל לא עצרו לברר מהמהמינון המומלץ בהתאם למטרה אותה רוצים להשיג. למשל: אומגה 3 המינון המומלץ לבריאות כללית, שונה מהמינון המומלץ להורדת כולסטרול ושונה לגמרי מהמינון המומלץ לטיפול בדיכאון. בצריכה של תרופות ותוספי חשוב לוודא עם איש מקצוע (תזונאית מומחית / פרמקולוג / רוקח) מה המינון המומלץ בהתאם למטרה ולעיתים גם למשקל גופכם וכמובן, לוודא שאין קונטרה אינדיקציה בין התרופות והתוספים השונים.



לגבי רפואת צמחים, כלל אצבע גנרי כדי להישמר משימוש יתר ותופעות לוואי, שאני יכולה לתת לכם הוא - לא לצרוך מעל שלוש כוסות תה צמחים ליום. ואחרי כל זה, בואו נתחיל :)


המשקאות הבריאים והמחממים שכולכם צריכים להכיר:


מאצ'ה

מאצ'ה הינו תה ירוק שמקורו בתרבות היפנית, עשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים ובעיקר בפלבנואידים (ידוע על כ4000 סוגים שונים). הפלבנואידים העיקריים בתה ירוק הם מסוג קטקינים (Catechines), כשהקטקין המשמעותי ביותר בו הוא הEGCG (שמו המלא הוא אפיגאלוקטצ'ין גלאט) - המסייע בהגברת חילוף החומרים ועוזר בהורדת רמות כולסטרול, בשתייה תדירה. בזכות שיטת הגידול, שיטת העיבוד העדינה והעובדה שעלה התה כולו נאכל ולא רק המיצוי (כמו בחליטה של תה ירוק) - יש בו כמות נגדי חמצון גבוה יותר באופן משמעותי, ביחס לתה הירוק המסורתי.


מאצ'ה יתרונות:

ריכוז הEGCG הזמין בשתיית מאצ'ה גבוה פי 137 מכמותו הזמינה בסוגי תה ירוק מסחריים אחרים, הסיבה לכך היא שבשתיית מאצ'ה נאכל העלה כולו, זאת בניגוד למיצוי החלוט במקרה של תה ירוק אחר. משמעות הדבר שמתקבל ריכוז גבוה בהרבה של קטקינים, כלורופיל ונוגדי-חימצון, אז אם כבר ירוק – בחרו במאצ'ה.


המאצ'ה מגיע בשקיקים או באבקה כך שניתן לשתות אותו כחליטה, להוסיפו לשייק ואפילו להכין אתו עוגיות! כמו כן, הוא בשימוש למתן טעם ולצביעת מאכלים שונים כמו אטריות סובה, גלידת תה ירוק ומגוון מתוקים יפנים. נסו את מתכוני המאצ'ה שבאתר: פודינג צ'יה מאצ'ה, מאצ'ה לאטה.

מומלץ לשתות: אחר הצהריים ואחרי פעילות גופנית אירובית. בפעילות אירובית, גופנו נחשף לרדיקלים חופשיים מעצם הנשימה המאומצת והחשיפה לחמצן, בזמן הפעילות הגופנית, גוף האדם מייצר גם נוגדי חמצון אנדוגניים (ייצור עצמי של הגוף) כמו גלוטטיון, עם זאת, כדאי לדאוג שגם המזון שלנו יכיל כמות יפה של נוגדי חמצון בין אם זה בצריכה הולמת של פירות וירקות במהלך היום ובהוספת נוגדי חמצון בצורה של מאצ'ה.


מתכון לסמודי של ארוחת בוקר: 1 כוס חלב קוקוס - שקדים חם (ניתן להקציף), 1/2 כפית אבקת מאצ'ה, 1/2 תמצית וניל טבעית, 1/2 כפית קינמון, ממתיק טבעי: פרי הנזיר / אגבה - לפי הטעם.



מאטה

תה מאטה בתוך כלי מאטה מעץ וקשית מסורתית
תה מאטה בתוך כלי מאטה וקשית מסורתיים

משקה המאטה עשוי מחליטת עלי הצמח ז'רבה מאטה (yerba mate). מקורו בדרום אמריקה. בישראל הוא נפוץ בקרב הדרוזים ובקרב העולים מארגנטינה ואורגוואי. בארצות בהן נפוץ המשקה, נהוג לשתות אותו במהלך פגישות חברתיות ומשפחתיות, בהן יושבים הנוכחים במעגל ומעבירים אותו מאחד לאחר על פי סדר הישיבה. שתיית המאטה מתבצעת בדרך כלל באמצעות קשית ממתכת בעלת מסנן בקצה, השקועה בעלי ז'רבה שמונחים בכלי העשוי מעץ או מדלעת חלולה, הנקרא גם הוא "מאטה". העלים ממלאים כשלושה רבעים מחלל הכלי, אותם מציפים במים חמים בטמפרטורה של 80–70 מעלות צלזיוס, לוגמים מהקשית עד מיצוי המים, ממלאים שוב וכן הלאה. נהוג לשתות את המשקה בטעמו המריר הטבעי, אך יש הממתיקים עם סוכר, סטיביה או פרי הנזיר.


את המאטה שתיתי לראשונה בגליל העליון בגיל עשרים, אצל אמו הארגנטיאית של מאמן האתלטיקה שלי, מיכאל לובן. אמו היקרה, זכרה לברכה, ישבה בחצר ולגמה את המאטה המסורתי, ואני בסקרנותי שאלתי לפשר המשקה. במאור פנים ובחיוך רחב, היא הזמינה לשתות אותו עמה ותוך כדי סיפרה לי על החוויה החברתית המגיעה ביחד עימו, התכונות שמייחסים לו ברפואה העממית ועל זכרונותיה מארגנטינה. באחת נשבתי בקסמיה ובטעמו המר של המאטה. רכשתי מאטה מהיישוב הסמוך והתחלתי לשתות אותו בהתלהבות, בעודי לומדת למבחני התואר בתזונה. הרגשתי ששתיית המאטה עוזרת לי לריכוז ולערנות. אולם, כעבור זמן מה, התחלתי להרגיש סטרס, עודף אנרגיה, דפיקות לב מואצות וירידה בתיאבון. ניגשתי לספרות המדעית וגיליתי עליו מספר דברים מעניינים: למאטה יתרונות בריאותיים, הוא יכול לשמש בתהליך ירידה במשקל, ויכול לעזור למתאמנים. בשל תכולת הקפאין שבו והנגזרות האמפיטמיניות שבתוכו, הוא ממריץ ומעורר, וככזה הוא עשוי להשפיע על איכות השינה לרגישים לקפאין. צריכה גבוהה של מאטה עשויה לדכא תיאבון ולהגביר קצב לב - מה שהסביר את תופעות הלוואי מהן סבלתי. זה בהחלט לא היה רק לחץ של מבחנים.


מאטה ערך תזונתי:

תכולת המינרלים כוללת אשלגן ומגנזיום ומעט מהוויטמינים הבאים: ויטמין C, ויטמין B1 ו-B2.

המאטה מכיל ריכוז רב של נוגדי חמצון פוליפנולים כמו קוורצטין, רוטין, חומצה קפאית ושלושה קסנטינים ידועים: קפאין, תיאוברומין ותיאופלילו. המאטה מכיל כמות מרובה של קפאין – כ-800 מ"ג לכל 100 גרם של הצמח, או כ-80 מ"ג קפאין לכוס של משקה מוכן.


תה מאטה יתרונות:

  • צריכת מאטה הינה בעלת השפעה ממריצה על מערכת העצבים המרכזית.  מחקר מבחנה שבדק את השפעת תמצית ה yerba mate מצא כי המאטה בעלת הגנה עצבית (נוירו-פרוקטיבית) חזקה על נוירונים דופמינרגיים ויכולה לסייע בהתפתחות הדנדרטית שלהם. תוצאות המחקר מצביאות כי השלם גדול מסכום חלקיו, וכי השפעותיו המטיבות של המאטה היא מעבר לנוכחות של תיאוברומין, החומצה הכלורוגנית והקפאין שיש בו. החוקרים מציעים את הירבה מאטה כתרכובת טבעית בעלת פעילות הגנתית על תאי העצבים שבמח, המספקת תובנות חדשות להבנת מנגנון ההישרדות הנוירונים.

  • המאטה נקשר בהטבות סביב סכרת, עשוי לסייע בהגברת ריכוז ומצב רוח ואף לשפר תסמיני אלרגיה.

  • מאטה עשוי לסייע בירידה במשקל בזכות היותו מקדם שובע על ידי האטת קצב ריקון קיבה וספיגה מופחתת של שומנים מהדיאטה.

  • צריכת מאטה משפיעה לטובה על הפחתת שומנים בדם (באנשים בריאים ובאנשים הסובלים מעודף כולסטרול). במחקר משנת 2009 השתתפו 102 גברים ונשים שחולקו ל-3 קבוצות – אחת עם מצב שומנים תקין בדם, שנייה עם הפרעות שומנים בדם ושלישית עם הפרעות שומנים בדם המטופלים בסטטינים. הנבדקים קיבלו 330 מ"ל של משקה מאטה 3 פעמים ביום למשך 40 יום. התוצאות הראו כי הנבדקים עם מצב תקין של שומני דם הורידו את ערכי הכולסטרול הרע (LDL כולסטרול) ב-8.7%. מי שסבל מהפרעות שומנים הורידו את הכולסטרול הרע בעד 8.6% וכן ראו עליה של 4.4% בכולסטרול הטוב (HDL כולסטרול). מי שקיבל סטטינים והיה עם ערכי שומן גבוהים בדם קיבלו את השיפור הכי משמעותי – ירידה של 13.1% בערכי הכולסטרול הרע ועליה של 6.2% בכולסטרול הטוב.


  • צריכת מאטה לפני אימון אירובי, עשויה לסייע בשימור גליקוגן ולעזור לשריפה מוגברת של שומן במהלך האימון. מחקר מוצלב מ-2014 מהז'ורנל לתזונה ומטבוליזם בדק שימוש במשקה המאטה והשפעתו על שריפת שומן והוצאה אנרגטית בקרב גברים ונשים מצא כי שימוש במאטה הוביל לעליה בחמצון שומן ובהוצאה האנרגטית ב-24%.דבר שיכול לעזור בתהליך של ירידה במשקל. כמו כן, שימוש ביותר מקורות של שומן במהלך האימון, יכול לשמר את רמות הגליקוגן של המתאמן ולמנוע התעייפות מהירה יותר.

  • מחקר מוצלב שפורסם בז'ורנל הבריטי לתזונה, הראה כי שתיית כוס מאטה (כוס של 200 מ"ל) - שלוש פעמים ביום, לעומת שתייה של שלוש כוסות מים, סייעה ב8.6% להתאוששות מהירה יותר מאימון התנגדות קשה.

לא מומלץ לשתות את המאטה בטמפ' חמה מידי היות ויש עבודות שמראות קשר בין טמפ' התה והיארעות של סרטן הפה, הושט, הגרון. כמו כן, המאטה אינו מומלץ לאנשים הסובלים מבעיות קרישה, בעיות לבביות, מעי רגיז, יתר לחץ דם ונשים הרות ומיניקות.


מומלץ לשתות: לפני אימון גופני, בזכות היותו ממריץ.


מתכון לתה מאטה: הדרך הקלאסית שנאמנה למקורות מצריכה את הכלי המיוחד, ניתן לרכוש אותו בחנויות תה, חנויות של עובדים זרים וגם להזמינו אונליין. דרך נוספת היא להשתמש במקינטה או במסננת תה, מוזגים מים רותחים וממתינים כרבע שעה, למלוא הטעם והיתרונות הבריאותיים. נהוג לשתות את המאטה במלוא מרירותו, למי שזקוק לתוספת המתקה, מומלץ להשתמש בממתיק הטבעי וחסר הקלוריות פרי הנזיר.


כורכום לאטה

שורש כורכום מגיע מהודו. ניתן להנות מיתרונות הכורכום לא רק בתבשילים נוסח הודי אלא אף כמשקה כורכום חם המסייע לעיכול ומהווה תחליף קפה.


כורכום ערך תזונתי:

כורכום טחון מכיל ויטמין C ומהווה מקור למינרלים אשלגן ואבץ. החומר הפעיל של שורש כורכום הוא כורכומין, תרכובות בעלות תכונות נוגדות חמצון שנמצאת בשורש הכורכום.מבחינת יעילותו כנוגד דלקת, יש עדיפות לתוסף כורכום בטכנולוגיה ליפוזומלית [עיטוף של החומר הפעיל בשכבה של פוספוליפידים (המרכיב המרכזי של קרום התאים שלנו)] המאפשרת את כניסת הכורכומין לגוף באופן ייחודי המגביר את ספיגתו פי 30 ואף יותר.



מומלץ לשתות: בבוקר, אחר הצהריים.

איך מכינים משקה כורכום?

מתכון למשקה כורכום לאטה: מרתיחים 2 כוסות מים, מוסיפים חופן שורש כורכום טרי, 2-3 מקלות קינמון ומביאים לרתיחה עד שהמים בצבע כתום כהה. לאחר מכן, מוסיפים 1 כוס חלב שקדים מוקצף. במידה וזקוקים להמתקה נוספת, ניתן להמתיק בממתיק הטבעי וחסר הקלוריות פרי הנזיר. מ2 כוסות יוצאות 4 מנות, כך שניתן לשמור את מנות ההגשה הנוספות במקרר ולחמם מחדש שוב למחרת. לגרסה מהירה יותר במשרד מוספים כורכום לחלב שקדים החם וקורט קינמון.



תה ג'ינג'ר

לג’ינג’ר סגולות בריאותיות ונעשה בו שימוש עתיק יומין בכדי לסייע למערכת העיכול, להפחית בחילות, כחלק מתזונה אנטי דלקתית ולסיוע במלחמה בשפעת ובהצטננות. כשאני מקוררת ולא מרגישה במיטבי, אני שותה תה ג'ינג'ר מספר פעמים על פני היום.


ג'ינג'ר ערך תזונתי:

החומר הפעיל בג'ינג'ר הוא מולקולה בשם ג'ינג'רול המעניקה לג'ינג'ר טעם חריף -מרענן ואחראית למרבית יתרונותיו הבריאותיים ובהם אנטי ויראליות והשפעה מטיבה על טסיות הדם בגוף. הג'ינג'רול מסייע במניעת הפרשת ציטוקינים והג'ינג'ר עצמו מכיל אנזימים המפרקים חלבון – אלו הופכים את הג'ינג'ר למזון המסייע במניעת דלקת ומומלץ לצריכה בתזונה אנטי דלקתית. בזכות השפעתו המיטיבה על טסיות הדם בגוף, צריכה קבועה יכולה לעזור במניעת התהליך הטרשתי.


מומלץ לשתות: בשעות הבוקר ואחר הצהריים.


מתכון לתה ג'ינג'ר מחכה לכם כאן.


תה יסמין

אנשים נהנים מתה יסמין במשך מאות שנים. גם תה וגם יסמין טופחו בסין בתקופת שושלת טאנג (618-907), וייתכן שאנשים שתו תה יסמין עוד לפני זמן זה. עבור רבים, שתיית תה יסמין היא חוויה מענגת. בעוד שחלק מהאנשים מכינים תה יסמין עם תה אולונג או שחור, הדרך המסורתית נעשית עם עלי תה ירוק. בשיטה הקלאסית, המגדלים מרבדים עלי תה ירוק עם פריחת יסמין. הם מסירים ומחליפים את הפרחים עד שהריח שלהם חודר לתה. כלומר, יש הבדל בין פרח יסמין במים חמים לבין תה יסמין שהינו בעצם שילוב של תה אולנוג או תה שחור או תה ירוק ביחד עם פרח היסמין. לפרח היסמין - מתיקות טבעית ושתייתו מתקתקה גם ללא תוספת של המתקה. לפרח היסמין השפעה מרגיעה והוא מסייע בשיפור מצב הרוח ולכן מומלץ במצבי דיכאון.


תה יסמין ערך תזונתי:

לתה יסמין אין ערך תזונתי אלא אם מוסיפים לו חלב, סוכר או חומרי מזון אחרים. למרות שניחוח היסמין מוסיף מימד נוסף לחוויית שתיית התה, רוב היתרונות הבריאותיים של תה יסמין מגיעים מהתה הירוק עצמו ובפרט מהקטצ'ין EGCG (אפיגאלוקטצ'ין גלאט) ובהם הגברת חילוף החומרים, חיזוק מערכת החיסון וסיכון נמוך יותר לתחלואה מסרטן. תה יסמין מכיל גם כמה ויטמינים ומינרלים המגיעים מעלי התה הירוק ובהם ברזל, אבץ. אשלגן ונחושת - בכמויות קטנות.

מומלץ לשתות: בערב, לפני השינה. ומתי שרוצים להירגע.


נסו את תה היסמין הזה, הוא הפך לאהוב עליי בשנה האחרונה, אני מקפידה להזמינו תדיר מאייהרב, הוא אורגני, מלא בטעם עשיר וכל פעם שאני שותה ממנו, חוויית השתייה המפנקת מרגישה כחוויית ספא. ככל אצבע בחליטה הוא ככל שהחליטה תשהה יותר במים, היא תהפוך להיות כהה יותר וחזקה יותר בטעמים. תחליטו אתם, מה רמת החוזק שאתם רוצים.


מתכון לתה יסמין: מניחים את פרחי היסמין במקינטה, בשקית תיון או במסננת תה או משתמשים בתיון, מוזגים מים רותחים וממתינים כרבע שעה, למלוא הטעם והיתרונות הבריאותיים. שותים לרוויה. לתוספת מתיקות השתמשו בממתיק הטבעי וחסר הקלוריות פרי הנזיר.


תה קקאו


קליפות של פולי קקאו העשיר בטעם שוקולדי. חלופה נהדרת למי שאינו שותה קפה. אני זוכרת שקיבלתי חבילת תה קקאו מחבר ששב מדרום אמריקה, הטעם הסמיך והעשיר הזכיר לי ניחוחות ילדות רק באפס קלוריות! חיי שודרגו פלאים ביום אחד.


קקאו ערך תזונתי:

הרכיב הפעיל בקקאו הוא האלקלואיד תיאוברומין שפעולתו דומה לזו של הקפאין, אולם השפעתה על מערכת העצבים חלשה יותר. קקאו עשיר בנוגדי חמצון שהחשוב בהם נקרא CMP שנמצא כמפחית תופעות שליליות הכרוכות במתח נפשי. קקאו מכיל פי 2 יותר נוגדי חמצון בהשוואה ליין אדום ופי 3 בהשוואה לתה ירוק.


מומלץ לשתות: אחר הצהריים, בערב או כשמתחשק משהו מתוק.


מתכון לתה קקאו: מניחים את קליפות הקקאו במקינטה, בשקית תיון או במסננת תה, מוזגים מים רותחים וממתינים כרבע שעה, למלוא הטעם והיתרונות הבריאותיים. שותים לרוויה. לתוספת מתיקות השתמשו בממתיק הטבעי וחסר הקלוריות פרי הנזיר.


נסו את המשקאות וכתבו לי בתגובות שלמטה איך יצא לכם ומה אהבתם הכי הרבה.


אז... מה תשתו היום?


הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלי ועקבו אחריי גם באינסטגרם.

לקבלת עדכונים טעימים של מתכונים, ביקורות מסעדה ומאמרים - הזינו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.

יפית בן מרדכי.

דיאטנית קלינית, מאמנת כושר ומפתחת מתכונים בריאים.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page