סלט קינואה ואפונה

October 30, 2019

 

זוכרים שהבטחתם אחרי החגים? אז עכשיו תקיימו. 

סלט זה מהווה ארוחה קלה, משביעה וטעימה והוא מצויין לתקופה הזו שרוצים לחזור לשגרה ולהשיל את הקילוגרמים המיותרים שהתווספו להם בתקופת החגים. 


אם אתם מאלו שלא מסתדרים עם הכנת קינואה - צפו בסרטון הבא, שיסגור לכם את הפינה. 


יתרונות תזונתיים:
קינואה: מאכל ממשפחת הירבוזיים. שימו לב - הקינואה אינה דגן ואינה קטניה! היא עשירה בפחמימות ומכילה גם חלבונים. בשונה מיתר הדגנים והקטניות יש לה פרופיל חומצות אמינו מלא. טעמה מתקתק, ועיכולה קל.
אפונה ירוקה: קטניה שעשירה בברזל, אשלגן ומגנזיום. שומרת על צורתה במהלך בישול קצר יחסית והופכת למעיין מחית כשמבושלת לפרק זמן ארוך יותר. 
טרגון: עשיר בנוגדי חמצון ובמינרל האשלגן, ויכול לשמש תחליף למלח בדיאות נטולות מלח, מסייע לכאבי בטן ותומך בבריאות הלב. מעניק ארומה וטעם דמויי אניס.
שמן זית: מורכב מחומצות שומן חד בלתי רוויות ועשיר בתרכובות פוליפנוליות ובחומצה אולאית המעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחיתה את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם, ובנוגד החמצון ויטמין E, אלו מגינים על השמן מפני חמצון וכך הוא פחות רגיש לחמצון ביחס לשמנים אחרים. תזונה עשירה בשמן זית גורמת לירידה בערכי לחץ הדם בסובלים מיתר לחץ דם, לשיפור תפקוד האנדותל ואף הראתה שיפור בתפקוד הקוגניטיבי ובזיכרון הארוך וקצר הטווח.

 

ערכים תזונתיים: בסלט זה 4 מנות. ערכים תזונתיים למנה: 207 קלוריות, 27.6 גרם פחמימות, 5.7 גרם סיבים, 10.9 גרם חלבון, 5.9 גרם שומן, מתוכם שומן רווי 2.3

 

אוהבים את המתכון? תראו לי אהבה, שתפו את האתר שלי עם חברים באמצעות כפתור השיתוף בוואטסאפ ובפייסבוק.

 

ניתן לצפות בסרטון הוידאו המלא של הסלט ולקבל טיפים נוספים בקישור זה. 

 

 

 

 מגוון עצום של מתכונים בריאים וטעימים מחכים לכם בספר המתכונים שלי שזמין בגרסא דיגיטלית ובמהדורה מוגבלת בגרסא מודפסת.

 

בתיאבון!

יפית.

 סלט קינואה ואפונת גינה

ידידותי לצמחונים, מדיאטים, נמנעים מגלוטן, סוכרתיים.

4 מנות 

 זמן הכנה: 7 דק'     דרגת קושי: קל

מצרכים:

1.5 כוסות אפונת גינה מבושלת (ניתן להשתמש בקפואים, גם שימורי אפונה זה בסדר)
3 כוסות קינואה מבושלת                           
60 גרם גבינת עיזים מה עז 9% שומן של משק צוריאל                                                
2/3 כוס עירית קצוצה                                                                                                                                1/3 כוס מיץ לימון                                                                                                                                       1 כף שמן זית כתית   
3/4 כפית טרגון מיובש/ תערובת עשבי פורבאנס
מלח, פלפל לפי הטעם.

 

הוראות הכנה: 
1. מערבבים בקערה את הקינואה, האפונה, הגבינה, הפטרוזיליה, הטרגון והעירית.
2. בצלוחית נפרדת מערבבים את השמן זית, מיץ לימון ותבלינים, מוסיפים לקערה ומערבבים.
3. אוכלים בתיאבון.

 

בתיאבון!
פותח על ידי יפית בן מרדכי.

Please reload

לרכישת ספר המתכונים הסודיים של יפית  #גםבריאוגםטעים 

INSTAGRAM

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

הי, אני יפית ואני מאמינה גדולה ב"היו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח, בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך.

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Google+ Social Icon
רשימת תפוצה
FACEBOOK