top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

ניקוי רעלים

השאלה לפני הכל היא מה מטרת דיאטת המיצים: ניקוי גוף? הרזיה?

כשמדובר בניקוי גופנו חשוב לזכור כי גופנו הוא המכונה החכמה ביותר הקיימת בטבע, הוא מנקה את עצמו באופן טבעי, צום לא יגרום לגוף שלנו לנקות אותו.

לצורך המחשה, אם נחליט שלא להזיז את הרכב במשך כמה ימים ונשאיר אותו ריק מדלק, כשנזין אותו מחדש בדלק הוא יסע יותר טוב?! על אותו משקל גם במקרה שלנו.

דיאטות מיצים וצומות יכולים לגרום לתחושה יותר טובה ברמה הפסיכולוגית, נעשה כאן משהו שונה למען הגוף. כשרואים פחות 2-4 ק"ג על המשקל לאחר צום מיצים של כ4 ימים, זה יכול לתת מוטיבציה מוגברת להמשיך בתהליך הרזיה, עם זאת חשוב להבין ולזכור כי עיקר הירידה הנצפית על המשקל הינה מים. בהיבט הקליני צומות לא תורמים לניקוי הגוף.

בתהליך ההרזיה עיקר הירידה בימים הראשונים היא מים (70% מים ו25% שומן), רק החל משבועיים לתהליך ההרזיה, המקור העיקרי לירידה במשקל הוא שומן (85% שומן).

כמה פעמים אנו מתפתים לדיאטות קסמים? כאלו שמבטיחות לנו שאם נשתה את אבקה מסויימת תוכן הקיבה יתמלא ונאכל הרבה פחות בלי לחוש רעב?

מתי כבר נלמד לקח? בעידן בו רוצים הכול מהר ומתפתים לכדורים, לאבקות ולתיונים משלשלים היינו מצפים שאחרי הניסיון בפעם האלף שכשל שוב - כבר לא נתפתה להאמין "הנה נמצאה הנוסחה שממיסה שומן ומזרזת חילוף חומרים". הפחד מהתמדה ומעבודה קשה - גובר על הניסיון וההיגיון. חשוב להבין כי אין קיצורי דרך. אין נוסחאות קסם.

הכללים פשוטים: כדי לרדת במשקל צריך להוציא יותר ממה שמכניסים, כדי שזה ילווה אותנו לאורך זמן ועל מנת שנוכל להתמיד - צריך לשנות הרגלים.

כמה טיפים שברצוני לתת לכם כיצד לבחון האם תוכנית ההרזיה מומלצת ובטוחה:

1. אמינות – דיאטת ההרזיה לא מציעה ניסים. ניתן להתמיד בה לאורך זמן.

2. אורח חיים הכולל פעילות גופנית. בעשורים האחרונים חלה תמורה משמעותית בהוצאה האנרגטית, כלומר פעילות גופנית. לפני עד כעשרים שנים ילדים היו יוצאים החוצה ומשחקים כל אחר הצהריים בחוץ (החל מ'שבויים' דרך 'תופסת' וכלה ב'מחבואים'), כיום משחקים את זה על המחשב, אם בכלל.

וודאו כי הדיאטה מאוזנת ומכילה את כל אבות המזון. גופנו נבנה ממה שאנו מזינים אותו.

יש להבין כי תזונה נכונה צריכה להימשך לאורך החיים.

במידה ויש עודף משקל – הדרך בה יורדים היא הדרך בה יש לשמור על המשקל – אין טעם להתפתות לדיאטות אלא לבחור בדרך הבטוחה. הרבה פעמים הדרך הארוכה היא הדרך הקצרה ביותר.

מותאמת אישית – מה שנכון לאחד, לא נכון לאחר.

וכל פעם שקצת קשה ומייאש ומתחשק לשבור את הכלים, זכרו:

כמו שלא משמינים ביום אחד, כך גם לא מרזים ביום אחד.

ובכל זאת, מתי כן? למי ש4 ימים כאלו עוזרים לו לשנס מותניים ולהיכנס לתוך מסגרת ותהליך של שינוי הרגלים, למי שמעוניין להגיע למצב יוגי - מצב של הארה בין הגוף לנפש. צומות וכן צומות מיצים יכולים לתרום למצב של הארה זו,

העיקר הבריאות,

יפית.

31 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page