top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

מגמות המזון של שנת 2017 על פי דיאטנים

מומחי התזונה חושפים כי דיאטות – אאוט ואכילת מודעת – אין.

על פי סקר מגמת מזון ל2017 שפורסם ב"Today's Dietitian", ירחון עבור דיאטנים מורשים המכסה נושאים תזונתיים שונים, בשנה הקרובה המיקוד יהיה פחות בדיאטות ויותר באכילה מודעת ואכילה נקיה, בדרך לאורח חיים בריא יותר.

הסקר שנערך בארצות הברית, כלל למעלה מ1700 דיאטנים מורשים (R.D).

"אכילה מודעת" - כרוכה בגישה של אכילה איטית יותר, עם מחשבה.

"אכילה נקיה" - תומכת באכילה של מזון הקרוב יותר לאמא אדמה, כמה שפחות מעובד או מהונדס (GMO). זו גישה שהולכת נגד מגמת ה"על הדרך" (to go) עליה חיים רבים, בעידודה של תעשיית המזון.

לדעת 49% מהדיאטנים שהשתתפו בסקר, צרכנים יעדיפו אכילה מודעת על פני דיאטות. בנוסף 59% סוברים כי הציבור יבחרו לאכול נקי, יעדיף מזונות לא מעובדים ומלאים כמו ירקות, פירות דגנים קדומים ותה ירוק וכן חלבונים מהצומח כמו זרעים ואגוזים.

גישות אלו, שכבר סחפו רבים, נותנות תקווה שתעשיית המזון המסחרי תחל לפתח מוצרי מזון שלא רק נוחים אלא בריאים יותר ומעובדים פחות.

הצרכנים של היום, מודעים יותר ורוצים יותר לדעת מה האוכל שלהם מכיל. הצרכן של 2017 לא סומך על היצרנים והוא צמא לשקיפות במזון.

על פי הסקר, המזונת בהם נתמקד יותר בשנה הקרובה, הם מזונות עשירים תזונתית כמו זרעים, אבוקדו ואגוזים ומזונות המסייעים בקידום בריאות כמו מזונות מותססים ותה ירוק.

עשרת מזונות העל (super foods) לשנת 2017 כוללים זרעים כמו צ'יה והמפ, אבוקדו, אגוזים כמו שקדים ואגוזי מלך, מזונות מותססים כמו יוגורט ודגנים קדומים שלא עברו התערבות גנטית או תעשייתית – אלו בחמישיה הראשונה. קייל, תה ירוק, מוצרי קוקוס, פירות אקזוטים וסלמון סוגרים את העשיריה.

מרבית הדיאטנים סוברים כי היצרנים צריכים להתמקד פחות בטרנדים הרווחים של השנים האחרונות הכוללים מזונות ללא הנדסה גנטית (GMO), ללא גלוטן ומזון בר-קיימא, ולהתמקד במציאת רכיבי מזון טבעיים, מזינים וחסכוניים כתחליפים למקורות מלאכותיים הנמצאים בהרבה מהמזונות המעובדים, במזונות עם רכיבים שלמים מלאים כמו אלו שברשימה לעיל וכן להתייחס יותר לחלבונים מהצומח, שומנים בריאים ופרוביוטיקה.

הטכנולוגיה סייעה בהפיכת קניות המזון לבריאה יותר ואת הירידה במשקל לקלה יותר.

84% מהדיאטנים סוברים כי הטכנולוגיה מאפשרת לצרכנים לבצע בחירות תזונתיות טובות יותר ולאכול בריא יותר. טכנולוגיות חדשות עוזרות לעצב את עתיד התזונה הכוללות המלצות תזונתיות של דיאטנים שממליצים ואף שותפים בתכנון אפליקציות כמו MyFitnessPal ו Fitbit העוזרות לתכנן ולעקוב אחרי פעילויות אכילה.

חלק מהצרכנים מזמינים ועושים מנוי לתוכניות תפריט שבועיות לשמירה או ירידה במשקל הכוללות מתכונים ואף משלוח ארוחות שבועיות בריאות.

למרות המודעות הצרכנית למזון בריא והעליה ביישום האכילה המודעת,

גישה ועלויות - ממשיכות לצערי למנוע מאוכלוסיות מסויימות את היכולת לאכול ולקנות אוכל בריא.

תג המחיר הינו המכשול הגדול ביותר בקבלת החלטות של קניית מזון עבור צרכנים עם הכנסה נמוכה. מה שהופך חלק גדול מהדברים הבריאים כמו שקדים, צ'יה, סלמון אל מחוץ להישג ידן של משפחות בעלות הכנסה נמוכה.

התערבות ברמה המדינית כמו הגברת הסבסוד באזורים עם הכנסה נמוכה ואיזורי ספר בהחלט תסייע.

הסקר ריכז בתוכו טיפים של דיאטנים לאכילה בריאה וצרכנות נבונה:

1. אכלו יותר מנות של ירק ופרי (במתינות). אורגני חברים. העדיפו אורגני.

2. בחרו מזונות באיכות גבוהה, מזונות עשירים תזונתית בכל קבוצות המזון.

3. הגבילו צריכת מזונות מעובדים

4. במקום להתמקד רק בקלוריות, בחרו מזונות על בסיס רשימת הרכיבים שלהם, איכות החלבון שבתוכם והרכב הפחמימות שבהם.

מפה לשם, מי נכנס איתי שותף ביבוא של מוצרי מזון בריאים לישראל? נמאס לי לרכוש את זרעי ההמפ שלי מאמזון או לבקש טובות מחברות שגרות בניכר.

2017 שמחה ובריאה לכולנו!

שלכם,

יפית.

מקור:

207 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page