פוסטים אחרונים שהועלו

1/18
  • יפית בן מרדכי

טחינה סלק


מתכון לטחינה סלק

רוצים להוסיף טחינה לתזונה של הילד? מה דעתכם לצבוע אותה בורוד משגע? טחינה סלק היא דרך להפוך את הממרח הטעים למושך לעין, טעים יותר ואפילו בריא יותר מהמקור! אין ילד או מבוגר שישארו אדישים למנה הזאת.


אין ספק כי טחינה שתכינו בבית, מטחינה גולמית איכותית, תהיה בריאה, טעימה זולה יותר, מכל סלט טחינה שתקנו בסופר או בחומוסייה. ככלל, תוספת ירקות לטחינה משדרגת את המנה מבחינה בריאותית בזכות תוספת הויטמינים והמנרלים ומורידה מהצפיפות האנרגטית של המנה. הוספת סלק מעניקה לטחינה צבע ורוד משגע, שמושך את העין וגורם לה לגנוב את ההצגה בארוחה. אפילו ילדים בררניים, לא נשארים אדישים לממרח הצבעוני ורוצים לטעום אותו.

בהמשך לשיחה שלי עם גיל שחם-עמית מפארמה קולטורה אודות תזונת ילדים ובתגובה לבקשות שלכם את הטחינה עליה דיברנו בריאיון תזונת ילדים. אני משתפת אתכם הפעם במתכון לטחינה סלק או כפי שגיל מכנה אותה טחינה פנינה, באדיבות פארמה קולטורה. רק לפני שנעבור למתכון, כמה מילים על יתרונותיו של המתכון שלנו. כי מעבר לזה שהוא יפה, הוא גם חכם.

יתרונות בריאותיים ותזונתיים:

טחינה: עשויה מזרעי שומשום. ספק מינרלים של נחושת,

ברזל, סידן ומגנזיום. שתי כפות של טחינה גולמית מלאה מכילות כ- 26% מצריכת הסידן היומית המומלצת לנשים וגברים; כ- 26% מצריכת המגנזיום היומית של גברים וכ-35% של נשים וכמות נדיבה של ברזל. הוספת מחית ירקות (צלויים או מבושלים) לטחינה מוסיפה מגוון של ויטמינים ונוגדי חימצון ומורידה את הריכוז האנרגטי של הממרח, כלומר פחות קלוריות. סלק: יתרונותיו הבריאותיים של הסלק כוללים הפחתת רמות לחץ הדם (בעיקר הסיסטולי) ושמירה על בריאות הלב. מקור צבעו של הסלק הוא בבטאנין, פיגמנט נוגד חמצון ונוגד דלקת בצבע אדום-סגול, שהינו בעל תפקיד בוויסות תהליכים דלקתיים בגוף ומסייע בשמירה על בריאות כלי הדם והלב. הסלק מכיל חומרים המכונים ניטראטים לא-אורגניים, התורמים לייצור מוגבר של חנקן חמצני בכלי הדם. לחנקן חמצני תפקיד חשוב בתקשורת בין-תאית והוא התורם להרחבת כלי הדם ולהורדת לחץ הדם. שורש הסלק נחקר כמסייע בשיפור ביצועיים אירוביים. ככל הנראה הניטראטים בסלק תורמים לשיפור הביצועים על-ידי הפחתת כמות החמצן לה נזקק השריר במהלך המאמץ הגופני .עם זאת, נדרשים מחקרים גדולים יותר לפרקי זמן ארוכים יותר, בנושא זה.מומלץ לצרוך חצי סלק עם העלים לפחות שלוש פעמים בשבוע. שמן זית: מורכב מחומצות שומן חד בלתי רוויות ועשיר בתרכובות פוליפנוליות ובחומצה אולאית המעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחיתה את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם, ובנוגד החמצון ויטמין E, אלו מגינים על השמן מפני חמצון וכך הוא פחות רגיש לחמצון ביחס לשמנים אחרים. תזונה עשירה בשמן זית גורמת לירידה בערכי לחץ הדם בסובלים מיתר לחץ דם, לשיפור תפקוד האנדותל ואף הראתה שיפור בתפקוד הקוגניטיבי ובזיכרון הארוך וקצר הטווח. מיץ לימון: עשיר בויטמין C העוזר לשמר את הויטמינים שבמנה למשך זמן וכן מסייע בקיצור השפעת.



להאזנה לריאיון שלנו אודות תזונת ילדים, טיפים לאכלנים ברננים ולמנות יצירתיות בצלחת:


כתבו לי למטה בתגובות מה חשבתם על המתכון.

בתיאבון! יפית.

טחינה סלק

מתכון טבעוני, ללא גלוטן.


טחינה סלק

זמן אפיה: 60-90 דק' זמן הכנה: 15 דק' דרגת קושי: קל

המצרכים:

  • 3 סלקים אפויים בתנור עד שרכים

  • ‎כוס טחינה גולמית

  • 150 מ"ל מים קרים מאוד

  • 1 כפית מלח

  • 1 שן שום קלופה - לא חובה

  • מיץ מלימון אחד.

לסלט מעל:

  • 4-5 סלקים (לא משנה איזה צבע) אפויים בתנור עד שרכי‎ם

  • ‎מיץ לימון

  • כ1/2 כפית כמון

  • שמן זית

  • חופן פטרוזליה קצוצה

הוראות הכנה:

  1. שמים 8 סלקים בגודל בינוני בקליפתם בתנור, בחום של 200 מעלות ואופים כשעה עד שעה וחצי או עד להתרככותם. ניתן גם לקנות סלק מבושל בוואקום ולדלג על שלב זה.

  2. במעבד מזון טוחנים הסלקים ביחד עם מעט מהמים הקרים, מוסיפים את יתר מרכיבי הטחינה וטוחנים עד לקבלת מרקם קרמי.

  3. להכנת הסלט: חותכים את הסלקים לקוביות. מתבלים בלימון, מלח, כמון, מעט שמן זית.

  4. צילחות: מעבירים את הטחינה לצלחת ומסדרים את הסלקים מעל.

התזונטיפ של יפית: 1. ניתן לאפות בתנור את פקעות הסלק השטופות, כשהן מצופות בנייר כסף. אפייה בת פחות משעה תשמור יותר על ערכיו הבריאותיים ביחס לבישול.

2. כדי להימנע מכתמים, חותכים את הסלקים על גבי מכסה של קופסת פלסטיק, שבניגוד למשטחים אחרים לא מוכתם מצבעו הסגול העמוק.


בתיאבון! המתכון באדיבות פארמה קולטורה.

קבלו עדכונים טעימים

  • FB ICON (1)
  • INSTA ICON
  • YOUTUBE ICON
  • PIN ICON
  • IN ICON
  • MESSAGE ICON (1)