top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

ביקורת מסעדה: ג'פניקה

במשך למעלה משנה סקרתי מסעדות ובתי קפה בהיבט הקולינרי והתזונתי שלהם עבור חברת סודקסו ישראל. מידי פעם אני משתפת באתר זה ביקורות שנערכו ונכתבו במקומות שונים ברחבי הארץ כדי לשתף אתכם באופי האכילה שלי במסעדות בחוץ ולהראות איך ניתן לאכול בחוץ תוך שמירה על הגזרה וביצוע של בחירות בריאות אך שפויות, כאלו שלא מייצרות חסכים. ברוכים הבאים לנקודת המפגש הפרטית שלי בין תשוקה קולינרית לשפיות תזונתית. מקווה שתהנו.

והפעם: ג'אפניקה, רחוב הארבעה תל אביב

הכניסה למסעדה אסייתית יכול להיות מוקש קלורי לא מבוטל. מעולם לא הבנתי כיצד המחשבה שסושי מרזה – השתרשה כה עמוק בקרבנו. נכון, סושי במקור הינו דל שומן, כי בסיסו הוא אורז, אבל מכאן ועד דיאטטי יש פער ניכר. יחידת סושי, אחת, בודדה מכילה כ35-80 קק"ל – תלוי בגודל ובמה שבוחרים לשים בתוכה.

בין ייעוצי ערב בקליניקה, לפגישת עבודה מחוץ לעיר - ניצלתי את הזמן לארוחת ערב ופקדתי את הג'אניקה שברחוב הארבעה, הזכורה לי לטובה.


>> לקביעת ייעוץ תזונה בהתאמה אישית הופתעתי קלות שהתפריט הוחלף ושהמנה שרציתי כבר אינה בתפריט, אז תרתי אחר מנות חדשות.

למנה ראשונה בחרתי במרק מיסו עם טופו – חסרונו הוא היותו עשיר בנתרן ויתרונותיו הוא עושרו החלבוני (הטופו) והיות דל בקלוריות ביחס ליתר המרקים המוצעים, שמהווים ארוחה מלאה בהרכבם התזונתי בשל היותם מכילים אטריות/ שבבי אורז/ תירס, עוף/ דגים/ פירות ים וחלקם מכילים אף חלב קוקוס שמעצים את ערכה הקלורי של המנה. היות וידעתי כי צפוי לי ליל עבודה שיסתיים מאוחר, והייתי זקוקה לשמור על רמות ערנות, בחרתי בארוחה המרגישה קל בבטן - מנת סושי עם דג. כדאי לדעת כי על אף שסושי נתפס כמשהו לא משמין לכל הפחות ומרזה לכל היותר – זה לא. ראשית, אין מאכל מרזה כשם שאין מאכל משמין. הכל עניין של כמה קלוריות מכניסים לגוף אל מול כמה קלוריות מוציאים. לגרסת הסושי המערבית, נוסף לאורז, החומץ, הדג נא והמלפפון מוסיפים סוכר לאורז ותוספות כאבוקדו, גבינת שמנת, ספייסי מיונז ,טמאגו (חביתה יפנית), ירקות יפנים מסוכרים, כדלעת יפנית קמפיו - המוסיפים קלוריות ושומן למנה. תוספת בטטה מטוגנת לרול מוסיפה לו כ100-140 קק"ל, ציפוי שומשום מוסיף עוד כ30 קק"ל ואופציית הטמפורה, הופכת את המנה לפריכה מחד ומעצימה את ערכה הקלורי מאידך. גם לרטבים יש מחיר; כף ספייסי מיונז מכילה כ70 קק"ל, 2 כפות טריאקי מכילות כ40 קק"ל, ו3 כפות סויה שוות לכ30 קק"ל ו2500 מ"ג נתרן - כמות הצריכה היומית המומלצת למבוגרים. ארוחת סושי עלולה להסתכם במאות עד אלפי קלוריות וערכים גבוהים של נתרן וסוכר. אפשר ואפליו כיף לשלב סושי בתפריט, אבל אל תתפתו להאמין שזה דיאאטי. לעיקרית - בחרתי בסלמון גריל רול – רול המורכב מטמאגו, קנפיו, מלפפון ועירית בציפוי סלמון מוקרם עם צ'ילי בגריל ובספיידר רול שתיאורה שכלל דג עונתי ברוטב ספייסי מיונז עם אספרגוס, חסה, עירית כוסברה וביצי טוביקו – סיקרן את מוחי ואת חיכי. הזמנתי גם סלט אוסקה – המורכבת מכרוב, גזר, עגבניות שרי, עלי נענע וכוסברה ברוטב צ'ילי ולמון גראס, את הרוטב בקשתי בצד. הסלט התגלה כנהדר! גם ללא הרוטב, הוא לא היה יבש ולא הרגיש שחסר לו משהו. הוא היה מיוחד וטעים – כדאי להגיע למקום ולו בשביל הסלט הזה שבקלות אפשר גם להכינו בבית. סלט ידידותי לבריאות ולגזרה. לשתיה בקשתי קנקן מים. וכמובן שביקשתי שיביאו הכל ביחד. את הסלט אכלתי ביחד עם הסושי, הסלמון גריל היה טעים בפשטותו והספיידר רול היה אמנם אך חביב במבחן הטעם. היות והזמנתי כמות לא מבוטלת לאדם אחד, ביקשתי שיארזו לי את מה שנשאר ואכלתי כארוחת צהריים ביום שאחרי.

שורה תחתונה: אוכל טעים, שירות אדיב, מחירים נוחים. בקיצור, תענוג.

במבחן יפית התזונאית: בחירה נהדרת למי שמעוניין לאכול טוב, שילובי מזון מושכלים מאפשרים גם שמירה על מסגרת של תהליך הרזיה ושמירה על המשקל.

יפית.


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page