top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

עוגת גבינה טבעונית

עוגת גבינה טבעונית, קרמית להפליא ומושלמת לשבועות. מתכון לעוגת גבינה קרה, ללא גלוטן עם אוכמניות מתוקות בסירופ מפנק. טבעונית, חגיגית ומרשימה - זאת העוגה הטבעונית שלכם לחג. היא משתלבת נהדר בכל האירועים מיוחדים, כשרוצים להרשים.

בזכות היותה מבוססת על שומנים טובים (קשיו ואגוזי ברזיל), יש לה ערך גליקמי נמוך כך שדי בפרוסה דקה ממנה כדי להרגיש לשבוע למשך זמן רב. מאחר והיא כה עשירה ממלאת ומשביעה - יש סיכוי טוב שכמוני, תגלו שמספיקה לכם בין שליש לכחצי מהכמות שאתם רגילים לפרוס לעצמכם כשאתם נהנים מעוגת גבינה. אפילו התזונאים של מכון וינגייט ממליצים עליה!


לפני שנעבור למתכון עצמו, בואו ואגלה לכם מהם היתרונות התזונתיים והבריאותיים שבו.

יתרונות בריאותיים ותזונתיים:

אגוזי ברזיל: יחידה אחת מכילה כ100% מהצריכה היומית המומלצת של סלניום, נוגד חמצון רב עוצמה המסייע לבריאות המח, חילוף החומרים ועשוי לסייע בהגנה מפני סרטן. קשיו: מקור נהדר של אנרגיה התומך בבריאות העור, העצם ובריאות המח. 28 גרם מספקים 10% מדרישות הברזל, 11% מדרישות האבץ, 20% מגנזיום ו23% מנגן החיוני לבריאות העצם. אגוזי פקאן: אחד מהאגוזים שמכילים הכי הרבה נוגדי חמצון עוצמתיים. עשויים לסייע במניעת הצטברות הפלאק על דפנות העורקים. אגוזי מלך: מכילים חומצת שומן אומגה 3 ממקור צמחי מסוג ALA המסייעת בהלאת הכולסטרול הטוב (HDL).

תמרים: מקנים מתיקות טבעית נוסף היותם עשירים במינרל האשלגן. כמו כן, תורמים סיבים תזונתיים לעוגה. זרעי צ'יה: מקור לשומנים בריאים, עשירים בחומצת השומן החיונית אומגה 3. בנוסף מהווים מקור לחלבון וכן עשירים ב*סיבים תזונתיים, המסייעים לתנועתיות מעיים ולפעילות סדירה של מערכת העיכול וכן במינרלים סידן, אבץ ומגנזיום.

אוכמניות: מקור לסיבים תזונתיים, לויטמין C ולויטמיןK. מכילות גם ויטמין B6 וברזל. אוכמניות הן אחד מהמזונות העשירים ביותר בנוגדי חמצון, יש בהן ריכוז גבוה של פיגמנטים אנתוציאנינים מסוגים שונים, התורמים להאטת תהליכי הזדקנות ועשויים לסייע בהאטת הזדקנות המוח. בנוסף, עשירות בחומצה כלורוגנית ובפוליפנולים נוספים היכולים לסייע במניעת סרטן. כוס (130 גרם) של אוכמניות מספקת 30% מתצרוכת הסיבים התזונתיים המומלצת ליום.

פרי הנזיר: שילוב של אריתריתול ביחד ממתיק טבעי שמגיע מסין. ידוע גם בשם Luo Han Guo. ממתיק זה לא עובר מטבוליזם בגוף, כלומר - חסר ערך קלורי ונחשב כבטוח לשימוש. בארבעת השנים האחרונות, הממתיק הזה להיט במטבח שלי היות והוא לא משפיע על עליית הסוכר בזרם הדם, מוסיף מתיקות טבעית למאכלים ולקינוחים והוא חסר ערך קלורי וללא טעם לוואי. היות ועדיין לא ניתן להשיגו בארץ, אני מזמינה אותו מIHERB ותוך כמה ימים הוא אצלי בבית. >> לייעוץ תזונה בהתאמה אישית


הכנת העוגה עלולה להראות ארוכה, אולם בהערכות מוקדמת של המצרכים ושלבי ההכנה - זה מתכון קל ומהיר.


מחפשים מתכון לעוגת גבינה דיאטטית וללא גלוטן? נסו את המתכון הזה.

לשמונת הטיפים שלי לשמירה על תזונה בריאה בחג השבועות - לחצו כאן.

רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחרי גם באינסטגרם.

לעדכונים במייל על המתכונים הבאים שלי - כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.


כתבו לי בתגובות למטה איך יצא לכם.

 

עוגת גבינה ואוכמניות טבעונית

ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, לסוכרתיים ולרגישים ללקטוז.

 

זמן הכנה: 30 דקות דרגת קושי: בינוני

 

רכיבים: (12 מנות)

לבסיס:

  • 2 כוסות פקאנים

  • 1 כוס תמרים מגולענים

  • 1/4 כוס שבבי קוקוס

  • קורט מלח

לקלתית:

  • 2 כוסות קשיו

  • 1/2 כוס אגוזי ברזיל/ 1/2 כוס נוספת של אגוזי קשיו

  • 1 כוס מיץ לימון סחוט טרי

  • 3/4 כוס סירופ מייפל

  • 1/2 1 כפות של קליפת לימון מגוררת

  • 1/2 כוס + 2 כפות שמן קוקוס מומס (במצב נוזלי)

  • במידת הצורך: מעט מים למעבד מזון

לציפוי:

  • 2 כוסות אוכמניות קפואות

  • 1/2 כוס זרעי צ'יה

  • 1/2 כוס פרי הנזיר/ סוכר קוקוס/ סוכר

  • 1/2 כוס מים

  • 2 כפות מיץ לימון

  • 1 כפית תמצית וניל

  • ניתן להוסיף: 2 כוסות אוכמניות קפואות או טריות לציפוי מלמעלה

הוראות הכנה:

  1. משרים במים את הקשיו והאגוזי ברזיל ביחד למשך כ4 שעות.

  2. קלתית: טוחנים בבלנדר את הפקאנים עד לקבלת מרקם חולי. מוסיפים את התמרים, שבבי הקוקוס וקורט המלח עד לקבלת מרקם עיסתי אחיד.

  3. מניחים את העיסה בתוך תבנית עגולה בקוטר של 16 או 18, ומרפדים אותה בעזרת האצבעות בבסיסה וכן בדפנותיה עד ליצירת עובי אחיד.

  4. מלית: מסננים את המים ומעבירים את הקשיו ואגוזי הברזיל למעבד מזון וטוחנים אותם במשך כדקה - עד לקבלת מרקם חלק. במידה שמעבד המזון שלכם אינו חזק דיו, הוסיפו מעט מים ועבדו עד ליצירת מרקם חלק וקרמי. מוסיפים את מיץ הלימון, סירופ המייפל ומעבדים שנית. מוסיפים את גרידת הלימון ומערבבים היטב.

  5. מוזגים את המלית לתבנית עם הקלתית ושמים במקפיא למשך כשעתיים עד להתמצקות. במידה ותשאירו אותו במקפיא למשך זמן ארוך יותר- יהיה צורך בהפשרה בטרם ההגשה. העוגה נשמרת במקפיא עד 5 ימים ובמקרר עד 3 ימים.

  6. ציפוי: מבשלים בסיר קטן על אש נמוכה-בינונית את האוכמניות ביחד עם מים, סוכר ומיץ לימון, כשהמים רותחים מוסיפים את זרעי הצ'יה ובוחשים היטב במשך כעשר דקות, עד שבהכנסת כף מתכת יש שאריות סמיכות של הריבה על גב הכף. מכבים את האש, מוסיפים את תמצית הוניל, מערבבים ומצננים.

  7. הריבה נשמרת במקרר במיכל אטום שבועיים. מרחו אותה על העוגה כשאתם מוכנים להגישה. לקבלת מרקם זהה לתמונה הוסיפו אוכמניות קפואות נוספות מעל הריבה ולחצו אותם בעצזרת כף בעדינות לתוך הריבה.

בתיאבון!

פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי.


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page