top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

מתכוני שבועות ועצות לתזונה בריאה וטעימה בחג

במהלך השבוע האחרון ישבתי עם לקוחות שלי על תפריטים בהתאמה אישית לחג השבועות. אני משתפת גם אתכם במתכוני שבועות ועצות לתזונה בריאה וטעימה בימי החג, שחלקתי גם עם לקוחותיי:

  • במהלך היום אכלו רגיל. את הארוחה הקלה אכלו בצהריי היום: נסו את אחד מהסלטים הבאים: סלט קינואה ים תיכוני, סלט קייל מעוך, סלט קטניות וירקות. ארוחת החג שבערב תהווה את הארוחה החמה ליום זה.

  • לפני האוכל - דאגו שיהיו לכם אפשרויות שפויות קלורית וטעימות על השולחן. התנדבתם להביא סלט? הכינו את הסלט שאתם אוהבים. התנדבתם להביא פשטידה? הכינו פשטידה בחושה ולא קיש. העדיפו פשטידות עם מילויים רזים כמו טופו רך או גבינות רזות על פני קישים. טבעונים ובדיאטה? העדיפו עוגות גבינה על בסיס טופו רך ולא על בסיס קשיו שזה טעים אבל גם עתיר קלורית או לחלופין חתכו פרוסה דקה בעובי אצבע מפרוסת עוגת גבינה טבעונית על בסיס קשיו, צוותו איתה שתיה מרירה כאספרסו והתחייסו אליה כאל ארוחת ביניים.

  • שתו 2 כוסות מים לפני הארוחה ובארוחה עצמה שתו מים, במקום לשרוף את הקלוריות שלכם על פיוז-טי ומשקאות אחרים רוויים בסוכר. במקום משקאות ממותקים, אני ממליצה שתכינו מים בטעמים משלכם, עם שילובים מעניינים כמו לימון וג'ינג'ר, תותים ובזיליקום, פרוסות תפוז ורוזמרין או הכנת תה צמחים קר.

  • הרכיבו צלחת אחת, רצוי צבעונית לפי מודל הצלחת המנצחת - עבודות מראות שאכילה בצלחות צבעוניות תורמת לאכילה של פחות קלוריות. מלאו לפחות מחצית מהצלחת בסלט מירקות חיים, עדיפות לירקות עליים אורגניים.

  • אל תקדשו מאכלים אהובים - הפנימו את הלקח מהסיפור של אדם, חווה והתפוח - ואל תקדשו מאכל שאתם באמת חושקים בו, אלא בחרו בו באופן מודע. --> לפרטים אודות תוכנית התזונה שתלמד אתכם מערכת יחסים חדשה עם אוכל

  • נירמול אכילה - במקום להרכיב צלחת "דיאטה" ולנסות להדחיק ולהתעלם מהמזון שאתם באמת רוצים. חשבו ממה הכי בא לכם להנות כרגע ואזנו את הצלחת סביבו, תוך יישום עקרונות תודעת שפע של אכילה. השתמשו במבחן "האם זה שווה לי את זה ברגע זה". אם התשובה היא כן - תהנו! אם זה מאכל שאינכם אוהבים או באמת רוצים בו כרגע - הניחו לו שיישאר במקומו. אישית, אני בעד לייצר טעמים אהובים בגרסה בריאה ושפויה קלורית כמו בורקס דפי האורז שלי ולחרוג קלורית עם במה שבאמת שווה לכם את זה. לסיכום - תהיו פודיז. 

  • נסו להקשיב ולזהות את תחושת השובע וזכרו שמחר גם יום. לא בטוחים איך לזהות את נקודת השובע? תוכנית התזונה להקשיב לגוף מחדש תעזור לכם ללמוד ולזהות אותה --> לפרטים אודות התוכנית

  • נכנסים לכם לצלחת? הציבו את הגבולות הבריאים שלכם בחיוך ובאסרטיביות.


  • יין, אלכוהול, מיצים ומשקאות מתוקים – הם קלוריות ריקות – השתמשו במבחן "האם זה שווה לי את זה". אם התשובה היא כן, תדאגו שזה יבוא על חשבון הקינוח.

  • ואפרופו קינוח, קינוח הוא לנשמה, כדי לסגור פינה לא כדי לשבוע. בחרו קינוח אחד שהכי עושה לכם את זה והסתפקו בשתי כפיות עם כוס תה. אפשרות נוספת היא לבחור בקינוח בגרסה רזה בכוסית אישית, בצורה הזאת הנפש מסופקת והגזרה מרוצה. נסו את המלבי קוקוס שבבלוג. אם קינוח לא עושה לכם את זה, ואם אתם מאלו שמתחילים בכפית וחייבם לסיים את כל הפרוסה – פשוט דלגו.

  • כל השבוע שבועות - על מנת להמנע מהתנהגות אכילת משתה, משל זאת היא הסעודה האחרונה בחייכם, שמרו לעצמכם מאכלים אהובים ודאגו שיהיו לכם מהם בהמשך השבוע. כדי לחסוך לעצמכם תחושת קיפוח בארוחה – בנו לעצמכם תפריט רזה ומספק נוסח שבועות למשך כל השבוע, אתם יכולים לשים בתוכו פרוסת עוגת גבינה רזה לארוחת בוקר או ארבע וככה לא תרגישו שנוצרים חסרים. זה מה שאני עושה עם לקוחות חובבי חג השבועות שלי – תפריט עם בלינצ'ס, פשטידות, בורקס דפי אורז, גלידות בריאות ועוגת גבינה רזה לכל השבוע כך שהם גם יהנו מהארוחה ומהתהליך וגם ירדו במשקל.


אל תשכחו להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.


חג שבועות שמח! 🙏🤍


שלכם,

יפית.

יפית בן מרדכי בפיקניק שבועות בריא וטעים.







324 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page