פודינג צ׳יה מאצ'ה ורימונים


שנה טובה חברים! 😀


ראש השנה מאחורינו ולפנינו עוד כיפור, סוכות ו...סגר. נראה כי הקורונה לא הולכת לשום מקום.


יתרה מזאת, ממה שידוע עד כה בעולם על התנהגות הוירוס - בחורף המצב צפוי להחריף.


תקופה זו, הנה זמן נהדר לחזק את מערכת החיסון של הגוף הן מפני עונת השפעות והן מפני הקורונה. מערכת חיסון איתנה, מתמודדת עם מה שמגיע אליה בצורה יעילה וטובה יותר.


לטובת העניין אני משתפת אתכם היום במתכון פודינג צ'יה שעשיר ברכיבים לחיזוק מערכת החיסון.


פודינג צי'ה מאצ'ה ורימונים. צילום וסטיילינג: יפית בן מרדכי

יתרונות תזונתיים ובריאותיים:


זרעי צ'יה - מקור לשומנים בריאים, עשירים בחומצת השומן החיונית אומגה 3 המסייעת בהגנה על המח ועוזרת לשמור על יחס חיובי בין אומגה 3 לאומגה 6. בנוסף, מהווים מקור לחלבון וכן עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים לתנועתיות מעיים ולפעילות סדירה של מערכת העיכול וכן במנרלים סידן, אבץ ומגנזיום.

מאצ'ה - תה ירוק עתיר נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים ובעיקר בפלבנואידים (ידוע על כ4000 סוגים שונים). הפלבנואידים העיקריים בתה ירוק הם מסוג קטקינים (Catechines), כשהקטקין המשמעותי ביותר בו הוא הEG' CG, המסייע בהגברת חילוף החומרים ועוזר בהורדת רמות כולסטרול בשתייה באופן קבוע.

ריכוז הEGCG הזמין בשתיית מאצ'ה גבוה פי 137 מכמותו הזמינה בסוגי תה ירוק מסחריים אחרים, הסיבה לכך היא שבשתיית מאצ'ה נאכל העלה כולו, זאת בניגוד למיצוי החלוט במקרה של תה ירוק אחר. משמעות הדבר שמתקבל ריכוז גבוה בהרבה של קטכינים, כלורופיל ונוגדי-חימצון, אז אם כבר ירוק – בחרו במאצ'ה. אני מזמינה את המאצ'ה שלי מIHERB בקישור זה. הזינו את הקוד YAF1881 ותהנו מהנחה מיוחדת במעמד הרכישה.


רימונים - מקור לסיבים תזונתיים, ויטמיני C, B (בעיקר פולאט ו6B), ויטמין E ואשלגן. מכלול רכיבי ברימון מסייע בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, בהפחתת מצב דלקת, עוזר בהורדת רמות ה – LDL כולסטרול ולחץ הדם ועשוי לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן. הפיגמנט האדום שבו מקנה לו פוליפנולים ביניהם אנתוציאנינים. עוד על יתרונות הרימון ומחקרים שנערכו בנושא ניתן לקרוא בפוסט זה.


דבש - מבחינה תזונתית, אחוז הפרוקטוז (סוכר הפירות) בדבש גבוה יותר מהגלוקוז, ולכן פירוקו בגוף מעלה את רמות הסוכר באופן מתון יותר מסוכר לבן. מלבד זאת הוא מכיל רכיבים תזונתיים שאינם קיימים בסוכר: יש בו כמויות יפות של נוגדי חמצון וחומרים נוגדי זיהום, עם זאת כשמדובר בכפית דבש כהמתקה לשתיה, כמות נגדי החמצון שיש בה היא זניחה ובטלה בשישים.


לפניכם המתכון המצולם:

פרגנו בלייק לסרטון👍 הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב וקבלו עדכונים על סרטונים חדשים למתכונים בריאים יותר!


רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחרי גם באינסטגרם.

כתבו לי למטה בתגובות איך יצא לכם.


בתיאבון!

יפית.


פודינג צ'יה מאצ'ה ורימונים


ידידותי לטבעונים, נמנעים מגלוטן, מדיאטים, סוכרתיים ורגישים ללקטוז.














זמן הכנה: 5 דקות. זמן במקרר: 4 שעות. דרגות קושי: קל מאוד.

מצרכים:

  • 4 כפות זרעי צ'יה

  • 1 כוס חלב סויה מועשר בסידן/ חלב לבחירה

  • 1/2-1 כפית אבקת מאצ'ה

  • 1 כפית שמן קוקוס

  • טופינג: רימונים, קוקוס צ'יפס/ שבבי קוקוס, דבש/ אגבה - להמתקה נוספת

  • לקישוט הכוס: 1/2 קיווי פרוס לפרוסות בעובי בינוני הוראות הכנה:

  1. מצמידים את הקיווי לכוס בצורה מעגלית.

  2. מערבבים את כל הרכיבים בכוס, בזהירות בלי לגעת בקיווי.

  3. מכסים את הכוס ומניחים במקרר למשך כ4 שעות או למשך הלילה.

  4. בבוקר מסירים את המכסה, מקשטים את הכוס עם קרם קוקוס, רימונים, קוקוס צ'יפס. במידת הצורך ממתיקים עם אגבה או דבש.


בתיאבון!

פותח על ידי יפית בן מרדכי


#ציה #זרעיציה #פודינגציה #דייסתצייה #ציהפודינג #רימון #רימונים #מאצה #ארוחתבוקר #טבעוני #מתכוןטבעוני #ללאגלוטן