top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

פטריות על האש

פטריות על האש - מתכון טעים בטירוף שמשדרג את ה"על האש" ביום העצמאות ובכלל. בין אתם חובבי בשר מושבעים, צמחונים או טבעונים. את מתכון הפטריות הזה - אתם הולכים להוסיף דרך קבע למנגל שלכם. תוספת טעימה, מהירה וקלה להכנה.

חג המנגל, הידוע גם בשם יום העצמאות, אינו החג האהוב עליי מבחינה קולינרית. מהסיבה הפשוטה: איני אוכלת בשר. זה כך מאז שהייתי ילדה קטנה. בילדותי, סיטואציות שעירבו בשר על האש - גרמו לי להרגיש בעונש. היות ובעוד כולם התענגו על הבשרים, מצאתי את עצמי בעיקר בחברות הפיתות, החומוס המתועש וסלט הכרוב במיונז הנצחי. אחת הסיבות שחשוב לי להנגיש מתכונים צמחוניים וטבעוניים בריאים ומאוזנים, היא כדי שילדים לא יהיו בהרגשה הזאת לתוכה גדלתי. בתקופה בה צמחונות וטבעונות מאוזנת לא היו מספיק ברורות ומונגשות ליישום ובה לא מעט אנשי מקצוע מיהרו לדחוף לכל ילד וילדה בשר, גם כשהם לא רצו. חוויתי תסכול גדול, מה שהוביל בהמשך למאבקים ויחסי כוחות לא בריאים על מוקד הצלחת (ספויילר! בקרוב ביוטיוב פודקאסט מרתק על תזונת ילדים). במהלך לימודיי התואר שלי בתזונה קלינית, גמלה בליבי ההחלטה שאבין איך עושים וחיים את זה אחרת.


לפני קרוב לעשרים שנה, נחשפתי ליתרונותיהן של פטריות. עולם שלם, מורכב ומרתק. על פי הרפואה הסינית פטריות מסייעות בשיפור תפקוד מערכת החיסון ובמתכונים טבעוניים יכולות להוות תחליף לבשר מבחינת המרקם. פטריות פורטובלו – בעלות מרקם בשרני והתחלתי לעבוד ולהתנסות איתן בשימושים שונים ומגוונים.



אחד המתכונים שמלווה אותי למעלה מעשור הוא המתכון הזה לפטריות על האש. לטובת כל אלו מכם שלא צורכים בשר, לטובת כל הילדים הצמחוניים והטבעוניים שלכם ולטובת מי שמחפש לגוון את המנגל שלו ולהפוך אותו למעט יותר בריא, מגוון, שפוי קלורית ולא פחות טעים (הרבה יותר לטעמי!) - אני משתפת אתכם רגע לפני החג במתכון הנהדר הזה. כולם יתענגו עליו.


רגע לפני המתכון, אי אפשר שלא לדבר על היתרונות התזונתיים שבמנה, בכל זאת. זה בלוג אוכל של דיאטנית קלינית.

מתכון מנצח! פטריות פרוטובלו . בלוג האוכל של יפית בן מרדכי

יתרונות בריאותיים ותזונתיים:

פטריות: עשירות בנוגדי חמצון ומחקרים מראים כי צריכה

100 גרם פטריות פורטובלו צלויות, ללא שמן מכילות 35 קקל, 5 גרם פחמימות, 2.2 גרם סיבים, 4.3 גרם חלבון, 0.75 גרם שומן, 8 מ"ג ויטמין B, 521 מג אשלגן. שום: עשיר באליצין ואלין, תרכובות נוגדות דלקת, בעלות השפעה מגינה מפני סרטן המעי הגס.כשקוצצים או מועכים אותו שני כימיקלים בשום אלינאז ואלין משלבים כוחות ונוצרת תרכובות בשם אליצין אשר לה תכונות נוגדות חמצון, נוגדות דלקת אנטי ויראליות נוגדות קרישה ונוגדות סרטן. מספר מחקרים מציעים קשר בין עליה בצריכת שום והפחתת הסיכון למספר סוגי סרטן כולל סרטן הקיבה והמעי הגס. אולם, תוספי שום לא מספקים את אותם היתרונות כך שמומלץ להמנע מהם ופשוט לבשל עם שום מספר פעמים בשבוע. תמיד חותכים או קוצצים או מועכים את השום סמוך מאוד לאכילתו או בישולו. בפרק הזמן הזה נוצרת הכמות המירבית של האליצין.

פטרוזיליה: מוסיפה טעם רענן לכל מנה. עשירה בנוגדי חמצון ומקור מצוין לויטמין C וk. שמן זית: שומן חד בלתי רוויי המאפיינים את התזונה הים תיכונית ועשירים בתרכובות פוליפנוליות ובחומצה אולאית המעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחיתה את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם, וכן בנוגד החמצון ויטמין E.



שלבי ההכנה בהילוך מהיר מחכים לכם בעמוד האינסטגרם שלי. אל תשכחו לסמן בלב לסרטון - אם אהבתם אותו וכמובן לעקוב אחריי באינסטגרם:


אלו מכם שמתכננים על האש - אל תפספסו את הטיפים שלי לבשר על האש כמה שיותר בריא.

צמחונים? טבעוניים? מעבר לשיפודי טופו במרינדה, נסו את ההמבורגר הטבעוני שלי.


כתבו לי למטה בתגובות מה חשבתם על המתכון.


 

פטריות על האש

מתכון טבעוני, ללא גלוטן.

מתכון לפטריות על האש
 

זמן הכנה: 5 דק זמן צליה: 4-8 דק' זמן כולל: 13 דקות דרגת קושי: קל

 

מצרכים:

  • פטריות פורטובלו

  • שום טרי כתוש/ שום כתוש

  • שמן זית

  • פטרוזיליה

  • מלח דק

  • ניתן להוסיף: מעט חומץ בלסמי

הוראות הכנה:

  1. קוצצים את הפטרוזיליה.

  2. כותשים הרבה שום טרי. ניתן גם להשתמש בשום כתוש.

  3. מערבבים בתוך כלי את השמן זית עם הפטרוזיליה, השום הכתוש והמלח.

  4. בבית: מניחים את הפטריות בקערה גדולה, שופכים פנימה את הרוטב ומעסים היטב את הפטריות. בתנאי שטח: מכניסים לשקית את הפטריות עם הרוטב (שום, שמן זית, פטרוזיליה ומלח) ומנערים היטב היטב ונתנים להן לנוח בתוך השקית מספר דקות.

  5. מניחים את הפטריות על המנגל החם וצולים 2-4 דקות מכל צד עד לקבלת סימני צריבה יפים עד הפטריות התרככו מבפנים.

  6. מעבירים לכלי ומתענגים.

תזונטיפ: ניתן גם להכין את הפטריות כסטייק - מורידים את הרגל של הפטריות ומתבלים אותן שלמות. להכנת הפטריות בנתחים - חותכים אותן לפרוסות עבות בעובי 2 ס"מ ומניחים בקערה.

בתיאבון! המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page