top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

תבשיל קארי קטניות וירקות

תבשיל קארי קטניות וירקות תאילנדי, קל להכנה, עשיר בטעמים מעולים והכל בסיר אחד!

קארי הוא אחד מארוחות הערב של השבוע המהירות והקלות ביותר שלי, זאת ארוחה ממלאת, מנחמת, משביעה ומושלמת לערבים שרוצים משהו מזין ומספק, ולא בא לבלות נצח במטבח. הקארי מוכן ממש מהר ועם זאת עשיר בטעם, מענג ומשביע במיוחד. אם מעולם לא הכנתם קארי בעצמכם, תופתעו לטובה עד כמה זה קל!


יש סגנונות רבים של קארי ומנעד הטעמים שבתוך כל אחד גם רחב - יש קארי תאילנדי, הודי ואפילו יפני. היום נכין ארוחה בסיר אחד על טהרת החלבון מהצומח, עם מלא ירקות וקארי תאלינדי אדום (יש גם ירוק, צהוב וצבעים נוספים שלהם טעמים שונים). מה שאני אוהבת בקארי ירקות זה שאפשר להשתמש בכל הירקות שבהישג יד. כמובן שניתן להתחיל עם אלו שכתבתי לכם במתכון, אבל אל תרגישו שאתם חייבים לדבוק בזה. למעבר היישר למתכון - לחצו על הקישור הזה.


כמעט תמיד יש לי קרם קוקוס ומחית קארי אדומה, וכמובן שגם מגוון ירקות טריים, וקטניות קפואים כך שאוכל לארגן מזה ארוחה במהירות כשאני לא במוד של בישולים והפקות.


קרם קוקוס: עבה וקרמי. לעיתים אני מוסיפה מעט מים או ציר ירקות כדי לדלל אותו. קרם קוקוס הזה זמין ונמצא בחנויות של עובדים זרים, במחלקה מהמזרח בכמעט כל סופר וניתן להזמינו גם אונליין ברשת חנויות מזרח ומערב.


מחית קארי: מהמטבח התאילנדי. אני משתמשת במחית קארי אדום קרוב ל15 שנים. עוד מימי כסטודנטית לתזונה עת גרתי בבית הילל הפסטרולי שבגליל ונחשפתי אליו במכולת בחלק המוצרים מהמזרח. אני אוהבת את רשימת המרכיבים הנקיים שלה. המחית הזאת קיימת בכל סופר במחלקה של המוצים מהמזרח, וניתן להזמין אותה גם אונליין מרשת חנויות מזרח ומערב.


המתכון המצולם מחכה לכם בערוץ היוטיוב שלי.

אם טרם נרשמתם - אל תשכחו להרשם לערוץ כמנויים🙂

מה להגיש עם תבשיל הקארי?

אתם יכולים כמובן לשים את זה מעל אורז, מכיוון שקארי מוגש באופן מסורתי, אך אולי תרצו לנסות אותו במקום על אורז כרובית או אורז ברוקולי או קינואה, לקבלת טוויסט חדש. לפעמים אני גם אוכלת את זה לבד.

רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

לקבלת עדכונים למייל על המתכונים והמאמרים הבאים שלי - כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.

הכנתם? איך יצא? כתבו לי בתגובות למטה.




 

תבשיל קארי קטניות וירקות


ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן ולרגישים ללקטוז.

ידידותי לסוכרתיים ולמדיאטים - תחת התאמות.

 

זמן הכנה: 10 דקות משך בישול: 20-25 דקות דרגת קושי: בינוני

 

מצרכים: (4 מנות)

  • 1 כוס גזר פרוס לפרוסות דקות (2-3 גזרים קטנים)

  • 1 כוס קוביות דלעת חתוכות קטן

  • 2 כוסות ברוקולי חתוך דק

  • 1 זוקיני/ קישוא חתוך בספירילייזר/ עם קולפן

  • 1 כוס פולי סויה קפואים

  • 1/2 1 כוסות גרגירי חומוס מבושלים

  • 400 מ"ל קרם קוקוס

  • ½ כפית כורכום

  • ¼ כפית מלח הימלאיה ורוד

  • 2 כפיות פלפל צ'ילי פרוס

  • 1 כוס מים

  • לרוטב קארי צהוב: 2-3 כפות מחית קארי צהוב. לרוטב קארי אדום: 1-2 כפות מחית קארי אדום, 3 עלי ליים מיובשים, 2 כפיות מיץ לימון

  • להגשה: חופן עלי בזיליקום / עלי כוסברה קצוצים.

הוראות הכנה:

  1. מחממים סיר על אש בינונית. מוסיפים את חלב הקוקוס, מחית הקארי, והכורכום. בעזרת כף עץ מערבבים היטב, ממיסים את מחית הקארי ומביאים לרתיחה.

  2. מחלישים את חום האש ומבשלים במשך חמש דקות.

  3. מוסיפים את הירקות, חומוס, פולי הסויה, מלח וצ'ילי (לאוהבי החריף) וכוס המים, מכסים ומבשלים כרבע שעה או עד שהירקות רכים. מכבים את האש. במידה שמבשלים עם מחית קארי אדום, מוסיפים עלי קפיר ליים מיובשים ביחד עם הירקות והקטניות. בסוף הבישול מוציאים את עלי הקפיר ליים, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים

צילחות: מוזגים את התבשיל על פתיתי ברוקולי או אורז כרובית או אורז יסמין ומפזרים מעל עלי כוסברה. במידה שמכינים עם קארי אדום מומלץ להוסיף להגשה שמינית לימון ולתבל עימה בזמן האכילה.

גרסה למדיאטים ולסוכרתיים: מומלץ להכין עם חלב קוקוס ולהגיש בתוספת פתיתי ברוקולי, לצד סלט אסייתי. הערות: - ניתן להוסיף איזה ירקות שרוצים. הקפידו לחתוך אותם קטן ובאופ שווה כדי שיתפשלו מהר ובאופן אחיד רעיונות לירקות: כרובית, במיה בוק צ'וי, כרוב ועוד... - לחריפות רבה יותר - הוסיפו עוד צ'ילי או כף נוספת של מחית קארי אדום.


בתיאבון! פותח על ידי יפית בן מרדכי.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page