קציצות כרישה (פראסה) אפויות

שמחה רבה, שמחה רבה – אביב הגיע פסח בא 😊
השנה אהיה אצל הוריי בנתניה במהלך ארוחת החג, חג הפסח אצלנו נעשה מידי שנה כהלכתו, ואבי היקר, שמהדר בכל המצוות והמנהגים קלה כבחמורה מקפיד על קריאת כל ההגדה (לעיתים קרובות טקסט אחד מזומר במספר מזמורים שונים).
במשך כל חיי, ליל הסדר בבית הורי הוא כזה בו ההגדה אצלנו יכולה להתחיל בשמונה בערב אך האוכל עצמו יגיע רק בעשר וחצי. למרות המשך והאורך שמרגישים לעיתים כמו ארבעים שנים במדבר...אני מחכה לזמן הזה בו כל המשפחה ביחד ובו המסורת מבית סבא מועברת הלאה לדורות הבאים, יש צחוקים סביב השולחן, הצגות של הילדים ושירים ביחד עם אהוביי. 
לקטנים שבחבורה מותר לאכול במהלך ההגדה, אבל לשאר המבוגרים... זהו אתגר לא פשוט ולכן בשנים האחרונות אמי ואני התחלנו להכין אוכל אצבע (finger foods), מרכיבים שאפשר ומותר לנשנש במהלך קריאת ההגדה וכך לא להגיע מורעבים לארוחה. מצב זה מאפשר שליטה מבוקרת על הקלוריות שיאכלו בהמשך. לפניכם מתכון לקציצות כרישה בריאות וטעימות, שהכנתי השבוע עם אמי לארוחת החג. קציצות אלו מהוות תוספת של ירק חם לארוחה, אפשר להנות מהן ללא רגשות אשמה והן בהחלט עדיפות על נשנוש של מיני אגוזים ושקדים המספקים הרבה יותר קלוריות ושומן נוסף על יתר ארוחת החג. 

 

הכרישה, שבמדינות הבלקן עונה לשם פראסה, שייכת למשפחת הבצליים (שום, בצלק ירוק, בצל) ובכך היא עשירה באליצין ואלין, תרכובות נוגדות דלקת ובעלות השפעה מגינה מפני סרטן המעי הגס. 

הכינו ושתפו אותי בתוצאה, במייל, בתגובה או בהעלאת תמונה לאינסטגרם ובתיוג עם ההאשטג שלי #גםבריאוגםטעים
 

חג שמח חברים!
יפית. 

קציצות כרישה אפויות 

 

 


מתאים לדיאטת הרזיה. צמחונים - אוכלי ביצים. סוכרתיים. 

25 יחידות.

 זמן הכנה: 40 דק'     דרגת קושי: קל

מצרכים:

½1 ק"ג פראסה (כרישה) - בערך 6 יחידות כרישה בגודל בינוני 
8 כפות גדושות קמח מצה
6 שיני שום
2 ביצים אורגניות
מלח, פלפל (שחור/ לבן) – לפי הטעם
שמן זית - לשימון נייר האפיה

 

הוראות הכנה:

1. ניקוי הכרישה: חותכים את הכרישה ל-3 מקטעים, חוצים אותם לאורך ומניחים בקערה מלאת מים. מנערים מעט כדי שהמים יגיעו לכל העלים והחול ישקע לתחתית, מוציאים את הכרישה עם הידייים, שוטפים שוב מתחת למי ברז. מסירים את העלים הירוקים. משתמשים בחלק הלבן בלבד.
2. מניחים את גבעולי הכרישה (הלבנים) בסיר ביחד עם מים ומרתיחים את הכרישה במשך עשר דקות. מסננים את המים ומצננים. טוחנים את הכרישה קצרות במעבד מזון. 
3. מחממים תנור ל 180 מעלות צלזיוס. 
4. פורסים נייר אפיה בתבנית, משמנים את נייר האפיה קלות עם שמן זית.
5. שוברים את הביצים לקערה וטורפים היטב. כותשים את שיני השום ומוסיפים לקערה ביחד עם קמח המצה ומערבבים לקבלת בלילה אחידה.
6. מוסיפים את הכרישה ביחד עם מלח ופלפל לבלילה, לשים היטב את התערובת.
7. מכינים מהתערובת קציצות ומניחים אותם במרווחים שווים בתבנית האפיה. משמנים קלות את הקציצות בחלקן העליון בעזרת מברשת שטבולה בשמן זית. מכניסים את הקציצות לתנור ואופים במשך עשרים דקות או עד שמזהיב.

 

לגרסה טבעונית ונטולת גלוטן: מחליפים את הביצים וקמח המצה ב-8 כפות קמח עדשים כתומות. מכינים את הכרישה כפי שמוסבר לעיל ואז מערבבים איתה את הקמח. לתערובת זו מוסיפים מים בהדרגה, עד שמתקבלת תערובת אחידה ממנה ניתן ליצור קציצות.

 

בתיאבון!
פותח והומצא על ידי יפית בן מרדכי. 

 

 

 

Please reload

לרכישת ספר המתכונים הסודיים של יפית  #גםבריאוגםטעים 

INSTAGRAM

YouTube

:תעקבו אחרי ברשתות החברתיות

מדיה

הי, אני יפית ואני מאמינה גדולה ב"היו מזונותיך לרפואתיך" - האוכל שאנו אוכלים והשפעותיו על גוף האדם מאז ומעולם ריתקו אותי.
מדע התזונה חי, נושם ומתפתח, בד בבד, מה שטוב ובריא לאחד לא בהכרח נכון לאחר. הגוף שלנו תמיד מאותת לנו אם האוכל שאנו אוכלים טוב או לא טוב לנו, השאלה היא האם יודעים לזהות את הסימנים האלו. בתהליך מובנה אעזור לך לזהות את סימני האזעקה של גופך למזונות שלא נכונים עבורך, לאזן מצבי מחלה, לפתור עצירויות, להרגיש יותר אנרגיה על פני היום ולהכיר את התזונה המיטבית עבור גופך.

!נעים להכיר
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
רשימת תפוצה
FACEBOOK