top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

תה ג'ינג'ר

תה ג'ינג'ר - המחזק הרשמי של החורף בצורת הכנה שממקסמת את היתרונות התזונתיים שבו לצד מידע על הסגולות הרפואיות, הערך התזונתי והקלורי שבג'ינג'ר וטיפים לרכישה ולאיחסון מיטבי.

החורף אתנו ויחד עמו עונת השפעות והרצון לחזק את מערכת החיסון ולנצח את המחלות. ברוח התקופה, אשתף אתכם במחמם הרשמי והדיאטטי שלי לחורף. תה ג'ינג'ר – בריא, מחזק, טעים ופשוט להכנה. מומלץ לצריכה בכל ימות השנה ובחורף בפרט. למעבר היישר למתכון - לחצו כאן.


את ההשראה להכנת תה זה קיבלתי במהלך טיול עם הוריי בפראג. לאחר ביקור במוזיאון ושיטוט ברחובות הסמוכים, נכנסתי רועדת מקור, מלווה בתחושת עייפות וגודש בגרון לבית קפה מקומי. הדבר האחרון שרציתי, זה לחלות במהלך חופשה. היות ובתפריט היה תה ג'ינג'ר - זאת היתה בחירה מושכלת וברורה מאליה עבורי. התה, להפתעתי הוגש באופן דומה לדרך ההכנה במתכון שלנו. לא הבנתי איך לא חשבתי על זה בעצמי, עד אותו רגע. זה הרי הרבה יותר הגיוני למקסם כך את היתרונות התזונתיים שבג'ינג'ר! רכשתי ג'ינג'ר בסופרמרקט מקומי, ושתיתי תה ג'ינג'ר באופן הזה, במהלך הימים שאחרי גם במלון, מה שסייע לי לצלוח את ההתקררות שפקדה אותי בקלות ובמהירות.


בין אם זו אירופה הקלאסית בתקופת החורף ובין אם זו מדינה כמו הודו - תה ג'ינג'ר, לימון ודבש הוא אחד המשקאות הפופולריים, ולא בכדי. הן ברפואה המסורתית והן ברפואה העממית - יש לשורש הג'ינג'ר היסטוריה ארוכה של שימושים בצורות שונות. לג’ינג’ר יש סגולות בריאותיות ונעשה בו שימוש עתיק יומין בכדי לסייע למערכת העיכול, להפחית בחילות, כחלק מתזונה אנטי דלקתית ולעזור להילחם בשפעת ובהצטננות. כשאני מקוררת ולא מרגישה במיטבי, אני שותה תה ג'ינג'ר מספר פעמים על פני היום. בצורה הכי פשוטה שיש, אני פשוט ממלאת מחדש במים חמים את השורש המגורד שכבר בכוס – וזה עושה את העבודה.


להכנת המתכון אנחנו צריכים ג'ינג'ר, תימין ואפשר להוסיף גם דבש או ממתיק אחר לבחירה. רק לפני המתכון, אתייחס ליתרונות התזונתיים והבריאותיים שהוא אוצר בתוכו.


יתרונות תזונתיים ובריאותיים:

תה גי'נג'ר עם פלח לימון בסל לבנה על צלחת לבנה לצד קומקום לבן וג'ינג'ר פרוס

ג'ינג'ר (בעברית זנגביל): החומר הפעיל בג'ינג'ר הוא מולקולה בשם ג'ינג'רול המעניקה לג'ינג'ר טעם חריף -מרענן ואחראית למרבית יתרונותיו הבריאותיים ובהם אנטי ויראליות והשפעה מטיבה על טסיות הדם בגוף. הג'ינג'רול מסייע במניעת הפרשת ציטוקינים והג'ינג'ר עצמו מכיל אנזימים המפרקים חלבון – שני אלו הופכים את הג'ינג'ר למזון המסייע במניעת דלקת ומומלץ לצריכה בתזונה אנטי דלקתית. בזכות ההשפעה המיטיבה על טסיות הדם בגוף, צריכה קבועה יכולה לעזור במניעת התהליך הטרשתי. ברפואה העממית הוא משמש לטיפול בשיעול, במיגרנות הורדת סימני דלקת במעי הגס, מניעת בחילות והקאות וסיוע בחיזוק מערכת החיסון. בעונה המלאה בשפעות, שווה לשקול להוסיף ג'ינג'ר (זנגביל) בקביעות לתזונה. כדי למקסם את הערכים התזונתיים בג’ינג’ר יש לגרד אותו לפני השימוש (לא לחתוך לחתיכות), ניתן להיעזר בכלי מתכת של חליטה כדי לסנן את חתיכות הג'ינג'ר בשתייה עצמה.


תימין (בעברית קורנית): מכייח ועוזר לחזק את מערכת החיסון. עוזר בהוצאת ליחה ולכן טוב במקרי שפעות וצינון.


דבש: אפשר להמתיק בדבש למי שאוהב אבל מי שיש ליחה לא מומלץ להוסיף דבש שמייצר ליחה.


פרי הנזיר (MONKFRUIT): שילוב של אריתריתול ביחד ממתיק טבעי שמגיע מסין. ידוע גם בשם Luo Han Guo. ממתיק זה לא עובר מטבוליזם בגוף ונחשב כבטוח לשימוש. בארבעת השנים האחרונות, הממתיק הזה להיט במטבח שלי היות והוא לא משפיע על עליית הסוכר בזרם הדם, מוסיף מתיקות טבעית למאכלים ולקינוחים והוא חסר ערך קלורי וללא טעם לוואי. היות ועדיין לא ניתן להשיגו בארץ, אני מזמינה אותו מIHERB ותוך כמה ימים הוא אצלי בבית.



כמה קלוריות יש בג'ינג'ר?

מאה גרם ג'ינג'ר מכילים כ335 קלוריות. במבחן המעשי, אף אחד לא צורך כמות כה גדולה של ג'ינג'ר. בכף ג'ינג'ר יש כ18 קלוריות. ג’ינג’ר יכול להשתלב כמעט בכל תפריט דיאטה של אנשים בריאים.


תזונטיפ ברכישת ג'ינג'ר:

יש לבחור שורש זנגביל מוצק ללא עובש.

כשמשתמשים בג'ינג'ר - הימנעו משימוש בג'ינג'ר עייף ומקומט כי אז היתרונות התזונתיים שלו לא באים לידי ביטוי.


אחסון אופטימלי:

את הג'ינג'ר מומלץ לאחסן במגירה התחתונה שבמקרר בשקית פלסטיק סגורה ללא אויר בתוכה (ואקום) או עם ניילון נצמד - ניתן לשמור כך על פני חודש. ניתן גם להקפיא את הג'ינג'ר. בהקפאה הוא נשמר על פני חודשים.


המתכון המצולם מחכה לכם בערוץ היוטיוב שלי. אל תשכחו להרשם לערוץ כמנויים.


בקיצור- בריא, מכייח ומחזק את מערכת החיסון.

רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

רוצים לקבל עדכונים בפוסטים הבאים שלי? כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.

הכנתם? איך יצא? כתבו לי בתגובות למטה


 

תה ג'ינג'ר

מתכון טבעוני, ללא גלוטן.

תה ג'ינג'ר בתוך ספל על צלחת לבנה לצד קומקום, ג'ינג'ר טרי ולימון
 

זמן הכנה: 5 דק' דרגת קושי: קל

 

המצרכים: (1 מנה)

  • 1/4 שורש ג'ינג'ר (זנגביל)

  • כוס מים חמים (לא רותחים)

  • 7-8 עלי תימין (קורנית)

  • ניתן להוסיף: 2 כפיות פרי הנזיר/ דבש - לפי הטעם. קינמון מעל.

הוראות הכנה:

  1. מגרדים בפומפייה שורש ג'ינג'ר.

  2. שמים את הג'ינג'ר המגורד בכוס, הג'ינג'ר אמור למלא כרבע מהכוס.

  3. מוסיפים לכוס מים רותחים ונותנים לג'ינג'ר לשקוע עד שייווצר משקע.

  4. מוסיפים 7-8 עלי תימין.

  5. במידה ורוצים למתן את המרירות, ניתן להמתיק עם פרי הנזיר או דבש - לפי הטעם.

תזונטיפ: כדי למקסם את היתרונות התזונתיים שבג'ינג'ר יש לגרד אותו בפומפייה. על מנת להימנע מביסים של ג'ינג'ר בשתייה עצמה, ניתן להכין חליטה בכלי עם מסננת, להקפיד על השריה של לפחות רבע שעה, על מנת שהרכיבים הפעילים יצאו למים ואז למזוג ולשתות.


בתיאבון! המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page