top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

עוגיות בננה ושיבולת שועל

עוגיות בננה ושיבולת שועל מהירות הכנה וטעימות. נהדרות לבקרים בהם רוצים עוגייה מתוקה אבל עדיין בריאה לארוחת הבוקר. מתכון לעוגיות שיבולת שועל שמהוות ארוחת בוקר בריאה ומזינה. רגע לפני שאתם זורקים את הבננות הסופר בשלות שיושבות לכם בצד, הפשילו שרוולים ותקתקו לעצמכם עוגיות נפלאות בחמש דקות הכנה.

ימי הקורונה גרמו לי לשוב ולהיזכר במתכון הנהדר הזה שעשוי מרכיבים שמסייעים הן לחיזוק מערכת החיסון ובעיקר להשגת שלווה ורוגע. חיוני במיוחד בימים אלו ולכן החלטתי להקפיץ אותו גם באתר.


הכנתי אותן לראשונה לפני כארבע שנים, עת חזרתי משבוע בפראג הקסומה, קצת מקוררת, היישר לכניסתו של חג הפסח. המקרר הריק והרצון לסיים חמץ מיותר גרמו לי לאלתר את הנהדרות האלו. בחמש דקות של הכנה ורבע שעה בתנור, יצאו לי עוגיות בריאות שכולם סביבי חסלו במהירות. למחרת העלתי את המתכון בשידור חי לעמוד הפייסבוק של NutraCoach והיות ורבים ביקשו את המתכון הכתוב, התיישבתי וכתבתי אותו עבורכם.


בשונה מחטיפי אנרגיה וגרנולה מעובדים המכילים שיבולת שועל בריאה אך מעובדים ומכילים מייצבים ומשמרים מיותרים ו...המון סוכרים פשוטים, כל הרכיבים בעוגיות אלו בריאים והן מכילות כמות מינימלית של סוכרים פשוטים. לעצמי אני מכינה אותן עם שתי כפות של ממתיק (מייפל/ אגבה/ דבש), אלו מכם, חובבי המתוק מוזמנים להכינם עם שלוש כפות ממתיק טבעי. העוגיות קלות להכנה, ללא גלוטן וטבעוניות (אם משתמשים בממתיק טבעי שהוא לא דבש) וביחד עם כוס חלב סויה/ המפ מהוות ארוחת בוקר משביעה ומאוזנת.

אם אתם מאוהבי הדייסות והלחם בננה - אתם תאהבו את העוגיות האלו. לדעתי, הן במיטבן ביום שאחרי.


יתרונות בריאותיים ותזונתיים:

בננה: עשירה במגנזיום ואשלגן ונותנת מתיקות טבעית לעוגות ומאפים. בנוסף, הבננה עשירה בחומצת האמינו טריפטופן, אבן בניין של החלבונים, שהגוף ממיר לסרוטונין, מוליך עצבי במח המסייע ביצירת תחושת רוגע ושלווה. שיבולת שועל: מכילה סיבים תזונתיים מסיסים המסייעים בוויסות רמות כולסטרול ותורמים לתחושת השובע וכן לתנועתיות מעי. כמו כן, מעלה את רמות הסרוטונין המשפיע על תחושת הרוגע, בזכות היותה מכילה טריפטופן. בנוסף, מהווה מזון פרה ביוטי לחיידקי מערכת העיכול ומכאן תומכת בבריאות מערכת החיסון.

זרעי צ'יה: מקור לשומנים בריאים, עשירים בחומצת השומן החיונית אומגה 3 המסייעת בהגנה על המח ועוזרת לשמור על יחס חיובי בין אומגה 3 לאומגה 6 - המסייע במניעת מצבי דלקת בגוף ומכאן מסייע בחיזוק מערכת החיסון. בנוסף, עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים לתנועתיות מעיים ולפעילות סדירה של מערכת העיכול וכן במינרלים סידן, אבץ ומגנזיום. חמאת בוטנים: שומן בריא המסייע בהקניית שובע ממושך לאורך זמן. קינמון: עוזר בוויסות רמות סוכר, רמות סוכר קבועות, מסייעות בתחושת השובע ועוזרות לנשנש פחות על פני היום. בנוסף, קינמון מסייע בהגנה על תאי העצבים במח ומסייע בהמתקת מאפים ותבשילים ללא תוספת קלורית.



שלבי ההכנה בהילוך מהיר מחכים לכם בעמוד האינסטגרם שלי. אל תשכחו לסמן בלייק לסרטון - אם אהבתם אותו וכמובן לעקוב אחריי באינסטגרם:


רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

רוצים לקבל עדכונים על המאמרים והמתכונים הבאים שלי? כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.


הכנתם? איך יצא? שתפו אותי בתגובות למטה.

 

עוגיות בננה ושיבולת שועל

מתכון טבעוני, ללא גלוטן.

 

זמן הכנה: 5 דק' זמן אפיה: 10-15 דק' דרגת קושי: קל

 

מצרכים: (14 יחידות)

  • 3 בננות בשלות מרוסקות

  • 3 כפות סירופ מייפל/ אגבה/ דבש

  • 3 כפות חמאת בוטנים טבעית/ חמאת שקדים/ טחינה/ שמן קוקוס נוזלי

  • 2 כפות זרעי צ'יה/ זרעי המפ

  • 1.5 כוסות שיבולת שועל (מעורגלת לחולי צליאק)

  • 1 כפית קינמון

  • 1/4 כפית מלח הימלאיה ורוד

  • 2-3 כפות שוקולד צ'יפס

  • ניתן להוסיף: 1 כף זרעי פשתן טחונים

הוראות הכנה:

  1. מחממים תנור על 180 מעלות צלזיוס.

  2. מועכים את הבננות היטב באמצעות מזלג.

  3. מערבבים היטב בכלי את כל הרכיבים היבשים והרטובים ביחד עם הבננות המרוסקות.

  4. מכינים קבובות (עיגולים) בעזרת הידיים או באמצעות סקופר של גלידה, מניחים בתבנית על גבי נייר אפיה ומשטחים באמצעות כרית כף היד.

  5. מכניסים לתנור ואופים במשך 15-25 דקות (15 דקות אם אתם מאוהבי הדייסה, 25 דקות אם אתם אוהבים עוגיות במרקם יותר יבש)

תזונטיפים:

  • 1-3 עוגיות (תלוי בצרכים התזונתיים שלכם) לצד כוס חלב סויה/ המפ מהווה ארוחת בוקר מאוזנת.

  • ניתן לפורר עוגיה בתוך צנצנת זכוכית ולשים מעליה יוגורט לבן (על בסיס קוקוס/ סויה/ עיזים) ומעל פרוסות תותים/ פירות יער וזרעי המפ וקיבלנו ארוחת בוקר מושלמת ליום עבודה שמתחיל מוקדם.

  • על גבי עוגייה אפשר להניח כדור גלידת בננה/ וניל (הומייד) ומעל פולי קקאו, שבבי קוקוס וכפית שוקולד צ'יפס ומתקבל קינוח טעים לאכילה וקל להכנה. מזכירה לכם שקינוחים כדאי ומומלץ לחלוק.

  • לעוגיות טעם של בננה, אם אתם רוצים לעדן את טעם הבננה - ניתן להחליף בננה אחת ברבע כוס חלב שקדים.


הערה: בעוגיות אין סודה לשתייה או אבקת אפיה, כך שהן לא תופחות בזמן האפייה ואין צורך לרווח אותן בתבנית.

בתיאבון! המתכון פותח על ידי יפית בן מרדכי.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page