top of page
_edited.jpg

אהלן, טוב שבאתם. אני יפית. תזונאית, מאמנת כושר, מתכונאית. מפתחת גישת התזונה NutraCoach

אוכל, מזון והשפעותיו על תפקוד האדם מרתקים אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני עוזרת ללקוחותיי לדייק את ההקשבה לגוף ומלמדת תודעת שפע של אכילה. בזמן הפנאי שלי, אני יוצרת מתכונים בריאים וטעימים.

הצטרפו לקהילה

 NutraCoach אל תפספסו! הצטרפו לקהילת

ותהיו ראשונים לקבל מתכונים טעימים ומידע תזונתי מרתק ישירות למייל שלכם 

כיף שהצטרפת! דברים טובים יגיעו בקרוב

עקבו אחריי
  • Nutracoach's youtube button
  • Nutracoach's Instagram button
  • Nutracoach's facebook button
תכנים שהועלו לאחרונה 
IMG_20200525_200926_edited.jpg
book2.png
  • תמונת הסופר/תיפית בן מרדכי

מוס שוקולד אבוקדו

מוס שוקולד אבוקדו - קרמי, קטיפתי וקל להכנה. ארוחה מתוקה שאפשר לאכול כקינוח או כארוחת ביניים בריאה. אף אחד לא יאמין שהמרכיב הסודי שבפנים הוא בעצם...אבוקדו! בשונה ממעדני חלב אחרים המתכון שלנו טבעוני וללא סוכר מוסף, ללא שומן רווי, ללא חומרים משמרים, ללא מייצבים וללא צבעי מאכל. המתיקות מגיעה מהתמרים, האבוקדו מעניק את המרקם, הצבע מגיע מהקקאו והטעם... הטעם מגיע מהקקאו ומכל היתר. רק כדי שהוא באמת יצא מושלם, תוודאו לא לפספס את הטיפ החשוב שבסוף המתכון.

מוס שוקולד אבוקדו בתוך שתי כוסות עם פירות יער ועלי נענע לקישוט מעל

מכירים את זה שאתם טועמים משהו, עפים על זה ואז כשמספרים לכם מה יש בפנים - אתם לא מבינים מה הקשר? המתכון הזה הוא בדיוק כזה. המוס שלפניכם שוקולדי בטעמו ומרקמו הוא בין מעדן דני למוס. כ-ל מי שטועם מתאהב ואף אחד לא האמין כי יש בפנים...אבוקדו! למעבר היישר למתכון - לחצו כאן.

זה הרגע לווידוי, עד לפני כחמש שנים - לא הייתי מסוגלת לאכול אבוקדו. משהו במרקם שלו פשוט לא הסתדר לי. בשונה מהתפיסה שיש לרבים על דיאטנית ובכלל את עולם הבריאות, אני מאמינה שהמזון שאנחנו אוכלים צריך להיות בראש ובראשונה טעים ומספק. אל לנו לאכול מאכל שלא טעים לנו - רק בגלל שהוא בריא, יש לזה מחירים, לא בריאים, שמגיעים בהמשך. לכל מזון בריא שלא ערב לחך שלנו, ניתן למצוא חלופות אחרים מאותה קבוצת מזון שכן נאהב. זה היה האני מאמין שלי מאז ומעולם. לימודי התזונה והניסיון המעשי שלי בטיפול באנשים רק מוכיחים לי את זה בכל פעם מחדש. לאכילה של מזון שאינו ערב לחך, יש נטייה ליצור חוסר תחושת סיפוק שלאחריה מגיע פיצוי בדמות אכילה נוספת וקלוריות מיותרות שלכתחילה יכלו להיחסך מאתנו אם היינו בוחרים במזון שמספק אותנו - פיזית ורגשית וערך לחך האישי שלנו.


עם השנים והניסיון, במטבח ובחיים, למדתי שאוכל זה עניין של מרקמים. ניתן ליצור טעם שונה לחלוטין למאכלים מסוימים בזכות שינויי טקסטורות של המזון ושימוש יצירתי. לפני מספר שנים התנסיתי עם האבוקדו באופן אחר, דרך סלט הקייל שיצרתי שיניתי את טעם הקייל והענקתי לו טעם עשיר וטעים יותר בלי שהמרקם של האבוקדו בא לידי ביטוי. בהמשך התחלתי לשלב את האבוקדו במתוקים: החל בעוגת שוקולד מנטה, דרך יצירת פודינג שוקולד ומוס שוקולד - האבוקדו למעשה מעניק למנה מרקם, ואת הטעם אפשר ליצור באמצעות העמקת המצרכים האחרים שבמנה.


וכך, נאה דורש - נאה מקיים. למדתי לחבב אבוקדו וכיום אני משלבת אותו במזונות נוספים בצורתו הגולמית. שללא תתבלבלו, אבוקדו ואני - זאת לא אהבה ממבט ראשון, אבל הפתיחות וההתנסות בדרכים אחרות, כשהייתי מספיק פתוחה לנושא - יצרו מערכת יחסים חברית ביני לבין האבוקדו. כך, שגם אם אתם אינכם מאוהבי האבוקדו - תנו למתכון הזה צ'אנס. הוא יפתיע אתכם לטובה.

אני אוהבת את המוס הזה כי טעים, עשיר וקרמי ומספק חומצות שומן חיוניות כאומגה שלוש. הכינו את זה לאנשים האהובים עליכם, חברים או ילדים בלי לספר להם מה המרכיב הסודי והמתינו לראות האם מישהו שם בכלל לב...ניתן להכין את המוס הזה עם תמרים, עם סירופ מייפל ועם שילוב של השניים.


במידה שאתם בדיאטת הרזיה או חולי סוכרת - אני ממליצה לכם להכינו עם סירופ מייפל. במידה ואתם משומרי המשקל אני ממליצה לכם על השילוב של השניים מטעמי חיסכון קלורי


לפני שנעבור למתכון, אתייחס ליתרונות התזונתיים שהוא אוצר בתוכו.


אבוקדו ערך תזונתי

אבוקדו עשיר בחומצות שומן חד-בלתי-רוויות ובסיבים תזונתיים. מהווה מקור למינרלים: אשלגן, מגנזיום, ויטמין K, לויטמינים C, E, B6 ופולאט, לפיטוסטרולים ולנוגדי החמצון לוטאין וזיאקסנטין.


השומן שבאבוקדו מסייע בספיגת הויטמינים מסיסי השומן שיש במזונות אחרים והופך אותם לתוספת נהדרת עבור סלט עלים. חומצות השומן החד בלתי רוויות שבאבוקדו תורמות להפחתת רמות ה LDL -כולסטרול בדם. הפיטוסטרולים, מתחרים עם הכולסטרול על ספיגתו במעי. הקרטנואידים לוטאין וזיאקסנטין, מסייעים בשמירה על בריאות הלב ותורמים להאטת הזדקנות העין ולשמירה על ראייה תקינה.


חצי אבוקדו בינוני (100גרם)מכיל 27% מהצריכה היומית המומלצת של סיבים, 19% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין Kהתומך בבריאות העצם ובקרישיות דם, 10%מהצריכה היומית המומלצת של אשלגן, החשוב למניעת יתר לחץ דם ו10% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמיני E ו-C, התומכים בעור יפה.


יתרונות תזונתיים ובריאותיים נוספים במתכון:

קקאו: מכיל אלקלואיד בשם תיאוברומין, בעל פעילות דומה לזו של הקפאין אולם עם השפעה חלשה יותר על מערכת העצבים. עשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים (מכיל פי 2 יותר וגדי חמצון בהשוואה ליין אדום!) הפוליפנול החשוב בקקאו נקרא CMP והוא מצמצם תופעות שליליות הקשורות במתח נפשי.

תמרים: מקור לסוכר זמין מן הטבע. בניגוד לסוכרים פשוטים אחרים, התמרים אוצרים בתוכם גם סיבים תזונתיים, אשלגן, מגנזיום, ברזל, סידן, אבץ וויטמיני B. בנוסף, עשירים בנוגדי חמצון פוליפנולים, המסייעים במניעת טרשת עורקים על ידי הפחתת חמצון הכולסטרול הרע (LDL) וסילוק עודפי כולסטרול מדופן העורק.



המתכון הזה, נראה לי כמו הוא הזדמנות טובה, לשתף אתכם בכמה טיפים שימושים על אבוקדו:


טיפ ברכישת אבוקדו:

לאבוקדו בשל בחרו אבוקדו בגוון ירוק עמוק, כמעט שחור. הקליפה צריכה להיות אחידה, בלי כתמים כהים או רכים מאוד. המרקם צריך להיות רך מעט, אך לא יותר מידי. מומלץ להסיר את העוקץ (הענף הקטן שמחבר בין הפרי לעץ) שבקצה האבוקדו: אם נגלה בשר ירוק או צהוב - האבוקדו בשל, אם הבשר חום או שחור - האבוקדו בשל מידי. אם הוא לבן – סימן שהאבוקדו מעלה עובש. אבוקדו בוסר - יש לאחסן על השיש. אבוקדו בשל, יש לאחסן במקרר.


איך להבשיל אבוקדו?

כדי להאיץ את הבשלת האבוקדו, יש לאחסנו מחוץ למקרר בקרבת תפוח עץ, אגס, בננה או אפרסק. אלו פירות מפרישי אתילן - הורמון צמחי טבעי הפולט גזים ובכך מאיץ הבשלה של פירות ירקות.


להאטת השחמה של אבוקדו לאחר פתיחתו, יש לחצות אותו ולהניחו ביחד עם הגרעין בקופסת אחסון קטנה ביחד בצל חתוך גס בתחתיתו, כך שקליפת האבוקדו תיגע בבצל. יש לסגור את הקופסא במכסה הדוק ולצנן במקרר. שמני הבצל הנדיפים, הם נוגדי חמצון עוצמתיים המונעים את ההשחמה.


אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחריי גם באינסטגרם.

רוצים לקבל עדכונים טעימים? כתבו את כתובת המייל שלכם בתיבה שלמטה.


הכנתם את המתכון? שתפו אותי בתגובות למטה איך יצא.


 

מוס שוקולד אבוקדו

ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן, לסוכרתיים ולרגישים ללקטוז.

מוס שוקולד אבוקדו עם פירות יער ועלי נענע לקישוט מעל
 

זמן הכנה: 5 דק' דרגת קושי: קל מאוד

 

מצרכים: (4 מנות)

  • 1 אבוקדו בינוני מגולען

  • 5-6 תמרי מג'הול

  • 1/4 כוס אבקת קקאו

  • 1 כפית תמצית וניל

  • 2 כפות שמן קוקוס נוזלי

הוראות הכנה:

1. טוחנים הכל בבלנדר מעבד מזון, עד לקבלת מרקם קרמי חלק ואחיד. 2. מעבירים לכלי הגשה אישיים ושומרים במקרר למשך שעה אחת לפחות עד להתייצבות. 3. מוציאים, מקשטים עם פירות יער טריים (לא חובה) ואוכלים בתיאבון.


הערה: ניתן להשתמש במקום כל התמרים ב3 תמרים+3 כפות סירופ מייפל או ב6 כפות סירופ מייפל


תזונטיפים:

  • השתמשו באבוקדו חצי בשל. היות והבשלות מעניקה לו טעם עז. לעומת זאת כשהוא חצי בוסר, טעמו עדין ואינו משפיע על המוס.

  • מומלץ לא לשמור במקרר מעל יומיים ולהגיש בסמוך להכנה, מכיוון שהאבוקדו ישחיר וטעמו יודגש.

בתיאבון! פותח על ידי יפית בן מרדכי.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page