פוסטים אחרונים שהועלו

1/18
  • יפית בן מרדכי

כדורי שוקולד


כדורי שוקולד בריאים, קלים להכנה וטעימים בטירוף. מושלמים לצד הקפה או התה והכי כיף שאחד או שניים - אשכרה משביעים ואין דחף לאכול עשרים במכה. בשונה מהמתכון המסורתי לכדורי שוקולד, במתכון שלנו אין חמאה, ביצים, טו של סוכר מיותר וביסקוויטים- והוא עדיין מצליח לתת הרגשה מפנקת וכיפית בפה ולנשמה.


המתכון שלנו טבעוני וללא גלוטן. פרווה וכשר לפסח. אין בו סוכר מוסף ויש לו ערך גליקמי נמוך, כלומר הוא משביע למשך זמן רב. מה כן יש בו? תמרים - למתיקות, קקאו - לשוקולדיות, טחינה/שמן קוקוס לאיחוד הרכיבים ואגוזי לוז לקראנצ'יות ולטעם של נוטלה! חכו תראו :) אחרי שתכינו את המתכון הזה, אתם באמת לא תרצו להחליף אותו בשום מתכון אחר.

כדורי שוקולד

יתרונות תזונתיים:

תמרים - מקור לסוכר זמין מן הטבע. בניגוד לסוכרים פשוטים אחרים, התמרים אוצרים בתוכם גם סיבים תזונתיים ואשלגן

קקאו - מכיל אלקלואיד בשם תאוברומין, בעל פעילות דומה לזו של הקפאין אולם עם השפעה חלשה יותר על מערכת העצבים. עשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים (מכיל פי 2 יותר וגדי חמצון בהשוואה ליין אדום!) הפוליפנול החשוב בקקאו נקרא CMP והוא מצמם תופעות שליליות הקשורות במתח נפשי.

אגוזי לוז - עשירים בשומן חד בלתי רווי ובויטמין E- נוגד חמצון המסייע בהגנה על דפנות התאים מפני רדיקלים חופשיים. בנוסף, עשירים בברזל, זרחן ואשלגן.

עשירים וביטמינים ומנרלים התומכים בבריאות העור, הלב ובריאות העצם כולל מנגן, מגנזיום, ברזל ונחושת ויטמין E.

השימוש באגוזי הלוז במתכון, נעשה בצורה כזאת שהיחס בינם לבין התמרים (פחמימות) הוא 2:1 לטובת האגוזים - כלומר הם בעלי ערך גליקמי נמוך יותר ביחס ליתר כדורי השוקולד ומשביעים למשך זמן רב ועם מתיקות דחוסה המקנה שובע מהיר טווח ולכן אחד כזה בהחלט מספק.


לפניכם המתכון המצולם:

השקעתי!🙂 אז פרגנו בלייק לסרטון👍 הירשמו לערוץ וקבלו עדכונים על סרטונים חדשים למתכונים בריאים יותר!:)


רגע לפני המתכון הכתוב, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד שלי בפייסבוק ולעקוב אחרי גם באינסטגרם.

כתבו לי למטה בתגובות איך יצא לכם.


בתיאבון!

יפית.

כדורי שוקולד


טבעוני. ללא גלוטן.

מתאים לטבעונים, סכרתיים, מדיאטים, נמנעים מגלוטן

כדורי שוקולד בריאים

זמן הכנה: 15 דק' דרגת קושי: קל

מצרכים:

  • 2 כוסות אגוזי לוז לא קלויים

  • 1 כוס תמרים מגולענים

  • 3 כפות גדושות של קקאו

  • 2 כפות טחינה גולמית/ שמן קוקוס

  • 1/4 כף תמצית וניל

  • ניתן להוסיף: קורט מלח גס/ קורט הל טחון

הוראות הכנה:

  1. טוחנים בבלנדר את אגוזי הלוז עד לקבלת מרקם חולי

  2. מוסיפים את התמרים וטוחנים שוב

  3. מוסיפים את הקקאו, הטחינה/ שמן הקוקוס והמלח/ הל ותמצית הוניל וטוחנים שוב

  4. מעבירים את העיסה לקערה ומכדדרים לכדורים

  5. ניתן לצפות בשבבי קוקוס/ שומשום/ אבקת מאקי ברי/ אבקת מאצ'ה ירוקה/ אבקת רימונים

  6. מצננים ושומרים במקרר.

תזונטיפ: 1-2 עם הקפה/ תה מהווים ארוחת ביניים טעימה, בריאה ובעלת ערך גליקמי נמוך.

הערה: ניתן לאחסן במקפיא לפרקי זמן ארוכים ולהוציא מספר דקות לפני האכילה או במקרר למשך שבוע.

בתיאבון!

פותח על ידי יפית בן מרדכי.

קבלו עדכונים טעימים

  • FB ICON (1)
  • INSTA ICON
  • YOUTUBE ICON
  • PIN ICON
  • IN ICON
  • MESSAGE ICON (1)