פוסטים אחרונים שהועלו

1/16
  • יפית בן מרדכי

ספיישל פסח - מתכונים לארוחות החג



אז מה אתם מכינים לליל הסדר?


פסח מתקרב בצעדי ענק. לכבוד החג ובעיקר כי הצבעתם באינסטגרם שאתם רוצים, אני משתפת אתכם כאן ברעיונות למתכונים כשרים לארוחות החג. מגוון מתכונים לפסח שיעזרו לכם לעבור את החג בקלות ואפילו להנות ממנו! החל ממנות ראשונות ועד לקינוחים כשרים לפסח. קלים להכנה וטעימים במיוחד.


האכילה של כולנו עולה בכשישים אחוז כשיש מגוון ובחברותא וארוחות חג הן בדיוק הפלטפורמה לכך. על מנת לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה אני ממליצה להגיש שתי מנות חלבוניות, שתי מנות פחמימתיות ואת המגוון ליצור על ידי אפשרויות נרחבות של סלטי ירקות וירקות חמים, יצירתיים ומגוונים.

לפניכם רעיונות לתוספות על בסיס ירק שונות וחגיגיות, עיקריות מהצומח - לטובת כל הצמחוניים והטבעונים שתמיד נשארים רק עם הפחמימות בצלחת (במחווה נוססטלית לעצמי, כי הילד הזה תמיד היה אני!) וכמובן קינוחים שהם מתוקים בריאים.


המתכונים שלפניכם הם תמהיל של מתכונים מהבלוג, מהיוטיוב ומספר המתכונים.

בהמשך השבוע אעלה פוסט נפרד לבלוג עם רעיונות לארוחות לחול המועד, אז תשארו קשובים. ואם טרם נרשמתם לרשימת התפוצה המודיעה במייל על תוכן חדש שעולה לבלוג - עכשיו זה הזמן המתאים🙂


ראשונות:

סלט קינואה, עדשים ורימונים - סלט מרענן וטעים. הקינואה כשרה לפסח ומהווה תחליף ללא גלוטן לגרסא הידועה עם הבורגול. נמנעי הקטניות בחג יכולים השמיט את העדשים מהמתכון. אם אין בנמצא רימונים, אתם בהחלט יכולים לגוון עם חמוציות או צימוקים. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון הכתוב מחכה לכם בבלוג והמתכון המצולם זמין לכם ביוטיוב.

סלסה פרסקה ואפרסקים - סלט שהוא קצת מתוק, קצת חריף וקצת חמוץ ויהווה טוויסט מרענן על שולחן החג. את האפרסקים אפשר לגוון עם אגס או עם אפרסמון. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון מחכה לכם בבלוג.

סלט קינואה ים תיכוני (לאוכלי קטניות) - סלט עשיר, משביע וטעים. מי שנמנע מחומוס בפסח, בשל הרמז למילה חמץ או בגלל שזוהי קטניה, יכול פשט להשמיטו מהמתכון ולהתשמ רק בקינואה שמותרת לכולם, גם למי שנמנע בפסח מקטניות. סלט קליל זה הינו אחד הסלטים האהובים עליי והוא כולו מורכב בהתאם לעקרונות התזונה הים תיכונית. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים.המתכון מחכה לכם בבלוג.

סלט אורוגולה, תותים ופקאנים - בכל ארוחה חגיגית צריך לדעתי להיות לפחות סלט אחד מתוק. זה כיפי, מסייע בהטמעת המסר שפרי מתוק יכול להשתלב בסלט וזה אפילו בריא יותר מלאכול רק פרי בפני עצמו. הסיבים התזונתיים שבירקות, וכן תוספת השומן הבריא שברוטב מורידים את הערך גליקמי של הפרי, עוזרים לסוכר לעלות בצורה מתונה יותר בזרם הדם והופכים את הפרי למשביע יותר והסלט הזה פשוט נהדר! ידידותי לטבעונים ולסוכרתיים. ידידותי לנמנעים - מגלוטן תחת התאמות. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

סלט עגבניות, בזיליקום ושום - סלט מרענן, פשוט וטעים. מומלץ להכין כמות גדולה ולשמור במקרר גם לימי חול המועד. ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, למדיאטים ולסוכרתיים. המתכון מחכה לכם בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

סלט טאבולה כרובית - הגרסא דלת הקלוריות, דלת הפחמימה ו...הכשרה לפסח! לטאבולה עם בורגול. ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, למדיאטים ולסוכרתיים. המתכון מחכה לכם בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

סלט קייל ואבטיח מרענן - סלט מפתיע בטעמיו, בין היתר בזכות הרוטב הסודי! ידידותי לטבעונים ולנמנעים מגלוטן. ידידותי למדיאטים ולסוכרתיים - תחת התאמות. מתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםגבריאוגםטעים.

סלט כרוב סיני - סלט אוורירי, מרענן ודל קלוריות. ניתן להכינו גם עם כרוב רגיל, אבל עם כרוב סיני - זוהי חגיגה אוורירית בפה .ידידותי לטבעונים, למרזים ולסוכרתיים. ידידותי לנמנעים מגלוטן - תחת התאמות. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

סלט מצליבים - סלט דיאטטי משביע וממלא ממשפחת המצליבים, דל בקלוריות, עשיר בויטמינים ומינרלים רבים ובסיבים תזונתיים. הסלט מצריך לעיסה מרובה, אשר מסייעת לתחושת השובע להגיע מהר יותר. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

סלט קייל מעוך - את הסלט הזה ניתן להכין עם חומוס וגם בלי והוא מבטיח חוויה מתקנת לכל מי שחושב שהוא לא אוהב קייל. אחרי שטועמים - מתאהבים! ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, לסוכרתיים. המתכון הכתוב מחכה לכם בבלוג , המתכון המצולם מחכה לכם ביוטיוב.

קציצות פראסה מעולות - את הקציצות האלו אני אוכלת בשנים האחרונות במהלך ברכות החג. אצלנו במשפחה הסדר אורך כשעתיים ולוקח זמן עד שמגיעים לאוכל, כדי לא לנשנש ולשבוע ממזונות עתירי קלוריות כמו מיני אגוזים, מצאתי את הפתרון הזה של קציצות ירק אפויות וטעימות שמסייעות לי לא להשאר רעבה. ידידותי למדיאטים, לצמחונים ולסוכרתיים. המתכון מחכה לכם בבלוג.

יא'פרח קינואה - יָא'פּרַח, מאכל מהמטבח הכורדי, העיראקי, התורכי והיווני - אלו עלי גפן ממולאים באורז. בגרסה שלי, החלפתי את האורז בקינואה, הפחתתי בכמויות השמן והחלפתי את השימוש בשמני הסויה והקנולה בשמן זית - כך שמתקבלת מאכל בריא יותר, המכילה גם חלבון. זהו אחלה של נשנוש במהלך ברכות ליל הסדר הארוכות. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

עיקריות:

חריימה טופו - אם תשאלו את אחי הגדול הוא יגיד לכם שאין כמו חריימה בפסח עם מצה. המתכון שלפניכם הוא הגרסא הטריפוליטאית הבריאה לחריימה. המתכון של אמא עם הטויסט הבריאותי שלי. הוא מובא לפניכם עם נתחי טופו צרובים מבחוץ ורכים מבפנים, וכמובן שיש גם את המתכון בגרסא עם הדג. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון לחריימה טופו וחריימה דג מחכים לכם בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

קארי קטניות וירקות (לאוכלי קטניות) - תבשיל טעים, קל ומהיר הכנה על בסיס קארי וקרם קוקוס. אפשר להוסיף פנימה ירקות, קטניות/ טופו או כל חלבון אחר שאתם רוצים ולגוון את טעמי המנה כתלות בסוג מחית הקארי שבה משתמשים. מנה שגורפת אנקות עונג מכל מי שטועם אותה ואף אחד לא יודע כמה קל בעצם היה להכינה. ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, למרזים ולסוכרתיים. המתכון הכתוב בבלוג. מתכון מצולם עם טיפים והסברים זמין ביוטיוב.

פולנטה שעועית בקארי (לאוכלי קטניות) - גרסא קצת אחרת לפולנטה שכולנו מכירים. ניתן להגישה כמנות ראשונה או כתוספת כעיקרית. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לסכרתיים ולנמנעים מגלוטן. המתכון בבלוג.

צ'ילי סין קרנה - ארוחה מאוזנת, מלאה וטעימה. מומלץ לשלב עם אורז יסמין או עם אורז כרובית ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, למדיאטים ולסוכרתיים. המתכון מחכה לכם בבלוג וגם ביוטיוב.

תוספות של ירק חם:

גזרים צבעוניים צלויים - אנו אוכלים גם עם העיניים. צורת ההגשה והניראות של האוכל - מהווים חלק מתחושת הסיפוק ואף מהשובע בארוחה עצמה. תוספת חגיגית, יפה וטעימה שמשדרגת כל שולחן חג. ידידותי לטבעונים, למדיאטים ולנמנעים מגלוטן. ידידותי לסוכרתיים - תחת התאמות. המתכון מחכה לכם בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

אורז כרובית בקרם קוקוס, דלעת, רימונים וטימין - תוספת ירק כה טעימה, שלא מרגישים צורך בתוספת של פחמימה. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון המושלם הזה מחכה לכם בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

שעועית לימונית - שעועית ירוקה היא ירק מלא אופי שבתנאי הכנה נכונים, מעניקה פריכות וטעם רענן לארוחה. מתכון פשוט זה הינו תוספת חמה לצד ארוחה והוא טעים גם קר והבונוס הוא ילדים מחסלים אותו ברגע. ידידותי לטבעונים, למדיאטים ולנמנעים מגלוטן. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

נודלס דלעת ספגטי - מנת צד טעימה, מקורית, דלת קלוריות ובריאה הרבה יותר מספגטי על בסיס חיטה (וכמובן שגם כשרה לפסח!). ידידותי לטבעונים, למדיאטים ולנמנעים מגלוטן. ידידותי לסוכרתיים - תחת התאמות. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

אורז כרובית - לא אוכלים קטניות בפסח אבל אוהבים אורז? הכירו את התוספת שתופסת: אורז כרובית. תוספת דלת קלוריות, דלת פחמימה ועתירת רכיבי התזונה שכולם יחסלו. יכולה לשמש הן כמצע לתבשילי קארי, והן כתוספת לארוחה ביחד מנת חלבון וסלט ירקות. זו היא דרך טובה להגניב ירקו לאכלנים בררנים, היות שמרקמים וצורת הכנה אחרת של ירק שנוא - יכולה לשנות לגמרי את

ההרגשה לגביו. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

קינוחים:

מלבי חגיגי - מתכון למלבי מושלם. קינוח קר, מרענן, פשוט להכנה(רק עשר דקות!) וטעים בצורה בלתי רגילה. המתכון פרווה וידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן, למדיאטים ולסוכרתיים. המתכון הכתוב מחכה לכם בבלוג. המתכון המצולם זמין לכם ביוטיוב.

מרקיז שוקולד - ברגעים שאין זמן ורוצים להרשים - הקינוח הזה שלוקח פחות מחמש דקות הכנה - עושה את העבודה. המרקם הוא שילוב של פאדג' וגנאש, כלומר עשיר, קרמי ונמס בפה. היות שהמרקיז מרוכז במתיקותו מספיקה כמות קטנה ממנו כדי לספק תשוקה למתוק ולהרגיש סיפוק. ידידותי לטבעונים ולנמנעים מגלוטן. המתכון בספר המתכונים הסודיים של יפית #גםבריאוגםטעים.

מוס שוקולד - מוס שוקולדי בטעמו ומרקמו הוא בין מעדן דני למוס. אף אחד לא יאמין שיש בפנים אבוקדו! האבוקדו מעניק את המרקם המוסי וטעמו נבלע בין יתר רכיבי המתכון. ידידותי לטבעונים, למדיאטים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון בבלוג.

עוגת גבינה ואוכמניות חגיגית וטבעונית - קרמית, נימוחה, עשירה, טעימה ומרשימה כך שהיא משתלבת נהדר בחגים ובאירועים מיוחדים. נהדרת ומומלצת לבוקר החג - כשמתחשק משהו מתוק. בזכות היותה מבוססת על שומנים טובים, לעוגה זו ערך גליקמי נמוך כך שדי בפרוסה דקה ממנה כדי להרגיש לשבוע למשך זמן רב.ידידותי לטבעונים, לנמנעים מגלוטן ולסוכרתיים. המתכון בבלוג.

אז מה אתם מכינים לליל הסדר? שתפו אותי בתגובות למטה וספרו לי איך יצא.


בתיאבון חברים! 🙂

יפית.

פוסטים קשורים

הצג הכול